![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan ikke se at denne er postet her inne;
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10017150 "Det kan gå mot svært lyse tider for reiseglade nordmenn som ønsker seg langt av sted fra Gardermoen - uten mellomlanding. " (At AA er etablert på ARN er vel ikke helt riktig, men for övrig en int artikkel)
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det sto vel en lignende artikkel i en av avisene for noen dager siden, men SAS-ryktene kommer vel i tillegg. Det er uansett kun et lite mindretall av disse som vil bli virkelighet ... Dette er etterhvert resirkulerte nyheter og ingenting nytt - kanskje bedre aa vente paa litt mer konkret info?
|
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok, for meg var det nytt at OSL forhandlet med ett amerikansk og ett asiatisk selskap. Ellers er det mye gammelt nytt ja.
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Allerede under en omvisning på OSL i mai fikk vi vite at det hadde vært en Koreansk delegasjon på besøk, og jeg tipper fremdeles vi får se Korean Air her i 2011. Om jeg mot all formodning skulle ta feil, må det bli Air China. Gjerne begge
![]() Interessant artikkel, med noe nytt og noe gammelt. At SAS vil starte opp har vel vært allviten lenge, men vil planene noen gang konkretiseres og settes til live? |
![]() |
![]() |
#5 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Spørs om der er PAX dekkning for flere ruter til Thailand for eksempel, tror mer at flyselskapene skulle se på noen direkte ruter til nye destinasjoner, kunne være en direkte til Kiev, Ukraina, mitt firma sender vel 8-10 normenn til Ukraina hver måned, og de fleste må flyve OSLO-Wien-Donets'k eller annen destinasjon i Ukraina, hadde vært bra med en direkte til Kiev hvor fly går videre til alle de større byer, ikke at jeg mener at de bare burde se på Ukraine, men flyselskapene burde se litt på ruter av denne typen frem for ruter som dekkes av andre selskaper, hva angår USA tror jeg en direkte til houston kunne ha gjort seg bra, men bare min mening
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Virker som han som har skrevet artikkelen prøver å konkludere med at NAX og Feel vil sammarbeide på noen ruter. Lønner dette seg for kjosern eller vil han jobbe mest mulig alene ?
|
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
Personlig oppfatning. Dette er allerede avvist av forummedlemmer som 'vet'.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Houston har jeg ikke noen tro på. For å få nok volum må man ha med et ordentlig tilbud til østkystkorridoren. Det blir for stor omvei via Houston. CO (UA) alwnw har tre hub'er med bedre taktisk beliggenhet (EWR/IAD/ORD). |
|
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tanker om IC fra OSL snakket vel også avtroppende sjef om at var skammelig for en tid tilbake så det er ikke helt nytt.
Dilemma for SAS er at pax de egentlig ønsker sluset via ARL eller CPH, snart kan fly direkte med andre operatører. Da vil de miste dette grunnlaget uansett. Da blir de vel nødt til å kaste seg inn i konkurransen om pax'n eller anse de som tapt.
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
La oss håpe at det skjer at våre gode venner i SAS får stablet opp et IC produkt også fra OSL. For de som er mer innsatt i dette, hvor lang til vil SAS trenge for å få inn 2-3 nye A330-300 maskiner med crew og fullt system rundt dette? Dette under forutsetning at man får tak i egnede flymaskiner ?
Last edited by LN-MOW; 07-10-2010 at 20:08. Reason: typo |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Finnes sikkert noen gamle A300-600 en eller annen plass som sikkert kan fly noen år til. LH har faset de ut og TG er vel i ferd med å fase dem ut.
|
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Min følelse er at SAS entrer OSL, snapper opp akkurat nok passasjerer på OSL-BKK og OSL-EWR til at Thai og Continental legger ned rutene. Ca 1 år etter at dette har skjedd, går SAS ut i media og sier at de ikke lenger klarer å drive lønnsomt fra OSL, og så står igjen OSL uten lC, og SAS har fått det slik de egentlig vil.
Uansett for min del blir det enklere å reise via CPH/AMS/FRA... ihvertfall på hjemreise og kommer nok til å fortsette med det, fram til noen politikere tørr å bjeffe tilbake mot tollvesenet. |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ettersom AA har annonsert ORD-HEL så spørs det om OSL blir aktuelt. Og det at det er så mange aktører som har ytrert oppstartsplaner neste år mellom Oslo og New York, kan bety at de kommer til å være på gjerdet i forhold til det.
Min spekulasjon er nok at vi får CA hit og KE kommer nok også, men muligens ikke før i 2012. Jeg tror også mange selskaper kvier seg litt, eller holder litt fra etablere seg for å vente på åpningen av T2. At SAS ønsker å etablere et IC-tilbud ut fra OSL er ikke nytt, men det må også være lønnsomt, og alt tyder på at det er bedre tider nå. SAS er vel også i en skvis, mellom å vente på nye fly og en stor-etablering av nye selskaper i nær framtid. For min del så er jeg mer spent på aktuelle annonseringer enn alle rykter og ideer, samt også spekulasjoner og drømmer som blir ytret i tid og utide.
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Journalisten nevner jo ikke noe om UA/CO til ORD. Er ikke det også et potensielt rykte, slikt som mange andre her?
Uansett; ser for meg at alt for mange ønsker seg OSL-JFK/EWR, mens det ikke blir noe av andre amerikanske destinasjoner. Det blir vel ganske trangt om paxen når CO/UA og (kanskje) flere av følgende: DY, FEEL, AA, SK og Delta skal kjempe om samme ruten OSL-JFK/EWR(?)! Noen burde heller se på ORD. |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]()
På OSL sine nettsider er det en liste over "Top 20 unserved routes in 2009 sorted by number of passengers": http://www.osl.no/en/osl/businesstob...+opportunities
Nummer en på listen er ikke longhaul (Madrid), men deretter følger Beijing og Manila som nummer 2 og 3. Kanskje Norwegian eller Feel kan komme med Manila som sin andre eller tredje asiatiske destinasjon når den tid kommer? Det er mange filippinere i Norge og Filippinene er et mye billiere ferieparadis enn Thailand som stadig flere oppdager. Det er dessuten kun KLM som flyr direkte fra Europa til Manila, så det gir større muligheter enn øvrige destinasjoner til også å få passasjerer fra øvrige Nord-europeiske land til å fly via OSL. Jeg tror denne ruten kan komme om 2-3 år dersom Norwegian eller Feel setter sin IC-planer ut i live. Jeg tror Manila er en destinasjon som retter seg mest mot fritidsreisende og derfor tror jeg et lavprisselskap lettere vil kunne få inntjening på denne ruten enn de europeiske nettverksselskapene som i tur og orden har trukket seg tilbake fra Manila pga for få forretningsreisende. |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Labbene av fatet sier jeg.... |
|
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boom - nytt supersonisk fly planlagt | Someone | Flyforum | 42 | 28-01-2025 17:35 |
Hvorfer vil ingen satse på langdistanse fra SVG? | FlyboyKarsten | Flyforum | 1 | 11-11-2010 19:09 |
Ka-boom god morgen! | LN-MOW | Flyforum | 12 | 19-06-2007 19:39 |
Boom i flytrafikken i Sør-Amerika | Desk pilot | Flyforum | 0 | 26-09-2006 09:49 |
Boom af ferierejser fra Billund Lufthavn | Bll spotter | Flyforum | 0 | 11-05-2005 11:02 |