Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-08-2005, 21:28   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default SAS sin nye config på 333/343

343
En rad blir fjernet den store biz-kabinen, dvs ny kapasitet er 6x6=36 seter.
Mini-biz-kabinen blir værende, men også den med nye seter. Kapasiteten blir redusert med 6 seter, til 255

333:
Den lille biz-kabinen blir omgjort til Y+. Jeg antar tre nye rader Y+, og da får vi en økning på 3 seter, til 264.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 07:43   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,354
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Men da kutter de flere c-klasse seter på 333 enn 343? 333 mister 18 seter?
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 08:57   #3
Redcap
ScanFlyer Silver
 
Redcap's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Quote:
Originally posted by EB
Men da kutter de flere c-klasse seter på 333 enn 343? 333 mister 18 seter?
Jeg vil tro at SK beholder samme config på 343 og 333.
__________________
Velkommen til Tromsø
Redcap is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 09:14   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,354
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Hadde jeg trodd også...men kanskje kommer vi til å se en diffrensiering av ruter/produkt...
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 09:23   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Quote:
Originally posted by Redcap
Quote:
Originally posted by EB
Men da kutter de flere c-klasse seter på 333 enn 343? 333 mister 18 seter?
Jeg vil tro at SK beholder samme config på 343 og 333.

Og hvorfor? Har du hørt noe annet enn mine kilder?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 09:27   #6
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,354
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Flys Chicago og Newark både med 330 og 340 - eller er det bare 330 som flyr her?. Hvis begge typer benyttes blir det jo litt forskjell på produktet til byene...
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 09:31   #7
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Om jeg husker riktig så brukes 343 på SEA og Asia. Evt IAD, men det har vært litt til og fra. Uansett har ikke SAS nok 333 til å betjene både 2x333 EWR, IAD, og 2xORD. Hvem gir tapt og må klare seg med 343? CPH-ORD?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 09:32   #8
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,354
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Rutene med flest c-klasse pax får vel 343!
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 09:35   #9
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Det var vel også poenget i min første post. SEA + Asia. Dette ble lovet av en direktør i SAS. Så får folk tro hva de vil, anta hva de vil, og forvente hva de vil. Jeg tror eller vet ikke noe før seat-mapen kommer på bordet.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 11:05   #10
EKGH
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Location: Groenholt
Posts: 168
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Quote:
Originally posted by Dag Viking

...Hvem gir tapt og må klare seg med 343? CPH-ORD?
"mostly"
CPH-ORD everyday... 343
CPH-EWR on tuesdays... 343
EKGH is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 15:44   #11
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Det er vel mange bixnisser på Asia, spesielt Japan, og en del på SEA også, så det høres fornuftig ut i mine ører. (men jeg kjenner jo egentlig ikke passasjertallene godt nok)
Men man blir jo samtidig litt mindre fleksibel; det er jo ikke lenger bare å erstatte en 333 med 343, i den gread det i det hele tatt forekommer i dag?
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 18:51   #12
Alf
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Quote:
Originally posted by EKGH
Quote:
Originally posted by Dag Viking

...Hvem gir tapt og må klare seg med 343? CPH-ORD?
"mostly"
CPH-ORD everyday... 343
CPH-EWR on tuesdays... 343
Varför använder man 343:a på dom linjerna?

mvh alf
Alf is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 19:15   #13
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Det finns väl inte tillräckligt med 330or helt enkelt...
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 20:40   #14
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Kommer SAS i nærmeste framtid til å erverve flere long-haul maskiner? De trenger vel det?
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 20:56   #15
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: SAS sin nye config på 333/343


Det virket jo som om det var veldig nære på at det ble 757, nei så var det 767 i Mars/April.
Dette kokte bort med flere begrunnelser , bla.a at de ikke kunne få "samme produkt" (klasse messig) ut av disse maskinene som de har på Bussene.
Så er det jo stadig snakk om større Buss til Japan, (-600) .

Og så er det lever overskutt først , eller så legges langrutene ned.

Mitt tips er , langrutene legges ikke ned, det ville føre til "ville kriger" innad i SAS (.dk , .se , no) siden nedleggelse ville føre til stor overtallighet. Bare for kabinen i SAS Braathens ville der trolig blir flere hundre ovetallige, disse ville da peke på at det er "blodig urettferdig" at SAS.dk har monopol på å fly Danmark - Norge, de ville så kreve sin del , for så å skyve en større del av overtalligheten over til sas.dk osv osv...

Jeg tror at Sas intercont innen 1-2 år har /har bestilt nye 2-3 maskiner.


(min private teori)

/G
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 20:57   #16
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,354
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Tror og håper jeg også... Flere 330 og kanskje et par 340-600!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 21:47   #17
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Det känns nästan som man blivit lovad fler flygplan, med tanke på alla turer som varit kring det här. Något annat vore ett antiklimax, tycker jag.

A340-600, vore inte det att tillföra ytterligare en typ till en redan rikt diversifierad flygplansflotta? Fler A330 låter annars som en smutt idé.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 23:12   #18
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

A330-200 er svaret, laaaannnng range, mindre antall seter og perfekt for å starte nye ruter

Vil Economy Extra kabinen bestå ? og med samme antall seter??
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 23:19   #19
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

På dette møtet ble det sagt at neste kjøp ble Airbus, nærmere bestemt A332. Det høres veldig fornuftig ut i mine øyne, mer fleksibelt enn 333 og billigere enn 343.

Angående Y+, så står det i innlegg 1

Edit: Det ble også "lovet" at det skulle startes en østen-rute fra ARN i løpet av neste år. NRT, PEK eller BKK med 332?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2005, 13:58   #20
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: SAS sin nye config på 333/343

Med seks daglige fra ARN til BKK med Thai håper jeg da at SAS tar NRT eller noe annet snacks.

I såfall noe av det dummeste de kan gjøre spør du meg. Lite Business pax og allerede mange om beinet.

Men sett med norske øyne ville kanskje Thai strukket litt lengre på vingene om SAS åpnet fra ARN? Man kunne jo håpe
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS MD 82 og 343 Star Alliance 1:400 Gulboble Samlerhjørnet 0 13-10-2014 15:48
Spekulasjoner rundt SAS sin nye strategi Dash Småprat 49 22-10-2012 14:08
Analyse av SAS sin nye strategi issalin Flyforum 11 06-12-2010 00:17
Bilder av SAS sin nye CRJ? EB Flyforum 7 25-11-2008 22:18
SAS Norge sin nye 73G-WL! anders320 Flyforum 265 17-07-2007 19:27


All times are GMT +2. The time now is 18:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.