![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]()
Det ryktes på pprune at City Star titter på ruten Aberdeen - Stavanger - Kristiansund .. Den siste ville så fall være en stor overraskelse.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,381
|
![]()
Egentlig ikke siden alle tre byene er oljebyer. Det er sikkert en del som har behov for å fly der.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 175
|
![]()
Stemmer nok det - fra 26 september visstnok. Marked er det helt sikkert. North Flying flyr charter til ABZ to ganger daglig pr i dag. Dette blir visstnok rutefly to ganger daglig, en på formiddag og en på kveld. Da kan jo vi dødelige ta oss en tur også.. Fantastisk.
Tidligere har også andre selskap tenkt på å starte opp KSU-SVG, gledelig at City Star starter opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Gledlig det her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Det er nå bekreftet! Oppstart er 10. oktober, med to daglige rundturer ABZ-SVG-KSU alle hverdager. Søndagsrute kommer senere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Hvordan går det for City Star? Noen med info om belegg osv.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]() ![]() Men har SASBU noen Fucker å sette inn på denne ruten da ?? eller skal de ta OSL maskinen og erstatte denne med en Boeing.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,616
|
![]()
SAS starter ruteflyging SVG-KSU-SVG fra tidlig på nyåret. En av de fem "slyngene" SVG-KRS-SVG reduseres til fordel for en formiddag/ettermiddag "slynge" til KSU med "Fåkkern".
Dette gjøres utelukkende for å "krige" med Star Airlines om markedet fra SVG til KSU etter min oppfatning. Annonseringen fra SASBraathens kom umiddelbart etter at det ble kjent at Star vil prøve seg. SASBraathens ville neppe ha startet direkte rute til KSU fra SVG uten en konkurent som nå er kommet på banen. Vi i oljebransjen har alltid vært vant til å reise til/fra KSU via BGO eller OSL. Siden dette er en typisk "high yield" rute vet nok SASBraathens å sette inn tiltak når markedet er truet. Det er påfallende at SASBraathens starter opp også. Tidligere har flere bransjer i Stavanger og Tronheims-området gjennom mange tiår bedt Braathens og SAS om direkte rute SVG-TRD. Først etter at disse to selskapene ble likestilt konkuransemessig innenriks i 1993 forsøkte SAS seg i 1994/95 vintersesongen på direkteruten med F-50. Dette varte kun et halvt år og siden har all trafikk til TRD gått via BGO og FBU/OSL ut fra økonomiske hensyn til stor frustrasjon for oss i oljebransjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,429
|
![]()
Er alternativet at SAS ikke forsvarer seg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Uten at jeg vet noe som helst om den ruten der i forhold til forespørsler fra oljebransjen, er det vel slik at en monopolist svarer med arroganse og ikke bryr seg nevneverdig om kundenes problemer (Dette gjelder ikke bare i luftfarten, så slipper dere å kappe hue av meg av den grunn....) ved forespørsler. Men kommer det inn en liten aktør, som kanskje er ute etter å "finne seg en lønnsom liten nisje", kan man ta gift på at da skal "alle andre" prøve det samme. Og spesielt de som tidligere ga f***.
Slik blir det ikke økonomi igjen til noen, og alt går i vasken..... Hvis SASBU er så opptatt av nå å forsvare seg, hvorfor har de ikke kommet på banen med denne ruten tidligere da ![]() Uten å legge meninger og ord i munnen på OJB, tror jeg kanskje det var noe sånt han mente?
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,616
|
![]()
Nei, jeg ville gjort det samme, dog er det likevel påfallende etter mange år der særlig oljebransjen har etterlyst denne ruten så kommer den nå når en annen liten operatør melder sin interesse. Dette selskapet har fått direkte oppfordringer til oppstart på denne ruten av markedet fordi SASBraathens ikke har vist interesse tidligere.
Det skal bli interessant å se hvordan det går. Her kan ikke SASBraathens vise muskler på den måte de gjorde mot Coast Air på ruten HAU-OSL. Hadde Coast Air god nok økonomi tror jeg de ville ha startet SVG-KSU tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,429
|
![]()
Ingen tvil om at det er City Star som har fått SAS på banen slik SunAir har fått SAS på banen mellom CPH og London City...
Men slik er det vel i mange bransjer...og "ulempen" til SAS er at de må ha et større helhetsbilde og tilby det de til enhver tid mener er det som er best for seg selv og markedet (skandinavia) Det er klart at SAS ikke kan la være å svare hver gang en konkurrent kommer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]()
Men hvorfor kan ikke SASBU for en gangs skyld "tenke selv" og høre på når brukere foreslår en rute i stedet for å rykke ut bare for å ødelegge for andre ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Location: Kristiansund, Norway
Posts: 71
|
![]()
Dette kan bli gøy det.. Får nesten ta en langweekend i Aberdeen hvis det ikke blir altfor avskrekkende priser.
Men akkurat i dag hadde jeg heller sett flere ruter fra Skottland til "dit peppern gror" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,429
|
![]()
Til nå har kanskje SASBU hørt på brukerne i Kristiansand?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 652
|
![]() Quote:
![]() Virker ikke som det er noen som flyr Kristiansand - Stavanger lenger, blir bare færre og færre fly og nesten aldri noen passasjerer... Men forstår det jeg, er jo så kort tur at det for de fleste nesten blir både billigere og faktisk raskere med andre transportmåter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,616
|
![]()
Det er mulig, jeg har regisrtert at sørlendingene har klaget på forbindelsen til både OSL og SVG i flere år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
City Airline åpner ruter til Bergen og Stavanger | FlightDeck | Flyforum | 30 | 09-03-2010 17:18 |
City Airline vil til Stavanger | MartinL | Flyforum | 9 | 29-03-2009 18:20 |
City Star Airlines til OSL | CK | Flyforum | 29 | 16-08-2007 08:53 |
Til Belfast City (BHD) med Star Alliance | Someone | TripReports | 6 | 03-04-2006 20:02 |
City Star Airlines ???? | LN-FHU | Flyforum | 5 | 15-02-2005 15:32 |