Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-11-2010, 18:53   #1
Bacardi
Lurker

Bacardi's Avatar

Star Alliance Beste reiserute til SFO?

Hei!

Har tenkt meg en tur til San Francisco i september, og lurte på om dere har noen tips til en litt extended reiserute enn hva som er nødvendig. (Opplever gjerne noen nye selskaper selv om dette fører til en lengre tur). Hvilke selskaper vil dere anbefale IC/domestic?

Tenkte å dra via EWR eller BKK i utgangspuktet, men er usikker på hva som gir den beste opplevelsen. Har ikke noe i mot å dra via AMS/FRA hvis nødvendig.

Tenker og litt rundt dette med bonuspoints (ref. tidligere disk. om USAirways sitt tilbud om 50.000 ekstra poeng ved kjøp av 50.000). Lønner det seg å kjøpe poeng istedet for å betale med kort?

Takker på forhånd for eventuelle svar

Mvh
Bacardi
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2010, 19:06   #2
Roxman
ScanFlyer Gold

Default Re: Beste reiserute til SFO?

Personlig ville jeg valgt.
XXX-AMS-DTW-SFO

Delta sin terminal i Detroit er helt fantastisk.
Men A330 over dammen er gjerne ikke så spesielt.
Old 14-11-2010, 19:33   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bacardi View Post
Tenker og litt rundt dette med bonuspoints (ref. tidligere disk. om USAirways sitt tilbud om 50.000 ekstra poeng ved kjøp av 50.000). Lønner det seg å kjøpe poeng istedet for å betale med kort?
"Lønner seg" er vel avhengig av hvordan du regner og hva du vil. Du får C-klasse t/r for under 10.000 kroner på den måten, men ingen poengopptjening. Forutsatt at du finner tilgjengelige seter...

Old 14-11-2010, 19:55   #4
Bacardi
Lurker

Bacardi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roxman View Post
Personlig ville jeg valgt.
XXX-AMS-DTW-SFO

Delta sin terminal i Detroit er helt fantastisk.
Men A330 over dammen er gjerne ikke så spesielt.
Har tidligere kun fløyet DC10 av WB, så en 330 vil være en fin opplevelse, selv om jeg helst kunne tenkt meg 340 eller 777. Takker for rådet

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
"Lønner seg" er vel avhengig av hvordan du regner og hva du vil. Du får C-klasse t/r for under 10.000 kroner på den måten, men ingen poengopptjening. Forutsatt at du finner tilgjengelige seter...
Poengopptjening er ikke så viktig, da jeg for tiden ikke flyr aktivt i jobb eller leisure, og så var det dette med tilgjengelige seter ja... Blir vanskelig når jeg har en fixed tid jeg må reise på, som jeg ikke vet når er før om en god del måneder På den andre siden må jeg nok ha business grunnet lang kropp. Håper det at jeg er fleksibel mtp reiserute kan redde meg her da.
Old 14-11-2010, 20:25   #5
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Jeg ville helt klart valgt en direkterute fra Europa til SFO for å unngå amerikansk innenriks.

Så da er det vel hip som hap hvem du velger. Du kan jo fly BA, KL, LH, UA osv. Hvis poengene ikke betyr noe så velg den billigste!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2010, 20:54   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bacardi View Post
Har tidligere kun fløyet DC10 av WB, så en 330 vil være en fin opplevelse, selv om jeg helst kunne tenkt meg 340 eller 777. Takker for rådet
Swiss bruker 340-300 på ZRH-SFO. Også har UA vel noen ruter fra SFO til Europa med 777
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2010, 20:54   #7
SNSK
ScanFlyer Blue

SNSK's Avatar

Jeg reiste med Air Canada fra CPH via YYZ til SFO. Det syntes jeg var veldig bra.
AC var bra både på IC og mellom YYZ og SFO.
Det var også lettvint med immigrasjonen til USA i Toronto.
Jeg reiste på økonomi, men biz så bra ut...

AC bruker B767 fra CPH og det var A319/320 fra YYZ.

SNSK
Old 14-11-2010, 21:08   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Skulle jeg valgt C-klasse på denne ruta så tror jeg at det hadde blitt
Swiss så sant det passer noenlunde med flybytte i Zurich.
British Airways eller United Airlines er også alternativ.
Helst ville jeg sluppet å bytte fly i Europa på vei tilbake til Norge, og da må man fly Continental over dammen. SFO-EWR-OSL er en ganske lang rute, men får man et fly med bizfirst på innenriks-flyet, så er den helt overkommelig.

Edit: Sjekket transfertid i ZRH, og det er perfekt!! 50 minutter. Nok til å slippe stress, men ikke så lenge at man blir sittende og sittende og sittende.

Last edited by Dag Viking; 14-11-2010 at 22:37.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2010, 21:21   #9
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Et litt anderledes valg er Air New Zealand T/R LHR-LAX, og så videre med UA til SFO.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2010, 21:51   #10
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Om du kan vente til begynnelsen av oktober flyr DY billig til DXB og derfra kan du fly med Emirates direkte til SFO. En spennede anderledes rute
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2010, 22:35   #11
Bacardi
Lurker

Bacardi's Avatar

Mange fine tips her, takk skal dere ha Skal sette meg ned å se hvordan tidene matcher. Skal starte i TOS, så hvis det ikke blir klaff med connections kan jeg jo vurdere stayover på kontinentet, eventuelt fly via london.

