![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Løsningsorientert kropp..
Er rullebanen for kort får man betale for morroa for å forlenge den tilpasset egne behov!! Dermed kan det se ut som rullebanen på Oppdal blir 400 meter lengre! http://www.dagbladet.no/2010/11/12/n...okke/14271912/
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 12-11-2010 at 23:28. Reason: ENOP = Oppdal, Fagerhaug |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]()
Tråden er blitt hva den er blitt
![]() Men det er jo utrolig kjekt for Oppdal. Synd at ikke selve dekket også får en oppgradering, etter hva jeg kan lese på opp.no er det visst en begrensning på 6,5 tonn på flyene som skal trafikkere der. Cessna Encore+ som nettavisen refererer til har en tomvekt på 4790 kg, så litt load/fuel får man vel med seg. Hadde jo vært ypperlige forhold for litt ski-chartervirksomhet.. men dekket tåler jo ikke en Dash8 en gang.. Synd ikke det finnes noen rike helgelendinger med private hyttefelt sånn at man hadde fått fart på "Helgeland Storflyplass" også.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Er det AKA som skal back in business?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2007
Location: Oppegård/DXB
Posts: 296
|
![]()
Det er vel LN-AKA som det spekuleres om i avisene. Denne eies i dag av Aker, men slik jeg har forstått det vil Røkke kjøpe den ut for å bruke den som privatfly hvis det er Encore han finner ut passer best til hans bruk. Jeg vet at det også er blitt vurdert en Piaggio Avanti II, men aner ikke hva de eventuelt ender med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Så vidt jeg har skjønt det, så skulle AKA selges for å spare penger. Det var vel etter at staten kjøpte seg inn i Aker, og de satte visse krav som at privatfly ikke var bra for imaget. De har ennå ikke fått noen kjøpere til flyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Da ser det ut som rullebaneforlengelsen har gått igjennom papirmølla hos kommunestyret i Oppdal..
Quote:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...elag/1.7516871
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Ble det noe av det her egentlig?
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seilflyging på Oppdal | 1944vintage | General Aviation og sjøfly | 3 | 02-11-2015 19:10 |
Forlengelse av SEP-rettigheter -kostnad | flugger | General Aviation og sjøfly | 13 | 21-07-2013 17:46 |
Nato Tiger Meet 2012, av Stig Inge S. Dahl | TKDahl | Bilder & foto | 9 | 10-06-2012 20:51 |