![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Fra Boarding.no:
http://www.boarding.no/art.asp?id=17754 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Dette stemmer sikkert bra. Jeg leste at Ryanair har ca 40 øre per pax km. Er det noen som kan matche det? I en priskrig vil Ryanair alltid vinne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Dessuten er det jo ikke pris/kostnader som avgjør om du vinner. Men hvem som har råd til å tape mest. Tviler sterkt på man vil kunne stoppe ryanair med påstander om rovpriser. Det er forbeholdt SasBraathens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Ja - Ryanair burde fått pålagt krav om høyere priser til f.eks London hvor også DY flyr...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ja Ryanair hadde nok knust ganske mange selskaper om dem hadde flydd fra "normale" flyplasser...noe dem ikke har valgt å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Men da hadde kanskje utgiftene hos Ryanair matchet konkurrentenes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,636
|
![]()
Jeg tror det er marked for begge. Norwegian flyr hodedsakelig til hovedflyplasser, unntakene er Paris og London, selv om Stansted begynner aa bli bra en stor flyplass og sikkert et par andre. Jeg tviler ogsaa paa at Ryanair vil konkurrere med Norwegian paa flere ruter enn London. Ryanair vil neppe fly innenriks i Norge, og jeg tror det tar en stund foer de eventuelt oppretter en base i Norge som kokurrerer med Norwegians ruter til utlandet.
__________________
Upcoming flights: JUN OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Tror nok ikke Ryanair prøver seg innenlands i Norge med det første. De var jo å så på Evenes, men fant vel fort ut at det kommer snø på Evenes. Det kan føre til at fly blir stående på bakken i flere timer. Tror ikke Ryanair vil ta se råd til det. I såfall blir det vel bare til plassene i sørnorge, hvor snøen ikke er noe problem. Haugesund er jo ikke akkurat plaget med snø. Vet ikke hvordan det er på Torp. Har i alle fall ikke hørte om "Vinterbyen" Sandefjord
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Rynair flyr vel til plasser som har snø....?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]() Quote:
Vinterbyen Sandefjord eksisterer i høy grad, men kanskje ikke hver eneste vinter! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Men de prøver vel å ungå "problemflyplasser". De ønsker å minske risikoen mest mulig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Vestfold har mange gode sider...men vinter og sne er ikke de sterkeste sidene...eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Torp har ikke så store snømengder som OSL. Men det kommer snø. Klart at snø og kulde skaper problemer for flyselskap og rutetider. Avisning, brøyting av banen osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Men Ryanair har selv sagt at det var for mye sne nordpå...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]()
Har vi egentlig behov for Ryanair innenlands?
Slik som det er nå får man jo veldig rimelige billetter, hvis man bare er ute i god tid. Vi har jo generelt god råd her i landet og de fleste har råd til å ta seg en tur i ny og ne med de prisene vi har nå. Hvis man skal se saken fra en annen side også, så er det vel bra at flyprisene ikke blir -altfor- billige, heller, med tanke på blant annet forurensingsproblematikken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Vi har IKKE behov for Ryanair innenlands...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Det Ryanair kanskje kunne bidratt med var flere utenladsruter fra flere flyplasser i Norge! Ikke bare kjøre alt til Gærningmoen, for så å spre folk utover. Hadde kanskje vært en ide for Norwegian også etterhvert. Flere utenlandsruter fra "andre" norske flyplasser. Et helt tilfeldig eksempel ville vært evenes!
![]() Hæ hva med EVE-JFK-EVE ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
De kommer innenlands en dag. De må jo ha et sted å bruke de 100+ 737-800 de har i bestilling, men kun på BGO, SVG, TRD, muligens TOS...... De er innenlands i Italia allerede........... Det er kanskje derfor Rygge-avtalen ikke er i boks. Forhandler forsatt ?
Ev. fra TRF-baseN SOM SIKKERT KOMMER. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tog kan knuse flymarkedet | ENGM 911 | Flyforum | 59 | 11-07-2018 11:49 |
Haugesund kan miste Ryanair | C130 | Flyforum | 2 | 07-01-2015 23:49 |
SAS skulle knuse Braathens | FlightDeck | Flyhistorisk forum | 1 | 05-03-2010 12:04 |
Ryanair kan vrakes | sirpjalle | Flyforum | 4 | 04-12-2007 15:55 |