![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har ingen erfaring med irr-håndtering fra DY:s side, så tenkte jeg skulle bare spørre. Skal reise fra Tromsø til Amsterdam midt i desember, og SK sine priser/tider på TOS-OSL-AMS er helt håpløse (nesten 1200 kr for en 11 timers reise); DY har også salg nå, mens KL er uaktuell fordi jeg ikke skal fly retur fra AMS. Men DY har det ganske tynt med avganger fra TOS om ettermiddagen: jeg får enten en reise på 10 timer med 6 timer i OSL eller en med 35 minutters mellom flyene. DY har nå om dagen god punktlighet, men gitt at det er vintertid og at det sent på dagen (altså med større sjanser for forsinkelse med DY:s flåteutnyttelse) er det vel ganske risikabelt? Og det med irr-håndtering: hva får jeg i praksis? Matvoucher og en billett til neste kvelds AMS-avgang? Da blir det kanskje bedre å vente i 6 timer, selv om heller ikke dette er optimalt med familien på slep?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
35 min er i snaueste laget ,men hvis DY ok'er dette på en gjennomgående bilett go for it...
bare sørg for at det er en gjennomgående bilett, hvis det ikke er det så ikke engang tenk på det. klarer du det ikke er ikke DY ansvarlig for å få deg videre.. og bare så det er spesifisert: to separate biletter = bare trøbbel.. IKKE ENGANG VURDER DET UANSETT SELSKAP Gjennomgående = selskapet er ansvarlig for deg, go for it !
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Men husk - DY booker ikke om til hvem som helst, så med mindre du er klar for en lengre 24-timers forsinkelse el.l. så legg inn mer transfertid.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, det er denne problemstillingen som plager meg mest (se "neste kvelds fly" i den opprinnelige posten), og da må jeg kanskje betale for evt. hotell selv? Får nok nøye meg med 6 timer på Gardermoen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Med den transfertiden som du skisserer der det vel stor sannsynlighet for at dere ikke rekker flyet, og enda mindre sannsynlig at bagasjen kommer med. Så da blir det bare å se på fordeler/ulemper og litt sannsynlighetsregning.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Joda, takk for det. Har nå også fått beskjed om at en tur på Indiska står på ønskelista, da er det bare å ha en stø kurs mot Oslo S mellom flyene
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Er en tusenlapp ekstra hver vei verdt det med Club Europe? | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 41 | 09-08-2016 22:25 |
Oppgradering til United GlobalFirst, verdt det? | rkvalvaa | Reiseforum | 5 | 30-06-2013 11:30 |
24 timer i .... - hvilke byer er det verdt å stoppe i? | Peppep | Reiseforum | 8 | 29-12-2012 01:00 |
Min siste tur til Sola i 2011 - 28. desember | eb737 | Bilder & foto | 5 | 30-12-2011 01:07 |