![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I dag fant jeg igjen en bunke blader jeg ikke har sett på på minst 15 år.
Nemlig Airline Quarterly, et Amerikansk magasin som eksisterte på slutten av -70 tallet. Jeg kom tilfeldigvis over den første utgaven av dette under en gymnastur til USA i 1977, og abonnerte deretter på det. Har alle fra det første og fram til nr. 2 - 1980, og dette tror jeg var det siste, da de plutselig sluttet å komme i posten og jeg aldri hørte noe mer fra dem. Mange interessante artikler, bl.a. en lenger om DC 5, som vel var oppe i forumet for ikke så lenge siden. Hovedvekten av stoffet var Amerikansk, men også en del Europeisk. Man kan også lese om den revolusjonerende DC-9 Super 80 som snart kommer i lufta. Dereguleringen har enda ikke skjedd, noe man klart ser på presentasjonen av selskapene. Også artig å se og lese om DC8´ere, 707´ere og prop-linere i daglig bruk. Magasinet er for så vidt ganske likt de to vi kjenner fra USA i dag, men papir og fotokvaliteten var selvfølgelig en helt annen, og fargebildene er samlet rundt midten av bladet. Det var artig å finne igjen disse, og man kan bli riktig nostalgisk av å bla igjennom dem. :smokin VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airline Memorabilia | mach.86 | Flyhistorisk forum | 0 | 24-02-2013 11:14 |
City Airline | l188 | Bilder & foto | 4 | 30-01-2012 09:25 |
Jump airline? | Fly high | Flyforum | 2 | 22-02-2006 20:37 |
AIRLINE DIRECTORY ?? | ENGM RAMP | Flyforum | 2 | 17-08-2005 21:29 |