![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg skal til Oslo til uka, og tenkte å handle en helt ny Sony Vaio bærbar fra Sony sjappa på Karl Johan. Så lurer jeg på hvordan dette er med security? Må jeg pakke ut alt av pakken for å komme gjennom security på OSL? Eller kan jeg bare scanne hele PC-pakken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Litt usikker på hvor strengt reglementet er. Jeg måtte ihvertfall ta fram mac'en min sist jeg var ute å fløy. Men det holdt å ta den ut av sekken. jeg trengte ikke ta den ut av sleev'en.
For din del håper jeg i alle tilfeller hva regel som gjelder at vaktpersonellet har vett nok til å bruke litt skjønn. Dersom du stiller med uåpnet pakke fra butikken (med forseglet pakke) så tror og håper jeg det skal gå bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vet du hvordan dette er med bagasje? Man kan jo kun ta med en håndbagasje. Jeg kommer til å ha en sekk og en pose med PC i. Tror du dette blir et problem? Jeg flyr med SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hvis du absolutt ikke vil åpne pakken spør vektere om det går greit, hvis ikke de går med på det spør om å få prate med vaktlederen i G4S. Tror det ikke skulle by på problemer.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Send den i Posten...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jo mindre ekstra kolliene er, des mindre problem vil de være. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At den ser nypakket ut betyr vel ikke at det ikke er en trussel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk 3 stk iPads uåpnet gjennom både på EWR og OSL. La bare eskene på båndet, no questions asked. Men det er kanskje noe annet med en laptop?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ta den med som den er, legg på båndet og se hva som skjer... Det er SÅ mye rart i security på norske flyplasser, noen vet knapt hva som gjelder av regler uansett, bare vær selvsikker osv. hvis de spør (ny pc, vil ikke ødelegge forsegling etc)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg tror ikke de helt helt har bestemt seg for hva en iPad er ennå .. jeg hadde også en i sekken sist jeg dro til Norge og fikk beskjed om å la den ligge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Poenget er jo at det er vanskelig å gjennomlyse en pc i håndbaggasje, men er den i en original eske så er vel sannsynligvis bare pcen der og da burde bilde på x-ray maskinen være klart og tydelig.
![]() |
#13 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Har tidligere i år fraktet uåpnet PC gjennom security ved 4 forskjellige flyplasser i like mange land, ingen problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jeg fraktet en Macbook Air uåpnet gjennom securities i Japan, USA, og Tyskland. Bør derfor ikke være noe problem å få det til
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Men Apples nye Trackpad ble de svært nysgjerrige på i sikkerhetskontrollen på Frankfurt. Selv synes jeg xray-bildet av den minnet om et knivblad med spenstig utseende (med diagonale hull i knivbladet). De ble ikke mindre interessert da jeg ikke kunne gjøre rede for hva dette kunne være for noe i bagasjen (den var nykjøpt, som enkelte andre småting) :-) http://www.apple.com/magictrackpad/
Jeg setter et kryss (done!) ved det riktige svaret nedenfor, etter å ha gått igjennom Gardermoens sikkerhetskontroll, ifm en innenriksreise, senere i dag: [x] Sikkerhetskontrollen oppdager ikke at Apples nye Trackpad ser mistenkelig ut på et xray-bilde [ ] Sikkerhetskontrollen oppdager at Apples nye Trackpad ser mistenkelig ut og tilkaller Sjef for OSL, FSA, PST, US Emb overvåkningsgutta, MJK, FSK, og spesialstyrkene fra Politiet. [ ] Sikkerhetskontrollen oppdager at Apples nye Trackpad ser mistenkelig ut, men opptrer profesjonelt og løser saken med en samtale.
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 14-11-2010 at 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er vel ikke verre enn at du åpner pakken dersom de spør? Kan ikke skjønne hvorfor PCer som er i originalpakningen skal slippe å bli tatt ut. Security kan jo ikke vite om du på en eller annen måte har tuklet med den nye PCen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det å pakke opp en ny datamaskin kan faktisk være en møysommelig prosess. Mye embalasje og styr. Ikke sikkert at det er så kjekt å stå å styre med en sånn i en security-kø med et potensielt køpress bakfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da var PCen i hus. Jeg pakket opp PCen og puttet den i sekken min før jeg gikk gjennom security så da var det ikke noe stort problem. Men takk for hjelpen.
![]() Her er maskinen, det ble en Sony Vaio Z-serie ![]() ![]() Last edited by Robin882; 17-11-2010 at 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Stripping i security | Hpkris | Småprat | 1 | 19-04-2012 23:41 |
Kun passasjerer gjennom security også i Norge | JoeW | Flyforum | 30 | 05-02-2010 20:07 |
Security Delta | SQ 777 | Reiseforum | 0 | 11-01-2010 18:13 |
Security-blemme | Maltwhisky | Flyforum | 2 | 17-10-2008 11:10 |
security | Karlson | Flyforum | 0 | 17-04-2007 10:38 |