![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Kom over denne artikkelen i aftenposten i kveld og det er vel ikke akkurat bra reklame for norsk luftfart om dette stemmer?
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3873704.ece Blandt annet dette sitatet: Norge kan bli en bakdør inn i Europa for selskaper som ikke tilfredsstiller de strenge sikkerhets- reglene for luftfart, frykter utenriksminister Jonas Gahr Støre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SP og SV er gode på å tviholde på prinsipper. Sier ikke mer ;-)
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tviler litt dog på utspillet om at dette kan føre til dårlig sikkerhet ombord i norske fly, synes det virker litt overdrevet mtp. at det kun er snakk om retten til å bøtelegge.
På prinsipp så er jeg enig med den Norske stat i denne saken, dette ville vært første steget på vei mot evt. EU ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
"Årsaken er artikkel 25 i forordningen som åpner for at Kommisjonen kan bøtelegge personer og foretak som bryter reglene. Ifølge den norske grunnloven er det kun norske myndigheter som skal kunne straffe norske borgere og foretak, og Norge har ikke villet gi fra seg slik suverenitet til EU."
Da er jo den saken enkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nettopp, og her bør staten stå på krava!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, også er jo Norge viden kjent for å vinne kamper mot EU ift nye reguleringer som tvinges inn gjennom EØS. Dette kan jo ikke ende med annet enn seier [/ironi]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
"Vi taper aldri" sies det i en reklame
![]() Det mest oppsiktsvekkende syns jeg er at flere partier er villig til å godkjenne en grunnlovstridig forordning. Og jeg som trodde at Nordmenn var så stolte av grunnloven sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SP og SV sier at de ønsker en løsning og et felles regelverk, men trenerer saken istedenfor å være konstruktive. Dessuten kan vi vedta suverenitetsavståelse med 3/4 flertall i Stortinget etter grunnlovens § 93. EFTAs overvåkningsorgan kan ilegge bøter idag utenfor norske myndigheters kontroll.
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 Last edited by jb1; 26-10-2010 at 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg må innrømme at jeg synes begge sider står steilt på prinsipper og ikke lar det pragmatiske styre, men når det er sagt klarer jeg ikke å se hvorfor ikke dette er en god løsning:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boardingkort hadde koden «H8GAYS», passasjer ble bekymret. | sirpjalle | Småprat | 5 | 19-12-2013 14:08 |
Airbus bekymret for 32x salget i overgangen til NEO | Someone | Flyforum | 4 | 11-03-2012 10:13 |
FAA bekymret over GE's CF6-motor .. | LN-MOW | Flyforum | 6 | 19-06-2006 23:48 |
EU slår alarm om norsk flysikkerhet | sail4fun | Flyforum | 9 | 05-12-2005 17:43 |
Nå er det Norwegian som er bekymret | EB | Flyforum | 11 | 14-12-2004 14:49 |