![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ved at de sidste DL flyvninger på CPH var ca 1997 med 767 til JFK, men jeg mener at kunne huske, at den første gang DL var på CPH var ca 1990-91 med L1011 direkte fra ATL, og at den rute holdt ca. 1 sommersæson, er det korrekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Tja, muligvis Jens..... Jeg kan nu ikke selv huske det, men jeg ved at de brugte A310 på et tidspunkt... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fløy de ikke kun på JFK?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er dette info til en lille diskussion på A.net Jens? Synes forresten du der forholder dig relativt negativt til den nye rute
![]() Så vidt jeg husker (det er lidt før min tid) fløj Delta til at starte med JFK-LGW-CPH med L-1011. Herefter blev ruten direkte og så blev den kombineret med Atlanta og Hamburg. Kan ikke helt huske hvorledes det var scheduleret således: En maskine fløj: JFK-CPH-HAM-ATL En maskine fløj: ATL-HAM-CPH-JFK Alternativt var det: JFK-CPH-HAM-ATL / JFK-HAM-CPH-ATL Under alle omstændigheder var der to Delta maskiner dagligt på CPH i den periode. Derefter blev ruten omlagt til JFK-CPH-JFK før den i 1997 blev flyttet til JFK-ARN-JFK.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Man må vel formode at ruten bliver åbnet i den tror at man skaffe de kunder der er nødvendige - der er stor mulighed for feed ind til ATL, da Delta jo er ekstrem store der. Ligeledes vil man tilsyneladende også satse på feed ind til CPH fra resten af Skandinavien.
Derudover er der et O&D marked mellem US og DK som jeg vil sige er stigende pt. Vi må se hvordan det går og hvor længe Delta overhovedet overlever...
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Problemet med feed fra resten av Skandinavia er vel at disse likegodt kan velge transfer i LON, AMS eller FRA som i CPH i og med at det blir onestop uansett. Ikke det at de vil gjøre det, men konkurransen blir hardere. Det blir dessuten SAS som må feede Delta i CPH i de fleste tilfeller og det spørs om ikke SAS heller vil feede seg selv der nede.
Uansett, spennende blir det og et nytt tilbud må man være glad for ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Norwegian kan da feede Delta.. Og ATL blir neppe endelig bestemmelsested for alle som bruker denne ruten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Hyggelig nyhet dette. Regn med at jeg vil utnytte ruten her neste sommer når familien over dammen skal besøkes. Selv om Delta ikke har imponert meg sist jeg tok ATL-AMS, sommer 2004.
|
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
KLM er vel et selskap som kan merke konkurranse fra partneren Delta mest...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CPH: ingen Champis før avgang? | Eirik | Småprat | 44 | 02-04-2013 19:14 |
2 x Delta på CPH i dag | Bizflyer | Flyforum | 8 | 04-07-2010 20:59 |
Delta på CPH- 40 % svensker? | litt-amatør | Flyforum | 10 | 19-08-2006 15:41 |