![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Heisann folkens,
Etter å ha lekt en del med 70-300 objektivet har det endt som det måtte ende, jeg har funnet ut at det kunne ha gjort seg med et mer lyssterkt objektiv. Har lest litt om 70-200vrII objektivet og blitt oppmerksom på noe som kalles "field of view issue". Dersom man fokuserer på noe som befinner seg nærmere enn infinity så vil man i verste fall bare ha forstørrelse tilsvarende et 130mm objektiv. Dette vil bedre seg jo lenger avstanden til målet blir, men kan merkes på avstander oppimot 200ft. Dette høres ikke så veldig gunstig ut nårr man tar bilder av fly? fenomenet er ikke gjeldende på den gamle versjonen. Tror ikke dette forekommer med canon sitt alternativ heller. Hadde satt pris på om noen delte erfaringene sine. Da jeg har fått smaken på lang eksponeringer vurderer jeg å anskaffe et kamera til for å slippe den lange ventetiden mens bildene lagres. Da spørs det om man skal fortsette i nikon sin verden, eller hoppe over til canon. Det kan om ønskelig leses mer på følgende link:http://photo.net/nikon-camera-forum/00V9pI?start=0 Mvh Tommy |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til salgs: Nikon AF-S DX Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR | jcnorway | Bilder & foto | 1 | 05-07-2009 21:50 |
Nikon D90 m/Nikkor 18-105mm f/3,5-5.6G VR | Scanorama | Bilder & foto | 5 | 21-11-2008 02:10 |
Flacon Field - Pinal - Falcon Field | Beechdriver | Bilder & foto | 7 | 06-08-2008 01:44 |