![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,766
|
![]()
Lurer på om DY kanskje kan få seg en smekk på fingrene, eller har de tatt forholdsregler?
Det jeg tenker på er etter SK's julepresang til x-antall flyvende ifjor som da valgte jobb i DY, har SK nå lansert årets julenøtt, nemlig mulig inntreden i SK igjen. Dette har etter som jeg har hørt medført ( ? ) at DY nå tilbyr ex SK ( KUN DEM ? ) kapteinsevaluering, hvordan vil da dette "påvirke" de som har sittet i høyre sete hos DY noen år? vil de risikere å bli forbigått? Vet at en evaluering ikke er det samme som automatisk, men risikerer en å spre usikkerhet plant F/O korpset, eller ekspanderer DY så kraftig at det ikke har noen relevans? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Hvis SAS skal ansette nye, så er det vel neppe folk med 15-20 års erfaring de er ute etter? En skulle vel tro at det er nye styrmenn de burde være ute etter, med andre ord litt billigere folk. De er tross alt rimelig bra besatt i den mer rutinerte årsklassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
DY har da ansatt 'direct hire' kapteiner hele tiden, de, har de ikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
slik jeg har forstått så er det mange som vil tilbake til SK.
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Hickok - det er regler i arbeidslivet også, og et av prinsippene som gjelder er en tidsbegrenset gjenansettelsesrett dersom en sies opp grunnet overtallighet og arbeidsgiver så har behov for arbeidskraft igjen. Det gjelder også i SAS.
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Regner med at de SAS vurderer å gjenansette var styrmenn i SAS, startet som styrmenn i DY, men etter kort tid ble/blir vurdert for å bli kaptein. Alle x-SAS 737 piloter tilfredsstiller kravene når det gjelder antall timer totalt og på type i lange baner for å bli kaptein i DY. I det lange løp kan SAS gjerne være tjent med at de som nå er i DY sier nei til å komme tilbake. En begynnerlønn i SAS vil være minst 400 000kr pr år lavere enn dagens styrmenn har, så det er fort snakk om å spare flere millioner pr nyansatt pilot. I dagens marked så blir det sikkert et krav om gyldig TR for nyansatte også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS-resultater med smell i (Q1) | fluxie | Flyforum | 1 | 08-03-2017 13:25 |
Japan-smell for flyselskapene | jb1 | Flyforum | 4 | 25-03-2011 09:43 |
Smell på Gardermoen.. | Høffen | Flyforum | 29 | 08-09-2006 00:56 |
Torp i går... | Trety | Flyforum | 19 | 26-09-2005 21:53 |