Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 02-10-2010, 21:59   #1
Halvorsn
ScanFlyer Molded

Halvorsn's Avatar

Lufthansa Høstferien 2010 - en TRdebut til MAD

Turen går ikke ukjent (se tidligere poster og signatur) til Spania og landets hovedstad Madrid. En reise fra søndag til lørdag, med Lufthansa 75% av tiden, og codeshare SAS 25% av tiden - dette med SAS vil bli siste leg (FRA-OSL).
Dette er min debut i TR med fly her, har en trønderlagstur med bil som ligger litt bakover i arkivene siden FFene lett tar over, hehe. Så ikke skyt meg og spør senere, men gi heller en tilbakemelding om hva som du gjerne ville ha sett/ikke ville ha sett så kan det bli bedring til neste flytur som deles her på forumet. Nok om det, her er hva som virkelig skjedde…

Dag -1: "Det skal ikke være lett!"

Da var man (forhåpentligvis) sjekket inn online hos Lufthansa til slutt. Etter mye om og men på siden, telefonringing og troubleshooting har vi fått reservert seter til første flight i morgen tidlig. Allerede FØR reisen virkelig har startet får vi problemer i det vi venter i spenning på seteplasser 23 timer før avgang. Selv vekkeklokka var satt på for å sikre seg plasser sammen alle tre (mor, søster og meg selv som reisefølge ned + pappa på vei tilbake). Men hvis du aldri har fløyet med Lufthansa før så tro om igjen om du trodde det var LETT å sjekke inn på nett. For det var det overhodet ikke. Først prøvde vi ut forskjellige funksjoner på LHs side med hell under My Bookings eller noe i den duren. Her kom det flott opp hvor vi skulle, når og med hva slags maskin. Men noe setereservasjon eller check-in fikk vi derimot IKKE lov til. Tilslutt etter mye diskusjon innad i familien fant vi frem telefonrøret og snakket med en engelsktalende mann med høy Tyskaksentfaktor. Han kunne meddele at vi måtte sjekke in hos SAS siden de tok seg av det på flighter fra skandinavia. SAS.no ble det og der møtte vi en ny vegg. Ettersom min mor har et annet etternavn enn min søster og jeg hadde bestillingen delt seg opp i to. Vi fant ut hvor vi ville sitte aka rad 19DEF i en A320. Vi har transfer i MUC og dermed et nytt fly - dette med kun tre raders business så det ut til ettersom vi fikk valget fra og med rad 4 til og med 28. Vi fant ut at 7ABC ville passe fint, min mor fikk 7C mens vi to andre fikk visst ikke lov og fikk beskjeden "seter vil bli utdelt på flyplassen". "Jasså?" tenkte vi, og ringte SAS, som var stengt kl 17 på lørdager. Så nå sitter visstnok jeg på rad 12 på andre leg. Det får vel bli en fin samtale i innsjekkskranken i morgen tidlig. Nå kaller derimot senga om jeg skal kunne orke så mange timer på reisefot før sola har sagt hei i dette allerede ganske mørklagte land... natta...

(fortsetter)

Last edited by Halvorsn; 02-10-2010 at 22:06.
Halvorsn is offline   Reply With Quote

Posting Rules