![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=17827
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Jeg trodde det var 2x32 kg som var grensen, ikke 32kg FORDELT på 2 kolli!
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Her er det nok Boarding.no som roter med oversettelsen. Følgende er hentet fra Continental sine websider og gjelder billetter kjøpt etter 7.sept 2005:
"2 Checked Bags: Maximum 50 lbs (22.7 kg) and 62 linear inches (157 cm) (total length + width + height) per piece." 22.7 kg pr. kolli blir på min kalkulator 45.4 kg totalt, og ikke 23 kg fordelt på 2 kolli. Men likevel en nedgang fra 2x32 kg på 18.6 kg totalt. Det gjøres vel for å få mer økonomi inn i flygingen igjen. Ca 5 tonn mindre baggasje (om man regner med 300 pax) gir lengre rekkevidde eller mindre behov for fuel, og vil også gi flere inntekter på overvekt fra dem som absolutt må dra med seg hele garderoben på en 2 ukers ferie ![]() CL |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]()
Du har rett, det er 2x32kg som er grensen naa, og Co (jeg mener at det andre som i ferd med aa endre dette ogsaa) endrer til 2x23kg...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
|
![]()
PÅ CO blir det i coach: 2x23kg for å kjøpe seg opp til 32 kg koster det 25 $ pr kolli
CO businessfirst gir deg som før 3x32kg Også KL/NW/AF kommer til å endre dette. Litt usikker på om Delta er med også, men tror det. Disse opererer også med 25$ avgiften, altså 50$ for å ha det samme som før. Ikke så mye egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 90
|
![]()
denne nedgangen i antall kilo bagasje kan vel også ha en sammenheng med at FAA nylig justerte standardtallene som brukes for å beregne Pax-vekt. amerikanerne blir jo bare feitere og feitere, og FAA har visst justert opp tallene kraftig.
Jan Roar Rød |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Håper ikke SAS følger CO på dette...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
Jeg tror flyselskapene hadde vært tjent med å gå ned til 20 kg som max bagasjegrense på alle reiser i Økonomi klasse. Da kunne man redusere avgangsvekten og tjent noen kroner på overvekt på de som ikke kan begrense seg når de pakker. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Er det vanlig at CO må ned for refuel med sine transatlantiske 757?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Takk.. Med bøker og vin i bagasjen er det ikke vanskelig å fylle opp koffertene. Så igjen håper jeg at SAS ikke tar en Ryanair/CO når detgjelder bagasje...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
|
![]()
som nevnt er ikke dette bare CO........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Ingen større grunn å følge - selv om det er flere som tilbyr et dårligere produkt. Der burde SAS ha lært fra Norge og Europa rutene sine hvor de jo har fulgt etter andre...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Det er da helt greit at de som MÅ ha med seg et helt flyttelass når de skal ut og fly betaler for det.
![]() Skulle egentlig bare mangle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Hva med ulike vektgrenser på SAS DK, SAS SE og SAS Braathens...og SAS Intercontinental....her må det ligge uante mengder av ekstrainntekter SAS kunne tjent noen ekstra kroner på....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Men er 64 kilo et helt flyttelass?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Jeg tror de aller færreste har behov for å ta med seg 64 kilo baggasje på en vanlig flyreise.
De som likevel føler det som en nødvendighet kan gjerne betale for det. Syns slett ikke det er urimelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Men langruter er ikke alltid en vanlig reise... Og om ikke alle benytter seg av muligheten til å ta med 64 kilo så er jo det helt greit... Her ønsker vel heller noen selskaper å tjene litt ekstra fordi man selger billetter til lavere priser og kunden krever billigere billetter... Men sluttprisen blir kanskje høyere enn tidligere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 157
|
![]()
Er stort sett de amerikanske som klarer å fylle opp 64 kg. Men de har jo en mentalitet om at man skal ha nytt plagg på seg hver dag, ellers er man jo urenslig. At det blir brukt uvasket 2 uker senere skal vi ikke tenke på....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Dette er det jo ingen nordmenn som gjør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EBS Business sjekk inn og nye bagasjeregler? | kimmam | Reiseforum | 25 | 10-08-2013 20:00 |
W!ZZ Air deres nye bagasjeregler / farvel lave priser | Stoarn | Flyforum | 19 | 20-05-2009 18:49 |
Delta- nye bagasjeregler.. ? | SQ 777 | Flyforum | 1 | 23-04-2009 22:12 |
Nye og enda kjipere bagasjeregler fra BA | Someone | Flyforum | 1 | 08-02-2007 10:03 |
Nye bagasjeregler innføres 6.nov | LN-BRK | Flyforum | 36 | 07-11-2006 21:03 |