![]() |
|
![]() |
#1 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Forrige gang jeg var i Ukraina (August 2010) tok jeg en tur på flymuseumet i Lugansk, denne samling vokser betydeligt hvert år, da de har fått en avtale på at ta imot de gamle fly som ellers skulle vrakes, fra neste sommer vil der bli ett stort område, hvor de stiller ut all tenkelig militær materiell fra flere årtier, dette komme til at bli alt fra våpen til biler og spesiellt en del missiler vil bli sat ut til offentlig nytelse, jeg var så heldig at få lov at gå inn på det nye område og ta bilde av ett av de missiler som kommer til at stå der fremover, synd at en del av disse fly bare står og blir ødelagt, men de har så mange av dem, jeg fikk tilbud om at hvis jeg selv ville få den fjernet og transpotere den hvor jeg enn ville ha det kunne jeg få en MIG for 500 $, bare det sier litt om hvor mange fly som står runt om i Ukraina, speciellt i grensebyene hvor russisk militær lot all materiell stå igjen fra krigens tid, Lugansk er også en fattig del av Ukraina, så her kan du gjøre presis som du vil hvis du har penge, ikke mer historie nu, her kommer bildene.
OBS. Flere av disse fly bilder er tatt på det nye område som åpner neste sommer. ![]() Starter med ett bilde av det omtalte missil. ![]() Ul Fly i Russisk utforming. ![]() Russisk Militær helikopter ![]() Bare ett ord beskriver dette fly, STORT ,haha ![]() Ett bilde mer av dette monster. ![]() Siste bilde av dette monster. ![]() Spennende flytyper synd de bare står og blir ødelagt. ![]() Ukrainsk Millitær Jet. ![]() Ett annet Ukrainsk Millitær Jet. ![]() Også litt av ett monster denne her, stort fly med tanke på at dette er ett jager fly, syns alltid russerne har bygget noen store fly til tider. ![]() Flere av disse jets, kommer opp og stå på søyler som disse, fra neste sommer. ![]() Ett UL fly mere. ![]() Ennå en jet på søyler. ![]() Ett av de penere fly som er på museet. ![]() Ett bilde mer av denne. ![]() Mer militær Jet. Alle bilder er tatt med en veldig kraftig sol, og en temperatur på runt 50-53 grader så har redigert etter beste evne, for at disse skal fremstå som en ville oppleve flyene i virkligheten. DEL 2 Følger med mer informasjon om museet også. DEL 2 her. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=74430 OBS.. Ønskes mer info om muset er det bare at kontakte meg ![]() Last edited by TobyAllan; 15-10-2010 at 01:32. Reason: Stavefeil og link til del 2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
stilige bilder.. liker godt sovjetiske jagerfly
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder, og kule fly
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bra bilder!!!
Hvordan kommer en seg til Lugansk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Der finnes flere måter at komme seg ditt på, avhengig av om du har transit visum til Russland eller ikke, for tiden går der ikke fly direkte til Lugansk, men skulle komme direkte fra Kiev til Lugansk neste sommer, men nu må man fly Oslo-Moskva-Donets'k, eller den vi bruker mest i dating firmaet er Oslo-Wien-Donets'k, fra Donets'k er det cirka 150 km som da må kjøres i drosje eller tog, buss kan du ikke forvente kjører, og toget er nesten umulig at få billetter til og svære at bestille, vi har derfor en fast sjåfør som henter vores kunder på flyplassen i Donets'k og kjører dem til Lugansk tar cirka 2-3 timer, avhengig av hvor mange som camper mitt på motorveien
![]() ![]() ![]() MVH Torben Iversen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
The Heraklion Spotter :)
|
![]()
Ikke alt som er like pent men du verden så artig å få se disse
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Meget interresangt, absolutt noe for forsvarets flysamling dette. Ikke få gangene norske fly måtte på vingene for å avskjere russerne i sin tid.
![]() |
#8 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
skal ikke skryte at jeg kjenner så mye til norsk krigs historie, jeg er jo født i Danmark, så kan vel bruke den, haha |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mig-29 Fulcrum er vel et av de vakreste jagerfly som er produsert.
Fishbed, derimot ![]() Morsom serie, Torben!
![]() |
#10 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
![]() ja man kan diskutere lenge hva som er pent og ikke pent av russiske fly, de har fa... laget mye rart igjennom tiden ![]() trodde du var på gardermoen og ta natt bilder, med så fint vær som det er idag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ingen bilder av Flanker????. Om mulig enda flottere ![]() Sorry gitt, ser dårlig ut med tur i helga. Må være stby for kjøreoppdrag ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Jeg får lide alene og i stillhet, da ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
![]() Da får vi se om han Cato klarer at få noe spennende på brikken, kansje en tyrker, hvem vet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder fra Flymesuem i Lugansk Ukraina DEL 2. | TobyAllan | Bilder & foto | 7 | 15-10-2010 20:27 |
Bilder fra Zürich Del 2 | LCH78 | Bilder & foto | 9 | 02-01-2009 21:21 |
Bilder fra Zürich Del 1 | LCH78 | Bilder & foto | 8 | 02-01-2009 21:20 |
Bilder fra OSL 18.04.08 - DEL 1 | Holmion | Bilder & foto | 2 | 19-04-2008 10:24 |
Bilder fra OSL 18.04.08 - DEL 2 | Holmion | Bilder & foto | 0 | 18-04-2008 22:34 |