![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]() Quote:
Hvor 'slightly' det var vil vise seg .. sdet skal vaere flere doede ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]() Quote:
__________________
meep meep ![]() Last edited by rymle; 04-12-2010 at 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
en drept og 8 skadet melder fox http://www.foxnews.com/world/2010/12...anding-russia/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Ja, men den identifiserte selskap og flytype - det var derfor jeg linket til den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Var det ikke TU-154 som ble laget for å kunne lande på omtrent alle rullebaner som er, inkludert grusrullebaner? Merkelig at dem sklei av der...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Å skli av har som oftest med hvor glatt banen er, ikke hva underlaget består av. Men om det er riktig som det står ovenfor "that all three engines failed" snakker man vel heller om en prestasjon enn at det var merkelig at flyet skled av. Foreslår at man venter noen dager til det er klart hva som egentlig har skjedd, og hva som er feiltolkning av faguttrykk, feiloversettelser og feiltolkninger av de feiltolkede oversettelsene, så man vet hvilken feiltolkning man kommenterer (-:
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
The Aviation Herald har som vanlig bilder fra åstedet, hvor man kan se at "slightly" burde vært erstattet med "major".
http://www.avherald.com/h?article=4342e2dc&opt=0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
ser ut som det er SouthEast fly...
http://www.airliners.net/photo/South...ea362319b00f38
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
Flyet tok av fra Vnukovo 14:07. 13 miutter senere var høyden 9000 meter og avstanden til Vnukovo er 80 km. Da slutter 1. og 3. motor å virke og man beslutter seg for å lande på Domodedovo. Fem minutt senere svikter 2. motor. 11 minutter senere delvis krasjlander flyet på Domodedovo. Det tar heldigvis ikke fyr. 20 ambulanser settes inn i redningsarbeidet.
Noen timer senere er det klart at to har mistet livet og 83 er skadd. Totalt hadde flyet 155 reisende og et mannskap på 8. Kilde http://www.kp.ru/daily/24602/773713/ For øvrig litt vittig å lese innlegg med rusofobiske ideer om kildekritikk og folk som linker til Fox news. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
Rian sier stort sett det samme som Komsomol'skaja Pravda.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
The Aviation Herald har oppdatert artikkelen og i følge Rosaviatsia skal samtlige tre motorer ha stoppet samtidig. Med utfall av viktig avionikk og følgende METAR tatt i betraktning;
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 142
|
![]()
"Russian pilots are highly skilled professionals that don't rely on automated systems."
Sitatet (i alle fall noe ganske tilsvarende) er hentet fra dokumentaren "airplaneski" og er nok ikke så dum selvom mange av oss i vesten har fordommer mot russisk luftfart. Helt sikkert masse kunnskap, dyktige mennesker og godt design, bare synd det er dårlig økonomi. godt jobba i alle fall |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Aviator
Join Date: Dec 2007
Location: Kjeller
Posts: 32
|
![]()
Og for de som ikke har disse værkodene under huden, så betyr dette i tilfelle at de tidligst kunne få rullebanen visuelt i sikte i 400 fot! I tilfelle dette skulle vise seg å stemme, så er det en bragd, ja.
__________________
-------------------------------------------------------------------------------------------------------- Oh I have slipped the surly bonds of earth, and danced the skies on laughter-silvered wings; sunward I’ve climbed, and joined the tumbling mirth of sun-split clouds - and done a hundred things you have not dreamed - wheeled and soared and swung... Poetry: Magee. Pilotry: Helge Storflor |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Fire hundrede fot er under normal innflyging med motorene i gang litt over 30 sekunder før landing. Med motorene ute av drift må en ha en veldig mye høyere descend rate, og om de har hatt mer enn rundt 15 sekunder fra de så bakken til flyet var nede vil det være overraskende.
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Aviation Herald har oppdatert artikkelen, med bl.a. følgende:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Video av krasjen her,, De tok ikke rullebanen før helt på slutten :
http://www.youtube.com/watch?v=gwywf...layer_embedded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
For meg ser det ut som at de kom inn høyt og med en utrolig høy hastighet uten kjangs til å sette flyet på banen.
De var nok redd for at den tredje motoren skulle stoppe, men vil tro at resultatet hadde vert anneledes om de tok seg tid til en lengre finale og konfigurerte flyet korrekt for landing med hensyn til flaps og hastighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Man blir jo bare mer og mer fascinert over at dette ikke gikk verre. Må vel sies å være godt hånd- og fotarbeide fra cockpit, det man ser på denne videoen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly styrtet utenfor Moskva (AN148) 11FEB18 | kekker | Flyforum | 40 | 01-07-2019 14:04 |
Moskva-fly til Molde? | AMSKIX | Småprat | 6 | 09-10-2016 19:33 |
Fly har krasjlandet på motorvei utenfor Moskva | Hpkris | Flyforum | 25 | 25-06-2014 23:15 |
Har Norwegian sluttet å fly til Moskva? | dimmaua | Flyforum | 18 | 04-05-2009 11:11 |
Finnair-fly holdes tilbake i Moskva | FlightDeck | Flyforum | 1 | 02-12-2006 17:34 |