![]() |
|
![]() |
#1 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som de fleste av dere har forstått, har
Plane-spotter.com og Scandinavian Aviation Photography sikret seg det som i praksis er de siste 100 eksemplarene av John Weggs Caravelle: The Complete Story. Sist jeg snakket med John hadde han 15 eks igjen. Boka koster kr 625 (eller ca €75 som er prisen i Europa) og kan bestilles via Caravelle_Book@ Plane-Spotter.com inntil det er tomt. Per i kveld er 82 bøker igjen. Et og annet forummedlem har allerede sikret seg praktverket. Boka legges ut på Plane-spotter.com i løpet av få dager og siden det nettstedet er blant de 10% mest besøkte på internett (det er faktisk sant!), regner vi med at det ikke tar lang tid før eBay overtar til en noget høyere pris. Du så det først på scanair.no!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg har kjøpt boka, og den kan absolutt anbefales!
Et svært verk, som de færreste vil lese fra perm til perm, men et artig oppslagsverk med alt du måtte ønske av opplysninger, samt et imponerende bilde- og figurmateriale! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du bør endre til http://www.plane-spotter.com/ og ikke som planespotter.com som du skrev..
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Et praktverk av en "Coffee-table book"...(...den er for stor og tung til og leses på senga!!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Slenger meg på "reklamen" her; masse interessant lesestoff, og mye historisk info om Skandinavias to største flyselskaper, som begge har vært store operatører av SE-210.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
En annen histore er Air Algerie sin Caravelle som ble truffet av et annet fly over Paris - landet med stort "hull" i taket... Utrolig historie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En fantastisk bok om et fantastisk fly!
Det som gledet meg aller mest var den detaljerte listen langt bak i boka som følger hvert selskap med hvilke individer de har hatt, og de store ruteselskapene er også oppført med hvilke ruter som ble åpnet med Caravelle og hvilken dato det var! Her fikk jeg f.eks. svar på at Finnair begynte å bruke Caravelle fast i 1963. Kan huske at de fløy CV-440 også, og at jeg lærte meg ordet "suppe-karavel" som nok speilet at de satte inn Caravelle 10B, kjent som "Super Caravelle" i 1964. (til info flylte jeg 6år i ´64...).
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
och om 15 timmar så landar den med CKExpress på Arlanda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I går forsvant boken...en av forumets lesere kom og hentet den!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Vi har noen til...
![]() |
#11 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Denne boka kan nå kun skaffes fra vårt lager. Airways er tomme og vi selger tilbake til dem
![]() Lageret krymper så det er bare å bestille på Caravelle_Book@plane-spotter.com. Vi holder oss til først til mølla får først male og når det er tomt, er det virkelig tomt.
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
.. og i gaar ettermiddag kom mitt eksemplar opp av flytteboksen og landet paa hedersplassen i bokhyllen, ved siden av Beatles Anthology og Pondus.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Caravelle-bilder | vingtor | Flyhistorisk forum | 0 | 28-04-2009 12:58 |
Caravelle Samba | HansJ | Flyhistorisk forum | 8 | 14-12-2008 11:25 |
Caravelle 1/50 på EBAY | hmm273 | Samlerhjørnet | 2 | 24-09-2008 22:13 |