![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
|
![]()
Dette er ikke egentlig en trip report, bare en thumbs up for den sør-afrikanske delen av BA, Comair. Dette er et selskap som går med solid overskudd og har tjent penger i mange år.
De leverer et economy-produkt som europeiske og amerikanske selskaper bare kan drømme om. Vurderte å oppgradere til business, men 1900 kroner hver vei syntes jeg var litt stivt for en 2 timers tur JNB-CPT retur, så jeg bestemte meg for å ta til takke med monkey. Flytypen var en 18 år gammel 737-400, men de mørkeblå BA-skinnsetene er komfortable. Servicen bestod av en drikkerunde, med full bar-service selvsagt. Deretter en lunch som bestod av en salat med kylling eller biffkjøtt med rundstykker og smør pluss en Mars-sjokolade og liten fruktsalat til dessert. Kvantitet og kvalitet var upåklagelig, omtrent som på europeisk biz, minus porselen og glass. Spørsmål om man ville ha mer å drikke til maten. Etter maten kaffe/te-runde med mulighet for en avec. Lurer på hvordan biz-klassen deres er? Sereveringen i eco er iallefall ikke langt unna den man får på biz på intra-europeiske flyvninger hos f.eks BA, LH og AF. ![]() Last edited by Brandal; 18-11-2010 at 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,943
|
![]()
Fløy dem i 2004 med samme service. Utrolig at de får det til å gå fremdeles. Synes det er helt nydelig. Thumbs up!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,224
|
![]()
Fløy dem MQP-JNB i oktober, med en Kulula 737-200. Er en 50 min flight og fikk utdelt en pose potetgull, sjokolade og en flaske vann. Fikk også utdelt nødutgang (setet bak nødutgang, men uten sete foran) ved check in. Om det var tilfeldig eller ikke (er ganske høy) vet jeg ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,697
|
![]() Quote:
Fikk samme inntrykk på SA i fjor. 1.5 timer i en Jetstream41, og tre runder med tralla 1) drikke + snakcs 2) drikke + sandwich 3) kaffe Skal teste SA C-klsse JNB-CPT (737/A340) om ikke lenge - rapport kommer.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]()
Flott at det fortsatt finnes selskaper som ikke skjærer inn til benet når det gjelder ombord service. Synd at disse selskapene stort sett finnes i helt andre deler av verden.
Comair er et flott selskap som jeg har reist med flere ganger. Vært fornøyd hver gang. I tillegg er SLOW loungene av svært høy standard, for de som har tilgang til disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor tommel opp under taxing med fly? | eligent | Småprat | 13 | 31-03-2015 10:46 |
Comair N435CA på ARN | Jens W | Register- og ATC-Forum | 0 | 01-08-2011 08:44 |
Tommel opp | engm-w | Småprat | 2 | 31-03-2011 11:21 |
Comair-crash i Lexington KY | LN-MOW | Flyforum | 18 | 30-08-2006 23:11 |
Comair og USAirways | LN-MOW | Flyforum | 1 | 27-12-2004 08:44 |