Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-09-2005, 21:26   #1
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Default Bilder fra London-Heathrow

Siden det er så sent på kvelden - blir det A321 på BA763 i morgen og evt. hvilken blir det?

Edit: Endret tittel
Old 02-09-2005, 08:15   #2
Andrev
ScanFlyer Silver

Default Re: BA763 i morgen - fredag?

..og når du først er inne og sjekker, hva blir det på BA763 på lørdag?
Andrev is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2005, 04:11   #3
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Default Re: BA763 i morgen - fredag?

Siden det var dårlig respons på hvilket individ BA fløy fredag på BA763, så får jeg røpe det:

Det var G-EUXC - første leverte A321 til BA - og undertegnede var ombord sammen med to familiemedlemmer. British Airways er mitt femte nye flyselskap dette året, og kan på sterkeste rekommenderes selv med cateringstreik - vi ble vi utstyrt med rikholdig nistepakke på OSL og på LHR ble det utdelt voucer slik at en kunne kjøpe niste/drikke en selv ønsket å bringe med seg.

Med tre dager med sight seeing i London ble sluttdevisen totalt over 1000 bilder - og min lille IXUS 700 rundet 1000 bilder bare tre uker etter innkjøpet - ypperlig redskap forøvrig. Men også EOS 10D fikk kjørt seg litt - og her et bilde fra rundturen i åpen dobbeldekker som får meg til å tenke på Virgin og Branson eller .....

Men jeg fikk tid til en liten spotter session på øverste etasje på parkeringen utenfor Terminal 4, og her er noen bilder fanget i løpet av en halv time:

Air Canada 767-375ER C-FTCA - opprinnelig en Canadian AL maskin som har vært på et par besøk down under.

TAP A321 CS-TJG

Lufthansa A320 D-AIQP

Iberia A320 EC-HQJ

Aer Lingus A321 EI-CPH - ikke til CPH, men til DUB

Så går vi over til "noen" BA-maskiner

A320-111 - uten wing frences

Forøvrig ble bildet ovenfor kommentert av to politimenn og en politikvinne som avla meg et besøk på parkeringsplassen. Litt bryske var de i begynnelsen, men det viste seg at de riktig hyggelige - det endte opp med en nesten ti minutters prat om severdigheter i London, Regent Street Fare denne søndagen, min EOS 10D med 100-400mm linse, plane spotting generelt og bevisstheten blant spottere om "the war against error" - viste at jeg hadde lagt inn anti-terror nummeret for UK i kontaktene på min Nokia 6680 - fikk en stjerne der!

A319-131

A320-232

Og så noen 777-236ERer

G-VIIY

G-YMME

G-YMMP

Så en besøkende fra Gibraltar

GB Airways A320-232 G-TTOG

Da var det slutt på BAene

bmi A320-232 G-MIDY - white nose, gamle farger og nye decaler

Alitalia A321-112 I-BIXK

American 777-223ER N794AN

Til slutt et bilde fra Leicester Square og Empire - dette bragte frem minner fra en tur til London i 1983 i discoens storhetstid :smokin
Old 05-09-2005, 12:07   #4
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Default Re: Bilder fra London-Heathrow

Noen få bilder til, denne gang fanget med IXUSen

Utsikten fra Costa på T4

Under taksingen på seksjon 105 fikk jeg dette bildet av hovedbygget for Terminal 5 - det går fremover ser det ut til.

Så har vi tatt av fra 09R med G-EUXG - med Hyde Park rett foran motoren
Old 05-09-2005, 18:40   #5
Guest
ScanFlyer Gold

Inde fra Terminal tre kan det faktisk også godt lade sig gøre at komme til at komme tæt på, så kan man bla. se at BA stadig har world tails, og at MH nu har to fly i hybrid livery - denne er den seneste, at SK stadig flyver MD90 og at EL AL stadig flyver rundt med gammel livery
Guest is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2005, 20:15   #6
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Knallbilder, men jeg savner heavys det kryr jo av dem på LHR

Var det denne du kom med ??

Old 05-09-2005, 20:50   #7
Guest
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by Scanor
men jeg savner heavys det kryr jo av dem på LHR

eat your heart out:
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=80534
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=80532
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=80528
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=80524
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=80502
Guest is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2005, 23:24   #8
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Quote:
Originally posted by Scanor
Var det denne du kom med ??
Var vanskelig å se registreringsnummeret ved ankomst. Jeg synes jeg så XG på understellsluken foran, men det kan være at BA770 var XE - noen som vet?

Så får jeg friste dere med flere bilder - ikke fra LHR, men fra byen.

Først til London Eye, som forøvrig driftes av British Airways, med Hungerford Bridge som går over til Charing Cross og med The Strand i bakgrunnen.

Og på Trafalgar Square står Lord Nelson - og duestanden er veldig desimert grunnet Ken Livingstones innsats (ikke helt da, men hver dag kommer en trenet hønsehauke og tar sin del av bestanden)

Utenfor Royal Albert Hall ventet mange på at det ble åpnet for dagens Proms-konsert

IXUSen fikk riktig prøvd seg uten blits på Queens Theatre - veldig vanskelig, men jeg tror de fleste ser hvilken musikal det var

Og til slutt et frihåndbilde som viser Selfridges på Oxford Street. Noen flere kvartaler østover fra dette lå vårt hotel - Thistle Marble Arche - kan anbefales. Hyggelig eldre mann som drev hotellets newsstand/souvenir shop viste seg å ha lokal kjennskap til spotterplasser rundt LHR
Old 06-09-2005, 16:18   #9
Andrev
ScanFlyer Silver

Det ble A319 på meg. Fint å fly med BA, og bra matpakke på OSL også, men jeg ble litt overrasket da de kom rundt med vann som smakte klor. Ikke bare litt, sånn som springvann i UK, men skikkelig svømmebassengsmak. Men ellers var det fint. Masse å se på på LHR også. Etter litt shopping og sånt i London er jeg på plass på konferanse i Canterbury
Andrev is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2005, 17:13   #10
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Morsomt at du fikk med et bilde av mtt foreløplig siste selskap på listen... TAP og A321`n slik jeg fløy for nesten to uker siden...
EB is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2005, 21:56   #11
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

I'm eating my heart out *gnafs* :P

Dæææven , lenge siden jeg har vært på LHR.. må ta en tur over.. har jo ikke vært der siden før jeg fikk DSLR..

Posting Rules