Tror kanskje Dubai blir litt langt med norwegian mtp mine 1.96, men artig forslag
Old 14-11-2010, 23:12   #12
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Tror jeg ville gått for LX på TATL, de har ganske så hyggelige priser på Y, og i tillegg et, i mine øyne, av de bedre konseptene mht mat,seter og inflight-entertainment....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2010, 01:31   #13
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Kan jo anbefale KLM via AMS. Da får man med seg MD11 i tillegg

Et alternativ kan jo være f.eks å booke TOS-LGW med DY, LGW-AMS med EZY, og ha separat tur/retur billett med KLM fra AMS til SFO, og eventuelt bruke samme rute på tilbakeveien.

Det finnes uendlige alternativer, kun fantasien og kreativiteten setter grenser her.

Last edited by Boeing_fan; 15-11-2010 at 01:34.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2010, 17:06   #14
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Kan jo anbefale KLM via AMS. Da får man med seg MD11 i tillegg

Et alternativ kan jo være f.eks å booke TOS-LGW med DY, LGW-AMS med EZY, og ha separat tur/retur billett med KLM fra AMS til SFO, og eventuelt bruke samme rute på tilbakeveien.

Det finnes uendlige alternativer, kun fantasien og kreativiteten setter grenser her.
Tror ikke KL bruker MD11 til SFO lenger, fløy OSL-AMS-SFO 1 september og den gikk da med B777-300... Mulig det er forandringer på mellom sesongene...

Men til trådstarter, du hinter at du vil prøve 340 eller B777, KLM B777 på AMS-SFO, evnt. kan du reise med Swiss eller Lufthansa (fra MUC) de bruker 340... Reiser du med ett v følgende får du boeing 747: Air France, British Airways og Lufthansa (fra FRA)... Usikker på hva United bruker mellom Europa og SFO...
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2010, 17:23   #15
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Tror ikke KL bruker MD11 til SFO lenger, fløy OSL-AMS-SFO 1 september og den gikk da med B777-300... Mulig det er forandringer på mellom sesongene...

Men til trådstarter, du hinter at du vil prøve 340 eller B777, KLM B777 på AMS-SFO, evnt. kan du reise med Swiss eller Lufthansa (fra MUC) de bruker 340... Reiser du med ett v følgende får du boeing 747: Air France, British Airways og Lufthansa (fra FRA)... Usikker på hva United bruker mellom Europa og SFO...
Kan ha vært tilfeldig. Har søkt opp på mange tilfedlige datoer, og alle er satt opp med MD11.

AirFrance bruker A343 mellom CDG og SFO. United bruker vel 777 til Europa fra SFO?

Stemmer forøvrig at BA bruker 747.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2010, 17:27   #16
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Får du til MD 11 , så blir det en av de siste sjansene å fly dette flotte flyet, så grip den....

KL sine er helt nyoppgraderte og flotte..... Sjansen til å fly alle andre flotte fly får du sikkert senere...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2010, 17:58   #17
LN-BLO
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Kan ha vært tilfeldig. Har søkt opp på mange tilfedlige datoer, og alle er satt opp med MD11.

AirFrance bruker A343 mellom CDG og SFO. United bruker vel 777 til Europa fra SFO?

Stemmer forøvrig at BA bruker 747.
Kan være sesongvariasjoner, vinter/sommer. Når jeg planla SFO-turen nå i sommer og så på billettalternativer var Air France også ett av selskapene som ble vurdert og i tiden rundt August og September hvor jeg skulle ha utreise var AF uten unntak satt opp med 747-400 og KL uten unntak satt opp med 777-300 til SFO. Jeg var skuffet over at det ikke var MD11 da KL har brukt denne på AMS-SFO veldig lenge, har dessverre aldri fått reist med denne maskinen og til de som har mulighet, grip den! MD11 i pax versjon har ikke lenge igjen.
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2010, 18:13   #18
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

September 2011 er AMS-SFO satt opp med 747.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2010, 19:38   #19
kimmam
ScanFlyer Blue

Hvis du velger å fly med Swiss, så er det ganske sikkert at du får prøve de nye business class setene
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2010, 19:39   #20
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Kan være sesongvariasjoner, vinter/sommer. Når jeg planla SFO-turen nå i sommer og så på billettalternativer var Air France også ett av selskapene som ble vurdert og i tiden rundt August og September hvor jeg skulle ha utreise var AF uten unntak satt opp med 747-400 og KL uten unntak satt opp med 777-300 til SFO. Jeg var skuffet over at det ikke var MD11 da KL har brukt denne på AMS-SFO veldig lenge, har dessverre aldri fått reist med denne maskinen og til de som har mulighet, grip den! MD11 i pax versjon har ikke lenge igjen.
AF bruker A340 til San Francisco paa vinterprogrammet (Midten av Oktober til slutten av Mars)....KLM har ogsaa brukt MD-11 paa vinterprogrammet til San Francisco tidliere. Virgin Atlantic brukte A340-600 paa vinterprogrammet i fjor, saa San Francisco har noksaa store sesong variasjoner.

Posting Rules