![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://di.se/
Lufthansa planerar ta över SASUppdaterad 2010-12-23 09:02 Lufthansa för samtal med regeringarna i Sverige, Danmark och Norge, som tillsammans äger hälften SAS, och kan komma att tillkännage övertagandeplaner för det skandinaviska flygbolaget redan under första halvåret 2011. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hegnar har også snappet opp saken:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Qwerty
|
![]()
Aktien upp 13 procent i denna stund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Time will tell...
Det vore nog bra för SAS tror jag. Jag kan föreställa mig att både Finnair och Norwegian kommer protestera kraftfullt OM Lufthansa försöker köpa SAS. Möjligen kommer SAS tvingas sälja av Blue 1 Widero OM Lufthansa köper SAS...som en eftergift till EUs konkurrensmyndighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det diskuteres også om Lufthansa istedet for å kjøpe SAS, satser globalt og kjøper opp den søramerikanske Lan-TAM gruppen.
http://www.bloomberg.com/news/2010-1...expansion.html Last edited by Desk pilot; 23-12-2010 at 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Leste i ABC nyheter om det... og der står noe om at de med kjøp av SAS vil kunne tilby kortere reise til canada og nordre delen av USA... hva tror dere ? kan det betyr nye ruter fra CPH/OSL/ARN til USA/Canada ?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette ryktet har vel dukket opp ca. syvogtredve ganger de siste 10-15 årene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Rettelse: Danskene frykter at CPH blir overflødig og nedprioriterer dersom evnt oppkjøp. Sammarbeidet mellom LAN og TAM, LATAM, er jo på tvers av alliansene OneWorld og Star Alliance. Det store spm er jo hvilken allianse det nye LATAM vil bli en del av? Det er så vidt meg bekjent ikke bestemt ennå? Jeg antar LH ser på det som en stor trussel om valget skulle falle på Oneworld. Med TAMs nåværende medlemsskap i Star har LH pax på flyvninger til feks GRU gode forbindelser til resten av Brasil og store deler av Sør Amerika når de kan reise videre med alliansepartner TAM. Skulle det nye LATAM bli ett OneWorld selskap vil de jo bli den ubestridelige giganten innen luftfart på det Sør Amerikanske kontinent. Dette vil jo komme i tillegg til BAs samarbeid med Iberia som vil sikre OneWorld store markedsandeler mellom Europa og Sør Amerika. Det skal blir spennende å se hva framtiden bringer... Last edited by LN-BLO; 23-12-2010 at 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Skal vel mye til at Danskene selger om de ikke får noen garantier for CPH?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Så da også gerne en kildeangivelse på disse påstande.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
LH har da aldri sagt noe om hva de ønsker å gjøre skulle de hypotetisk kjøpe SAS? At diverse forumfolk og sofa-CEO har kommet med spådommer er da noe helt annet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg kan ikke huske å ha sett noe slikt, men tanken har slått meg også. Noe av argumentet for CPH synes å ha vært at det er endel europeere som reiser IC med SK via CPH (selv om det selvsagt også er lokale pax). Om nå SK ble innlemmet i LH-systemet så vil jeg tro at både MUC og FRA har minst like bra feeder trafikk fra rundt om i Europa som til CPH. Da kan man jo se for seg at det er mer fornuftig å flytte knappe ressurser nordover for å dekke et annet markedssegment. Men med en slik diskusjon i emning så er det vel ikke lenge før "the shi* hits the fan"....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det som er sagt om SK/LH og hva de eventuelt ville satse på er vel mere ønsketenkning og synsing fra endel, mer en bekreftet fakta.
Når det er sagt, så ville et eierskap fra Lufthansa gagne SAS, og det Nordiske flymarkedet etter min mening. Jeg er også av ansatte som øsnker et tysk eierskap velkommen. Men tror det ikke før jeg får se det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg synes dog stadig det ville være på sin plads med kildeangivelse når det bliver fremstillet som LH's planer. Jeg tvivler stærkt på at LH har udtalt dette om et selskab, som de ellers nægter at kommentere opkøbsrygterne om. Lad os holde os enten til facts eller ønsketænkning her og undlade at blande de to ting.
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jag säger följande: Time will tell! Ett rykte är ett rykte tills att man får det bekräftat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() NB! Jeg sier ikke at det blir slik, men at det iallefall kan synes å være noen argumenter som trekker denne retningen. CPH er i dag hub hos SAS, bl.a. av historiske årsaker, og det er slett ikke sikkert at det er en løsning som ville blitt valgt om man startet fra scratch og/eller gjorde signifikante strukturendringer. MEn jeg tror ikke denne tråden er egnet til å ta opp denne diskusjonen for n-te gang. Last edited by TOS; 23-12-2010 at 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
LH er en eier som ( hvis de skulle bestemme seg for å kjøpe SAS ) kan og vil drive flyselskap, ikke politikk.
Jeg tror ( uten å vite ) at det vil bli satset på mer direkte ruter til og fra Tyske huber fra flere steder i Norge. Om dette vil skje, vil jo tiden vise. Men bare det å få eiere som kan flybransjen vil være en god start. Slik det er i dag er mye styrt av politikere som forandrer rammebetingelser i henhold hvordan vinden blåser å hva medie intreserer seg for, det tror jeg ikke er bra for noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Nye SAS" presenteres på onsdag - rykter og spekulasjoner | TCAS | Småprat | 87 | 14-09-2011 14:21 |
Nye rykter SAS: Fusjon med ikke-Europeisk selskap | 77W | Flyforum | 17 | 23-01-2011 17:30 |
Onde rykter?? | LN-STEMPELMOTOR | Flyforum | 17 | 13-01-2009 02:55 |
HARE RYKTER. | fokkeren | Flyforum | 35 | 20-11-2007 19:20 |