![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Næppe har Delta annonceret sine planer før et nyt rygter presser sig på. Berlingske tidende skriver at nyhedsbrevet Travel People skriver at Continental i tillæg til Deltas nye ruter i næste uge annoncerer EWR-CPH.
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=630960/ Continental har netop i går annonceret EWR-BCN og forlydende siger at de i løbet af kort tid vil annoncere yderligere to Europa ruter med 757 - at CPH er en af dem lyder ikke usandsynligt! Det bliver spændende at følge - såfremt det er sandt er det jo fantastisk for Københavns Lufthavn at går fra 0 til 2 amerikanske selskaber på en uge.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() også men med en lidt anden begrundelse: Ifølge Travel People Newsletter har KBHL udsigt til nye kunder, da Continental Airlines og Delta Air Lines ifølge Travel People vil åbne ruter direkte fra København til USA - henholdsvis Atlanta og New York. Travel People mener at vide, at Continental Airlines' bevæggrunde til at flyve på København er ophøret af Maersk Air som selvstændigt luftfartsselskab. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvis og såfremt CO åbner tror jeg ikke det har noget at gøre med Sterling /Maersk handlen! Det handler om deres strategi med at åbne til sekundære markeder og de har tilsyneladende stor succes på både OSL og ARN - så hvorfor ikke også CPH?
Men lad os nu se - Travel People synes jeg dog nogen gange kommer med lidt røverhistorier. Takeoff.nu nævner dog også at Continetal har kig på CPH og den kilde ser jeg som langt mere pålidelig...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er jo veldig bra nyheter for alle oss her i Skandinavia som interesserer oss for luftfart
![]() Det eneste minus er at det kan bli overkapasitet særlig ut fra København som fører til reduksjoner i noe av tilbudet. Tenker spesielt på SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg tror der med den nuværende situation er form lidt kapacitet ud af København til US.
Læste i går at SAS har en markedsandel fra Skandinavien til US på 30-40%. De seneste år er der kommet et btydeligt stigende antal amerikanske turister i København - specielt cruise gæster og konferencegæster. Det pussige er jo at den gængse amerikaner helst flyver med amerikanske selskaber over atlanten. Mange af de amerikanske turister i København har derved benyttet Delta/American/Northwest/Continental via London/Paris/Amsterdam/Frankfurt m.v. Nu får de en reel nulighed for at flyve direkte til CPH direkte med et amerikansk selskab (eller to måske), hvilket jeg tror kan være med et at åbne et "nyt" marked ud af CPH for de amerikanske selskaber. Jørgen Lindegaard udtaler til Berlingske at han ikke frygter Konkurrencen fra Delta og evt. Continental. Delta er et andet geografisk marked i USA end de markeder SAS betjener og Continental sigter mod en anden type passagere end SAS http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=630960/
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men kan vi håpe på en ekspansjon også fra SAS sin side? SFO, DEN og/eller ATL???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Leste i Aftenposten idag at Jørgen Lindegaard ikke vil gi slipp på USA passasjerer frivillig,men det var vel akkurat det de gjorde i Norge??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Standby giver mere liv til rygterne om Continental:
http://www.standby.dk/4435.0.html?&t...ash=d68ade6e21 En annoncering fra Continetal kunne evt. komme i forbindelse med den årlige routes konference der foregår i København fra lørdag til tirsdag hvor Københavns Lufthavn er vært. Mere om routes 2005 kan findes her Kan anbefale Routes News Issue 3 (pdf) hvor der er en lille artikel om Københavns Lufthavn og fremtiden.
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jepp...og den følelsen kan jo være nøkkelen til suksess...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hvorfor i all verden åpner ikke CO til Gøteborg i stede for CHP?
Null direkte konkurranse og et marked som er stort nok for en daglig 757 over dammen!
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
skal ikke gi med inn på CPH debatten med deg PP for det er ikke hva jeg mener. Synes bare det er morro at los americanos finner nye rutemuligheter til og fra CPH.
Hva jeg mener er at Gøteborg har jo ikke i dag noen direkte rute til statene fra Landvetter. Ja jeg veit at KLM og SAS har gode forbindelser, men om nå CO skal åpne en rute hvorfor i all verden stupe rett inn i hard konkurranse? Derfor mener jeg at Gøteborg nok ikke hadde vært et dumt valg for CO og at deres 757 maskiner passer godt.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det var heller ikke det jeg havde i tankerne at du skulle - men du må vel give mig ret i at du ikke kan vide om der er et marked fra GOT til USA til at fylde en daglig 757!
Jeg gætter blot på at det ikke er tilfældet - GOT er for lille et marked i mine øjne, hvilket er med til at forklare hvorfor der endnu ikke er nogen der har givet sig ind på dette marked. CO har stor fokus på deres strategi med at betjene sekundære europæiske byer med 757 og hvis GOT var en potentiel guldgrube vil jeg tror at de allerede havde startet denne rute!
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Gøteborg er på størrelse med Oslo...og der har jo CO vært mye lenger enn CPH. Tror MartinL er inne på noe riktig - men så er han også totalt "uavhengig" i nasjonaldebatten - for den veier vel også tungt - eller hva PP?
CPH-EWR vil jo i såfall ha 3 daglige avganger 2 x 330 med SAS og 1 x 757 med CO (i tillegg til IAD, ORD og SEA) Er det et så mye større marked fra CPH enn GOT? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
takk for i går forresten EB.
Jo da, ingen CPH debatt fra meg her. SAS fløy jo også fra Landvetter til New York tidligere eller hva? I en bransje med så mye konkurranse og tetthet på ruter må det da lønne seg med nye ideer. Jeg tror derfor Gøteborg ville være et bedre alternativ for CO enn CPH.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Både ja og nei... For amerikanere er nok CPH viktigere enn GOT...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
KLM har jo fire daglige fra Landvetter. Jeg tipper mesteparten av disse ikke skal til amsterdam men videre med NW eller KLM til Statene
Lufthansa 3 ganger daglig til Munchen. 4 ganger daglig til Frankfurt og jeg mange her skal videre ut. SAS flyr vel sikkert mange til København og stockholm for deres USA ruter. Gøteborg er da heller ikke en flyplass SAS har lagt inn rem og reimer på. Kun tre utenlandsruter opereres av SAS. Jeg tenker ikke så mye på amerikanere men svensker i en by like stor som Oslo som sikkert vil svare positivt på en direkterute!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai med A380 i CPH fra W13-14 (Rygte) | KHANSEN | Flyforum | 17 | 03-02-2013 15:00 |
Nyt selskab på CPH-KBP | jefi99 | Flyforum | 0 | 20-12-2012 00:15 |
Nyt selskab til CPH | sk931 | Småprat | 2 | 28-09-2012 20:57 |
NIKI nyt LCC selskab til CPH... | PP | Flyforum | 12 | 06-03-2011 13:54 |
Continental til CPH bekræftet! | PP | Flyforum | 45 | 29-09-2005 18:26 |