![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei, reiser i morgen til San Fransisco med Lufthansa LH458, og sjekket inn isted.
Men fikk KUN valg mellom 4 seter på hele flyet, og kun E og F seter i økonomi, altså midt i. Ikke bra. Er det noen triks for og få velge feks et vindusete, eller åpnes flere seter opp nærmere avgang på lufthansa?? Skal til Las Vegas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Setevalg er noe du kunne og burde gjort allerede ved booking. Trodde det kom opp automatisk hvis du booker via lufthansa.com. Hvor kjøpte du billeten hen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
lufthansa.com for ca 2 timer siden, så kunne ikke valgt seter tidligere
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Iflg. Expertflyer ser følgende sæder ud til at være ledige:
28C+D 26G+K 55D og 55G 56G 57G. De tre sidstnævnte står opgivet som blocked til bevægelseshæmmede, så de bliver nok frigivet ved check-in... Prøv evt. at ringe til LH... Evt. på et US-nummer, som har åbent nu...
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hjelper vel lite det når man bestiller billetten dagen før avreise på lufthansa.com
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det kan vel tenkes at alle setene da faktisk er opptatt?
Tror dessverre ikke det er så mange "triks" som hjelper da. Ser forøvrig på Expertflyer, at 26K (vindu) er ledig, og også et par midtgangseter på rad 28. På fireseteren i midten på rad 28, er det faktisk kun G-setet som er tatt, og de tre andre (DEF) ser ledige ut. Men prøver jeg meg på en dummy-booking på lufthansa.no, så får jeg kun mulighet til å velge midseter Last edited by Martin; 16-10-2010 at 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Ta en titt igjen før leggetid og i morgen; skulle situasjonen forandre seg kan du bytte sete online hos LH selv om du allerede er sjekket inn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke noe hjelp på US lufthansa nummeret "available seats at online checkin" osv.
Da er det vel fullt da ja :/ Får sjekke imorgen tidlig om det er andre seter som er åpne da. Var egentlig veldig billig synes jeg til og være booket så sent, 4900kr OSL-MUN-SFO-LAS-ORD-MUN-OSL ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Selv har jeg faktisk haft held med en enkelt gang at blive opgraderet ved at spørge om et andet sæde i gaten, da der kun var midtersæder tilbage (og jeg havde ingen status). Med så få ledige sæder på economy kan det sagtens være at de har overbooket economy og skal opgradere og selvom om de som udgangspunkt tager status-pax, så kan man være heldig at de er presset på tid og giver pladsen til den der nu tilfældigvis står i gaten på det tidspunkt. Et forsøg værd i det mindste. God tur...
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for tipsene FLYhi, og alle andre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå åpnet det seg et 58H sete, på 2seter bakerst. Kankje mindre recline, men heller det en og sitte trangt mellom 2 personer.. pleier aldri recline 100% uansett
![]() Men blir og konstant sjekke lufthansa.com fram mot avgang, og spørre etter vindusete på gate. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Trygt framme i San Fransisco. Takk gud for at jeg fikk byttet sete
![]() ![]() Men, en ting, skal man ikke gjennom en ekstra "TSA" kontroll med metalldetektor og røntgen når man reiser til USA på avreiseflyplassen?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Nei ......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ok, virket bare som at noen måtte mens andre ble sluset rett forbi, meg inkludert, derfor jeg lurte
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Mulig det er forandret (igjen) .. men det varierer litt med beredskapsnivået.
Amerikanske selskaper må ha et securityteam i gaten som skal sjekke 'kontinuerlig' etter tilfeldighetsprinsippet, dvs at de skal huke tak i første og beste når de er ferdig med forrige (for flighter til USA). For utenlandske selskaper er/var ikke dette påkrevet - mulig det er blitt endret igjen, jeg ser ikke direktivene lenger. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trenger hjelp ang. Lufthansa limited edt. nøkkelring | Robin882 | Samlerhjørnet | 4 | 22-12-2017 08:29 |
Setevalg hos Lufthansa | Fnate | Reiseforum | 7 | 15-09-2014 01:30 |
Setevalg hos Lufthansa A340-600 | Mekum | Reiseforum | 3 | 15-06-2014 18:14 |
Setevalg Lufthansa og bonusprogram | jufix | Reiseforum | 9 | 30-05-2013 18:24 |
Setevalg på Lufthansa innen Europa | TOS_EBG | Reiseforum | 10 | 28-11-2012 14:02 |