![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
343
En rad blir fjernet den store biz-kabinen, dvs ny kapasitet er 6x6=36 seter. Mini-biz-kabinen blir værende, men også den med nye seter. Kapasiteten blir redusert med 6 seter, til 255 333: Den lille biz-kabinen blir omgjort til Y+. Jeg antar tre nye rader Y+, og da får vi en økning på 3 seter, til 264. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,354
|
![]()
Men da kutter de flere c-klasse seter på 333 enn 343? 333 mister 18 seter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,354
|
![]()
Hadde jeg trodd også...men kanskje kommer vi til å se en diffrensiering av ruter/produkt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Og hvorfor? Har du hørt noe annet enn mine kilder? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,354
|
![]()
Flys Chicago og Newark både med 330 og 340 - eller er det bare 330 som flyr her?. Hvis begge typer benyttes blir det jo litt forskjell på produktet til byene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Om jeg husker riktig så brukes 343 på SEA og Asia. Evt IAD, men det har vært litt til og fra. Uansett har ikke SAS nok 333 til å betjene både 2x333 EWR, IAD, og 2xORD. Hvem gir tapt og må klare seg med 343? CPH-ORD?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,354
|
![]()
Rutene med flest c-klasse pax får vel 343!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Det var vel også poenget i min første post. SEA + Asia. Dette ble lovet av en direktør i SAS. Så får folk tro hva de vil, anta hva de vil, og forvente hva de vil. Jeg tror eller vet ikke noe før seat-mapen kommer på bordet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Groenholt
Posts: 168
|
![]() Quote:
![]() CPH-ORD everyday... 343 CPH-EWR on tuesdays... 343 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Det er vel mange bixnisser på Asia, spesielt Japan, og en del på SEA også, så det høres fornuftig ut i mine ører. (men jeg kjenner jo egentlig ikke passasjertallene godt nok)
Men man blir jo samtidig litt mindre fleksibel; det er jo ikke lenger bare å erstatte en 333 med 343, i den gread det i det hele tatt forekommer i dag?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
|
![]() Quote:
mvh alf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Det finns väl inte tillräckligt med 330or helt enkelt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Kommer SAS i nærmeste framtid til å erverve flere long-haul maskiner? De trenger vel det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Det virket jo som om det var veldig nære på at det ble 757, nei så var det 767 i Mars/April. Dette kokte bort med flere begrunnelser , bla.a at de ikke kunne få "samme produkt" (klasse messig) ut av disse maskinene som de har på Bussene. Så er det jo stadig snakk om større Buss til Japan, (-600) . Og så er det lever overskutt først , eller så legges langrutene ned. Mitt tips er , langrutene legges ikke ned, det ville føre til "ville kriger" innad i SAS (.dk , .se , no) siden nedleggelse ville føre til stor overtallighet. Bare for kabinen i SAS Braathens ville der trolig blir flere hundre ovetallige, disse ville da peke på at det er "blodig urettferdig" at SAS.dk har monopol på å fly Danmark - Norge, de ville så kreve sin del , for så å skyve en større del av overtalligheten over til sas.dk osv osv... Jeg tror at Sas intercont innen 1-2 år har /har bestilt nye 2-3 maskiner. (min private teori) /G |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,354
|
![]()
Tror og håper jeg også... Flere 330 og kanskje et par 340-600!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Det känns nästan som man blivit lovad fler flygplan, med tanke på alla turer som varit kring det här. Något annat vore ett antiklimax, tycker jag.
A340-600, vore inte det att tillföra ytterligare en typ till en redan rikt diversifierad flygplansflotta? Fler A330 låter annars som en smutt idé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
A330-200 er svaret, laaaannnng range, mindre antall seter og perfekt for å starte nye ruter
![]() Vil Economy Extra kabinen bestå ? og med samme antall seter??
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
På dette møtet ble det sagt at neste kjøp ble Airbus, nærmere bestemt A332. Det høres veldig fornuftig ut i mine øyne, mer fleksibelt enn 333 og billigere enn 343.
Angående Y+, så står det i innlegg 1 Edit: Det ble også "lovet" at det skulle startes en østen-rute fra ARN i løpet av neste år. NRT, PEK eller BKK med 332? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Med seks daglige fra ARN til BKK med Thai håper jeg da at SAS tar NRT eller noe annet snacks.
I såfall noe av det dummeste de kan gjøre spør du meg. Lite Business pax og allerede mange om beinet. Men sett med norske øyne ville kanskje Thai strukket litt lengre på vingene om SAS åpnet fra ARN? Man kunne jo håpe
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS MD 82 og 343 Star Alliance 1:400 | Gulboble | Samlerhjørnet | 0 | 13-10-2014 15:48 |
Spekulasjoner rundt SAS sin nye strategi | Dash | Småprat | 49 | 22-10-2012 14:08 |
Analyse av SAS sin nye strategi | issalin | Flyforum | 11 | 06-12-2010 00:17 |
Bilder av SAS sin nye CRJ? | EB | Flyforum | 7 | 25-11-2008 22:18 |
SAS Norge sin nye 73G-WL! | anders320 | Flyforum | 265 | 17-07-2007 19:27 |