![]() |
|
![]() |
#1 |
Lurker
|
![]()
Hei!
Har tenkt meg en tur til San Francisco i september, og lurte på om dere har noen tips til en litt extended reiserute enn hva som er nødvendig. (Opplever gjerne noen nye selskaper selv om dette fører til en lengre tur). Hvilke selskaper vil dere anbefale IC/domestic? Tenkte å dra via EWR eller BKK i utgangspuktet, men er usikker på hva som gir den beste opplevelsen. Har ikke noe i mot å dra via AMS/FRA hvis nødvendig. Tenker og litt rundt dette med bonuspoints (ref. tidligere disk. om USAirways sitt tilbud om 50.000 ekstra poeng ved kjøp av 50.000). Lønner det seg å kjøpe poeng istedet for å betale med kort? Takker på forhånd for eventuelle svar ![]() Mvh Bacardi |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Personlig ville jeg valgt.
XXX-AMS-DTW-SFO Delta sin terminal i Detroit er helt fantastisk. Men A330 over dammen er gjerne ikke så spesielt.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
"Lønner seg" er vel avhengig av hvordan du regner og hva du vil. Du får C-klasse t/r for under 10.000 kroner på den måten, men ingen poengopptjening. Forutsatt at du finner tilgjengelige seter...
![]() |
#4 | ||
Lurker
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg ville helt klart valgt en direkterute fra Europa til SFO for å unngå amerikansk innenriks.
Så da er det vel hip som hap hvem du velger. Du kan jo fly BA, KL, LH, UA osv. Hvis poengene ikke betyr noe så velg den billigste! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg reiste med Air Canada fra CPH via YYZ til SFO. Det syntes jeg var veldig bra.
AC var bra både på IC og mellom YYZ og SFO. Det var også lettvint med immigrasjonen til USA i Toronto. Jeg reiste på økonomi, men biz så bra ut... AC bruker B767 fra CPH og det var A319/320 fra YYZ. SNSK
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skulle jeg valgt C-klasse på denne ruta så tror jeg at det hadde blitt
Swiss så sant det passer noenlunde med flybytte i Zurich. British Airways eller United Airlines er også alternativ. Helst ville jeg sluppet å bytte fly i Europa på vei tilbake til Norge, og da må man fly Continental over dammen. SFO-EWR-OSL er en ganske lang rute, men får man et fly med bizfirst på innenriks-flyet, så er den helt overkommelig. Edit: Sjekket transfertid i ZRH, og det er perfekt!! 50 minutter. Nok til å slippe stress, men ikke så lenge at man blir sittende og sittende og sittende. Last edited by Dag Viking; 14-11-2010 at 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Et litt anderledes valg er Air New Zealand T/R LHR-LAX, og så videre med UA til SFO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flysitter
|
![]()
Om du kan vente til begynnelsen av oktober flyr DY billig til DXB og derfra kan du fly med Emirates direkte til SFO. En spennede anderledes rute
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lurker
|
![]()
Mange fine tips her, takk skal dere ha
![]() Tror kanskje Dubai blir litt langt med norwegian mtp mine 1.96, men artig forslag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superflyer
|
![]()
Tror jeg ville gått for LX på TATL, de har ganske så hyggelige priser på Y, og i tillegg et, i mine øyne, av de bedre konseptene mht mat,seter og inflight-entertainment....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan jo anbefale KLM via AMS. Da får man med seg MD11 i tillegg
![]() Et alternativ kan jo være f.eks å booke TOS-LGW med DY, LGW-AMS med EZY, og ha separat tur/retur billett med KLM fra AMS til SFO, og eventuelt bruke samme rute på tilbakeveien. Det finnes uendlige alternativer, kun fantasien og kreativiteten setter grenser her. Last edited by Boeing_fan; 15-11-2010 at 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men til trådstarter, du hinter at du vil prøve 340 eller B777, KLM B777 på AMS-SFO, evnt. kan du reise med Swiss eller Lufthansa (fra MUC) de bruker 340... Reiser du med ett v følgende får du boeing 747: Air France, British Airways og Lufthansa (fra FRA)... Usikker på hva United bruker mellom Europa og SFO... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
AirFrance bruker A343 mellom CDG og SFO. United bruker vel 777 til Europa fra SFO? Stemmer forøvrig at BA bruker 747. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Får du til MD 11 , så blir det en av de siste sjansene å fly dette flotte flyet, så grip den....
KL sine er helt nyoppgraderte og flotte..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
September 2011 er AMS-SFO satt opp med 747.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Hvis du velger å fly med Swiss, så er det ganske sikkert at du får prøve de nye business class setene
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beste reiserute / flyselskap til Jaipur (India) | AcroN | Reiseforum | 5 | 18-03-2015 21:21 |
Forslag til reiserute SVG-MSP | Sjabby | Reiseforum | 8 | 30-03-2014 16:15 |
Beste reiserute på biz til Jakarta | NorPlay | Reiseforum | 17 | 01-07-2013 23:07 |
Hjelp til reiserute med OW julen 2013 | NordicMaster | Reiseforum | 3 | 07-02-2013 16:05 |
Forslag til reisemål og reiserute | grindstein | Reiseforum | 1 | 09-01-2012 19:06 |