![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fra postjournalen til LT:
Dok.dato: 15122010 Fra: Luftfartsskolen Torp AS Sak: Luftfartsskolen Torp AS - søknad om navneendring til Pilot Flyskole AS Dok: Luftfartsskolen Torp AS - Søknad om navneendring ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Eh.. Hæ? Hva i alle dager?
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Noen som ble litt for ivrig på julebordet...?
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Haha, seriøst? Jeg oppfattet det først som en grov orddelingsfeil, men det blir jo ikke bedre om man trekker det sammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Et pinlig dårlig navn. Jeg tolket det som at skolen heter "Pilot" og at det er en flyskole.. Uansett blir det rart, hvorfor ikke kalle det Torp Flyskole istedenfor??
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Hårreisende.. greit at man sikkert vil endre navn for å differensiere seg fra Luftfartsskolen Oslo i tillegg til å gjøre det mer forståelig for folk flest... Men dette var vel "litt" for folkelig etter min smak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Og der ble navnet tatt i bruk.. synd ikke noen sa i fra før det faktisk ble realisert...
![]() http://www.lfst.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Foretrekker det gamle navnet bedre... Men det er jo sånn at utrolig mye "gammelt" egentlig er bedre enn nye, moderne ting..
![]() Last edited by Hermann SF; 23-01-2011 at 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Selvfølgelig var det gamle navnet bedre, men navneendringen har ingenting med modernisering å gjøre. Det nye navnet vitner bare om elending kreativitet, samt en merkelig kombinasjon av to ord. Pilot Flyskole gir ikke noen god "flyt" når man skal uttale det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men det er jo slik store deler av verden gjør.. Går "framover" med bare tullete tanker og ideer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sak om Pilot Flyskole i Finansavisen i dag. Resultat doblet fra i fjor, småpene 8mnok. Sikter mot etablering i Ungarn, og har flere avtaler med flyselskap på trappene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De har tydeligvis truffet mange med produktet og markedsføringen sin. Å bruke 1 mill i skolepenger og to år på å ta sertifikatene i Sandefjord ville vært sistevalget for meg hvis jeg skulle tatt det valget i dag, men folk er forskjellige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hallo, du får skoleuniform med epauletter, du er praktisk talt Senior Cpt når du har flydd opp. Vel verdt en mill, pluss én til for å ta opp igjen eksamener!
(/S) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå er uansett vel navnet blitt Pilot Flight Academy, og sier egentlig greit om hva de gjør
Var innom der i dag i forbindelse med en reportasje med Flypodden, og nå har jeg begrenset sammenligningsgrunnlag riktignok: men mitt inntrykk var at dette var veldig proft, seriøst og ordentlig. Stort var det også blitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
En MoU med ungarske myndigheter om oppstart av en flyskole i Ungarn ble underskrevet i går. Slik jeg forstår det så er det ungarske myndigheter som står bak finansieringen av utdanningen for kommende piloter og det her er snakk om en 100% finansiering. Dog kun for ungarere og andre "Visegrads"-borgere
https://hungarytoday.hu/pilot-flight-academy-heviz/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser nå av Linkedin at Air France nå har sendt sine første kadetter til Sandefjord og Pilot Flight Academy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå ber elevene om hjelp fra staten.
Synes ikke dette er staten sitt ansvar. At man velger en dyr og veldig spisset utdannelse får stå dor egen regning. Det er en kalkulert risiko. https://www.tv2.no/a/11462123/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alle har godt av et år eller to i Sporveien. Det fikk min egen årgang høre. Skrek noen etter statlig inngripen? Nei. Den gang var vi ikke engang berettigede til studielån i Lånekassen. Derimot ble flere av oss gode konduktører og tok med oss hyggelige bekjentskaper og god lærdom videre på livsvandringen.
Klarer ikke å mobilisere den helt store sympatien her. Brett opp ermene og jobb, så ordner alt seg på sikt. Det har ordnet seg tidligere og det vil ordne seg igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg gikk på et studium hvor en hovedretning var spisset mot prosessondustri, dvs i stor grad oljeindustrien. Hvor svingningene i arbeidsmarkedet har vært store i i hvert fall 20 år. Mang en nyutdannet sivilingeniør hadde et år eller to i barnehage, Sporveiene eller liknende. Men slik var det bare. Uten at vi sutret nevneverdig av den grunn.
![]() |
![]() |
#20 |
FlyKirurg
|
![]()
Personlig er jeg sjeleglad for at jeg tok den "harde" veien, fikk plass på befalskole og senere flyteknisk utdanning, før jeg kunne begynne å spare opp og ta denne utdanningen ved siden av jobb.
Nå er jeg halvveis i ATPL-teorien, og innser at veien videre blir tøff. Men med fast jobb og ingen gjeld (iallefall foreløpig) så klarer jeg å se et lite lys i tunnelen for fremtiden. Jeg sliter med å vise så mye sympati her, samtidig som jeg kan forstå at dette ikke er enkelt for mange av studentene. Men hardt arbeid lønner seg alltid til slutt! (Et gammelt jungelord?)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Callsign for Pilot Flight Academy på Torp | THA954 | Register- og ATC-Forum | 6 | 26-01-2017 00:01 |
Pilot Academy of Sandefjord,nye fly | scanhorse | Småprat | 0 | 03-08-2012 11:06 |
Center Air Pilot Academy ? | flyer88 | General Aviation og sjøfly | 1 | 08-02-2008 02:15 |
SALG AV SAS FLIGHT ACADEMY. | fokkeren | Flyforum | 2 | 07-12-2006 09:06 |