![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enligt uppgifter på ett par forum idag verkar det som Iceland Express kommer med en del nya destinationer från och med nästa år:
Skall tydligen röra sig om Bergen Stockholm Göteborg !! Hamburg Berlin Friedrishafen Med reservation för att detta kan vara enbart ett rykte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva med Oslo? Vi krever Oslo!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er visst ikke bare et rykte, se bare her:
http://www.mbl.is/mm/frettir/innlent...ml?nid=1156286 Nå er ikke min islandsk god nok til at jeg får med meg alle detaljene, men det er i alle fall snakk om de samme byene som er nevnt over her. Men hva med Oslo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Icelandair flyr jo OSL-KEF 10 ganger ukentlig, dvs daglig + 2 daglige tirsdag, torsdag og søndag så markedet er nok mettet med det tilbudet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Spennende med Bergen. kanskje verdt en tur til Island. Jeg håper og tror at DY begynner Osl-Kef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
TRD-KEF med DY. Kanskje hver lørdag?
![]() ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
GOT-KEF och ARN-KEF kanske blir FlyMes uppdrag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jag skrev kanske efter som det är en möjlighet med tanke på att det har varit tal om att dom skall flyga på kontrakt åt andra operatörer efter uppköpet för att utnytja överflödig kapacitet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Skal hele Skandinavia til Island? Men blir det Iceland Express eller Sterling som skal fly disse ruteen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Isekspressen blir sikkert infusjonert i det nye Sterling etterhvert, så da er det vel naturlig med ruter både her og der?
Spekulere, spekulere... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Og så selger Fons hele skiten til easyJet. Bare et rykte jeg plukket opp på Island.
![]()
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, planen virker i så måte god. Spennende å se hvordan ting utarter seg videre utover høsten. Iceland Express vil trenge mange fly for å operere alle de rutene de har planlagt for sommeren. Tror dere det blir daglige avganger på rutene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
neppe daglige. Til det tror jeg neppe det er ett marked. men ett par ukentklige sikkert!
Er ikke Keflavik åpen om natten også da? Gjør det vel lettere for fly utnyttelsen det.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det krever flere fly enn det de flyr med i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Når blir det mulig å booke disse billettene? Kanskje DY skal fly for dem fra Bergen til Island?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Meget tvilsomt DY skal fly for dem.
Reykjavik var småaktuell for Norwegian en periode, men så skjedde dette med Sterling og islendingene...og nå Maersk etc så jeg tror ikke Sterling vil "gi" bort ruter til Norwegian. Mon tro hvor lenge samarbeidet med Sterling på rutenettet vil fortsette...noen som vet hvor lenge en har avtalt i denne omgangen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg tror i alle fall at sterling gjør dumt i å si opp avtalen med Norwegian.
Dette sammarbeidet vil være spesielt gunnstig for Sterling. Om de vil helt inn og konkurrere med Norwegian vil dette kreve mange flere fly og en meget agressiv og kostnadsfylt markedsføring. Fortsetter de det tette sammarbeidet med norwegian kan de tilby et stort rutenett fra Norge under Sterling sitt navn uten å risikere store økonomiske tap og florflytte flyflåten. De har en gylden mulighet til å bevare å viderebygge Sterling i Norge gjennom dagens sammarbeid med norwegian.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja vi får vente og se hva som skjer. I allefall har Norwegian lagt ut sommerprogrammet sitt i sin helt het, med UNNTAK av de rutene dem samarbeider med Sterling om.....
Kan være tilfeldig, eller at Sterling trenger litt ekstra tid på å få tidtabellen deres på plass nå som dem skal integrere Maersk |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer med Iceland Express | jalig | Småprat | 7 | 01-09-2011 01:06 |
Oslo - New York med Iceland Express | jarandm | Reiseforum | 6 | 08-07-2010 09:51 |
Icelandair og Iceland Express med flere fly til TRD | thnp | Flyforum | 24 | 18-04-2010 22:48 |
Iceland Express | LeftSaidFred | Flyforum | 6 | 30-10-2008 00:29 |
Iceland Express med nye farger | CK | Flyforum | 20 | 22-01-2008 19:02 |