![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]() Quote:
Og igjen Dagbladet overdriver vi vel for å selge litt bedre. Andrepiloten måtte kaste seg over spakene og ta kontroll over flyet skriver de. Trur jeg neppe. Var vel bare å "ta kontrollen" er jo autopilot som flyr flyet. Dette skriver Aljazeera: "The assistant pilot took control of the plane and the flight was then diverted to Kuala Lumpur where it landed at around 11.30am local time, Qatar Airways said on Wednesday." Her er forresten link til original artikkelen: http://english.aljazeera.net/news/as...418819383.html Hva er det med norske medier og overdrivelse? Jeg skjemmes over DB, VG osv.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,491
|
![]()
'Luksusfly' og 'Prestisjeflyselskap'..?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Gunda og Ola-Ola sluker slike nyheter rått, men oss lurer dere ikke Dagbladet.
Lurer på hva som fløy i gjennom tankene til FO`n, var vel like kald og rolig men en tanke må ha surret rundt.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 13-10-2010 at 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Et godt eksempel på hvor viktig det er å velge sine FO med omhu. Slike ting kan skje når man minst venter og trenger det; Når FO har sin første dag etter LOFT, når en motor brenner, når det er tordenvær eller snøstorm.
Etter at pensjonsalderen ble hevet fra 60 til 65, så kommer slike ting til å skje oftere i fremtiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Jeg driver og posisjonerer meg for å ta kontrollen om slikt skulle skje ved å besøke BAFT (British Airways Flight Training) så ofte som jeg har råd til. ![]() Last edited by TOS; 14-10-2010 at 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Ja, tror du det...
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
At det var en spesiell situasjon i cockpit kommer man vel neppe utenom.
Når en person får hjerteattak vi han vel sannsynligvis gi lyd fra seg først om at noe er galt, og ikke bare synke sammen og dø. Som et hvert medmenneske ville vel co-piloten først tenke på hvordan han kunne hjelpe kapteinen. Spørsmålet er også om de var alene i cockpit da det skjedde? Hadde de en ekstra pilot på denne turen? Kunne han få rask hjelp av en flyvertinne eller hva? De kunne vel ikke konstatere annet i starten enn at kapteinen var syk og trengte hjelp? Hvis de hadde ekstra pilot ombord kunne de kanskje ha fortsatt til DOH? Men de trodde kanskje de kunne redde livet til kapteinen ved å gå ned. Uansett, en slik nyhetsreportasje vil aldri få frem hva som egentlig skjedde. Men at det har vært litt drama, tror jeg sikkert. Men om det har gått ut over sikkerheten til pax'en tviler jeg på! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar Cargo med 777 på OSL? | Giama3 | Flyforum | 1 | 01-02-2015 11:38 |
Istanbul til London ombord TK´s 777 | Eirik | TripReports | 22 | 08-04-2011 20:01 |
Qatar Airways/Boeing 777-3 | blabu80 | Reiseforum | 3 | 30-08-2009 12:47 |
United: Kaptein kastet av purseren ombord | Someone | Flyforum | 10 | 17-07-2009 12:45 |
På visitt ombord i Air France 777-300 | Arrow | Flyforum | 8 | 03-03-2006 14:11 |