![]() |
|
![]() |
#1 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Denne helg hadde jeg frihelg, og den siste frihelg i år, så den ble brukt til spotting på Gardermoen, da jeg bor i Halden når jeg er i Norge, var det litt langt at kjøre, så tok inn på hotell fra lørdag til søndag, og spottet da hele helgen, jeg tok lørdagen på vestre bane og tok bilder av alle avgange fra 9.00 på morgenen til 21.00 på kvelden, kan si det ble en del bilder, søndag var jeg hele dagen på østre og fikk med en del nye fly, ihvertfall en del fly som jeg ikke hadde bilder av fra før, etter at ha gått igjennom alle bilder fra helgen, og sortert dem ble det til 988 bilder av god kvalitet, Viking1965 hadde fått stuearrest så han fikk ikke lov at komme ut og spotte
![]() Takker Viking1965 for hjelpen. Her er litt bilder fra helgen, dette er bare ett lite utvalg av hele helgen, men håper de faller i god smak, har tatt med dem jeg syns var litt finere enn de vanlige ![]() Hilsen Torben ![]() Icelandair med ett av sine Boeing fly, ![]() Thai Airways, denne er jo en vanlig gjest på Gardermoen, men jeg har ikke fått bilder av denne før, så det var ett pluss for mitt bilde biblotek ![]() ![]() Air Cairo, denne var også ny for meg, ett pent fly, som jeg ikke tidligere hadde bilder av ![]() ![]() Også en vanlig gjest på Gardermoen, men første gang jeg fikk bilder av denne også ![]() ![]() Denne var også ny for meg, men dette fly var veldig fint, vet ikke om den er vanlig gjest på Gardermoen, men det er den sikkert ![]() ![]() Air baltic i posisjon for ett bra bilde, takeoff'en var perfekt timet, og fløy akkurat forbi i den posisjon jeg håpet på ![]() ![]() Dette var vel dagens overraskelse for meg, har aldri set dette fly før, men stilig var den ![]() ![]() ![]() Estonian Air, den jeg vanlig har sett på Gardermoen er den med reklame for Tallin 2011, så denne var ny for meg, men litt retro look har den jo ![]() ![]() Ett bilde mer av Estonian Air, men syns bildet var så stiligt at det måtte bare med. Håper i likte disse bilder, jeg storkoset meg hele helgen, og fikk en masse fine nye fly for min del på brikken, så dette var en god helg Hilsen Torben Last edited by TobyAllan; 27-09-2010 at 15:23. Reason: Skrive/Stavefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er meget bra. På riktige spotter-foto skal man selvfølgelig se hva slags flytype det er (det gjør nok de fleste) og man skal kunne se reg./kjennetegn. Spotting er dokumentasjon. Det er selvfølgelig flott med flybilder uansett, og mange av våre gode fotografer her viser stor sans for "kunstneriske" bilder, noe vi alle setter pris på.
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Icelandair Thai, eller Thai Airways Air Cairo [ /pirk ] ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Takker for kommentarene, skal fikse mine små skrive feil
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Meget pene bilder Torben! spesielt Air Baltic!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra, og det siste var veldig stilig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bilde nr 1 var utrolig flott!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
ja må si meg enig, Icelandair står fint til bakgrunnen, men sinnsykt mange super bra bilder denne helg, har uten tvil vært de beste fotos jeg har fått til nu, skal bli spennende, og se åssen kvaliteten blir når jeg får nytt kamera, butikken kan ikke levere det de har skrevet på min faktura, så de har ett problem, men at gå fra Canon EOS 350D ,med sigma linse, som jeg har brukt til disse bilder, og over til Canon 5D MK II, med Canon L Linse skal bli morro altså fra 8 MP til 24 MP, men takker da for alle de fine kommentarer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Meget bra, knallbra at du fikk TC-JFV. Mer å jakte på
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Veldig bra og skarpe bilder, likte spesielt bilde nr. 4 av tsjekkeren, B737-400 ser virkelig bra ut i CSA farger
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Utrolig, dette slår den første bildeserien du publiserte på scanair langt ned i støvlene. Makan til fremgang skal man lete lenge etter. Gutta med meterlange linser har fått konkurranse. Når jeg ser tyrker`n du fikk skal du være klar over hvor ettertraktet slike bilder er blant spottere verden over. Men, ta det med ro. Du vekket konkurranseinstinktet mitt så nå bør du ligge lavt i buskene. Når jeg får tid til overs skal jeg pinadø prøve å levere til gangs. "There is a war going on"........
![]() |
#14 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
![]() Jeg er klar på krig, som kom du bare an haha trodde faktisk at tyrkern var ett vanligt syn på gardermoen, den var flott ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Den som ler sist ler best. "OSL isn`t big enough for both of us". Hvilket hotell bodde du forresten på?
![]() |
#16 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Forresten morsomt at Airbaltic har malt en pil rett under F/O vindu. Tror det er fordi styrmennene skal vite hva som er fremover
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mye flotte bilder her, eneste jeg ikke likte så godt var grisen til TK..
Reklamere for ett sånt lag a du... fy skam ... ![]()
![]() |
#20 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
Det eneste jeg liker med manchester er at mitt firma er registrert der (28 skatt), men når det kommer til fotbold, har jeg aldri forstått at 22 mand springer runt på gresset etter en ball, gi dem en hver så er problemet løst ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder fra min siste Gardermoen tur (18.06.2014) | Yankee | Bilder & foto | 8 | 09-11-2014 13:22 |
Litt bilder fra min siste spotter helg på Gardermoen | TobyAllan | Bilder & foto | 16 | 24-11-2010 19:05 |
Spotterhelg på Gardermoen | TobyAllan | Bilder & foto | 4 | 09-11-2010 19:13 |
Lite bilder fra min siste helg på Gardermoen | TobyAllan | Bilder & foto | 22 | 15-10-2010 19:13 |