![]() |
|
![]() |
#1 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Hei igjen.
Har du ikke set del 1 finner du den her. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=74503 Etter alle de koselige kommentarer og ukjent antal PM's, med spørsmål om jeg ikke kunne poste mere av dette, ja så gjør jeg det, mange ønsket seg åpenbart at se bilder av GA (småfly), og jeg vil da gjerne prøve at oppfylle ønsket, her er litt andre bilder enn del 1, litt informasjon, Rakkestad Flyplass (ENRK) har tillatelse til drift med fly opp til 5700 Kg TOW, så store muligheter for variasjon på denne plassen, dessuten har flyplassen nu fått jet fuel, så kansje vi kommer til at se en del nye fly her i fremtiden, må jo være en grunn til de nu har fått jet fuel Men nu til bildene. ![]() LN-HHS dette er litt morsomt, da jeg har fått bekreftet at jeg var den første til at få bilder av denne, flyet er nylig tatt inn fra Sverige, og jeg fikk tatt en del bilder av den før den fikk godkjenning til at fly, LN-HHS ble ikke klar for de siste flyshows her i år, så neste sommer blir den sikkert at se på de forskjellige shows runt om i landet. ![]() ![]() LN-LJD, beklager den litt dårlige kvalitet på bildet men hangaren var stengt så bildet er tatt igjennom ett vindue, for bilde av den måtte jeg jo ha, virkelig ett fint fly dette. ![]() LN-LAS ett av de fly som er i tjeneste for Blom Aviation, dette fly står visstnok vanlig i vestfold, men denne dagen stod den på Rakkestad. ![]() Bilde nummer 1 av LN-KAI, dette fly går igjennom en renovering akkurat nu, alle seter og annet i kabinen er tatt ut, flyet var tidligere dansk eiet men vet ikke om det er solgt til Norge nu? På dette bilde ses motiv lakering på venster side. ![]() Bilde nummer 2 annet motiv lakering på høyre side. ![]() LN-IKG, morsom fargeskjema, hvitt og blått fly med røde Wingtips ![]() ![]() LN-HOR under Takeoff fra Rakkestad. ![]() Og sånt ser LN-HOR ut når den står på bakken. ![]() LN-GMD Seilfly med motor, disse er veldig billige i drift, ett forbruk på 12 liter fuel i timen, og ikke så store vedlikeholdskostnader som vanlige småfly, de er faktisk billigere at eie en UL fly også, sånt vil jeg ha og flyve runt i ![]() ![]() LN-BIF ett av de fine veteranfly som er eiet av en familie som bor på kjeller, flyet står vanligt på kjeller, denne famile eier også Saab'n som er på det første bilde, samt 2 Tigermoths og LN-BFV som er på neste bilde. ![]() LN-BFV står vanligt på Kjeller. ![]() Anders koser seg i sin Tiger Moth LN-BDM. ![]() Ett annet av Blom Aviation sine fly, denne driver etter hva jeg forstod med en form for laser måling, flyet ligner ett gammelt Fotonor fly. ![]() ES-FPM, denne har stått på Rakkestad i evigheter nu, kansje den er solgt til Norge og bare venter på godkjenning? Noen som vet noe om dette flyet ? ![]() Ett bilde fra verkstedet på Rakkestad med LN-ACA i forkant av bildet, i bakgrunnen ses Anders igang med at montere eksos på sin nye leke ![]() ![]() LN-AAJ, amfibie fly, har fast base på Rakkestad. Dette var del 2 håper den faller i like så god smak som del 1. MVH Torben Last edited by TobyAllan; 17-10-2010 at 16:41. Reason: Link for del 1 added |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
24 timer på Rakkestad ENRK... | Seabee | Bilder & foto | 1 | 19-11-2010 20:15 |
Lite samling av det som kommer på Rakkestad ENRK | TobyAllan | Bilder & foto | 22 | 17-10-2010 20:43 |
Bilder av LN-LAS på Rakkestad ENRK | TobyAllan | Bilder & foto | 0 | 26-08-2010 22:07 |
Rakkestad (ENRK) webkamera | Seabee | Bilder & foto | 2 | 27-04-2010 20:07 |
Hva er det som kommer i dag ? | Tertit54 | Flyforum | 14 | 04-05-2006 17:00 |