![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Så at SK943 nåede næsten til Færøerne, hvorefter den vendte om og fløj tilbage til CPH idag.
Nogen der ved hvorfor? På Wideroe.no står der ikke nogen brugbar info. Blot "CU" for den oprindelige 25 min delay, men destination er ændret til København-Chicago... Det er forøvrigt SE-REE det fløj.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Ser Amadeus.net sier
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 30-12-2010 at 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
"Aircrafts defects" betyr at det er feil på flyet
Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
"Aircraft defects" forstår jeg, men ellers er jeg ikke så god til Amadeus'sk
![]() Hvad dette betyder - ved jeg heller ikke - noget der kan hjælpe? Quote:
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Ulds må være containere:
http://en.wikipedia.org/wiki/Unit_Load_Devic Quote:
Virker dog mærkeligt at helt tilbage til CPH for at få lastet om. Det ville man vel kunne klare på Island eller i Norge?
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 30-12-2010 at 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
AT et fly er forsinket pga "CU" har absolut intet med en returnering at gøre. Nu er jeg ikke på job, men anser det for sansynligt at det er en teknisk fejl, der har gjort denne returnering nødvendigt.
Kan være en fejl, som det er bedre at få udbedret i CPH frem for at SK944 blev aflyst. Unden at jeg noget som helst, kunne det jo være en hydraul fejl. Eller en eller anden form for indikering, altså en rød lampe.... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Forøvrigt er der på Wideroe.no opgivet "CU" for både den oprindelige afgang og ankomsten efter divertion, så der er et eller andet i de koder der ikke stemmer. Incorrect "build up of ulds" og "aircraft defects" som Amadeus skriver er vel det nærmeste vi er indtil videre. Kedelig delay for de pax/crew der skulle hjem fra ORD - de mister nytårsaften og må vel tilbringe den i flyet ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,525
|
![]()
CU er en cargokode og har ingenting med returen å gjøre, men var årsaken til en liten forsinkelse før avgang.
De bytter nå fly og skal avgårde med A340 OY-KBI ved titiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Det tror jeg mange pax er glade for hvis der kan laves et quick-fix
![]() Det må vel også betyde crewbytte i CPH med 4 timer i luften + 2 timers ventetid+ny flight til ORD. Et crew der til gengæld kommer hjem til nytår, mens dem på Standby trækker det dårlige lod... CPH.dk skriver dog fortsat est. dep. 8:30, men de er nok lidt langsomme til at opdatere...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Cu er som ovenfor forklart en kode for Cargo - "late preparation in warehouse". Subcode 1 er "palletizing errors".
Når det gjelder aircraft defects, kan man vel anta at den ikke er så alvorlig at de må nødlande på nærmeste flyplass, men at det er såpass alvorlig at de kan risikere å bli stående på bestemmelsesstedet. Det vil derfor være en god beslutning å returnere for å få fikset på feilen eller bytte fly, som de åpenbart har gjort i dette tilfelle. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Ja nok ikke en ønskesituation at strande i USA lige p.t. med en teknisk fejl. Enten det eller en fejl, de ikke måtte/ville krydse Atlanten med. Men med returnering til startstedet efter 2 timers flyvetid, så må der have været et eller andet væsentligt galt. Må håbe at flyet ikke var fuldbooket når de nu skifter fra SE-REE til OY-KBI - der kommer da til at mangle lidt sæder...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,783
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Så er den godt på vej. Befinder sig nu over de britiske øer på en ret rute mod ORD.
Det blev forøvrigt OY-KBA
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Noen som vet hva som var gale med flyet?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
For de som lurer så betyr "Si other information sc01" at det er brukt underkode 1 for den overstående delaykoden (CU).
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,783
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Ser forøvrig på Flightradar24.com sitt forum et knippe "gale" mennesker som kommer med "hinsidige" forslag til hvorfor 943 snudde. Alt fra at kapteinen hadde glemt å slå av stekeovenen hjemme til at de hadde glemt å fylle "bensin"
God bedring. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Radar man
Join Date: Jul 2008
Location: Stockholm
Posts: 406
|
![]() Quote:
![]() http://www.facebook.com/photo.php?fb...11978&comments
__________________
Flightradar24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK943, LN-RKP returnerer til CPH | LN-CGJ | Småprat | 0 | 11-05-2015 20:49 |
SK943 CPH-ORD 8 Des - Emergency? | PerJen | Småprat | 1 | 09-12-2013 07:52 |
SK925 CPH-IAD returnerer til CPH | Cecilie | Småprat | 10 | 03-09-2013 00:47 |
SAS4685 til BCN returnerer til OSL | Even92LN | Småprat | 8 | 23-06-2012 16:18 |
Air Canada terminerer cargo flights til Kina, returnerer MD-11 til World Airways | Tommy777 | Flyforum | 0 | 07-04-2008 17:17 |