![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har de siste par-tre ukene flydd tre ganger med LN-NOW mello TRD og OSL. Betyr det at dette er en maskin som er fast basert på TRD, eller er det en ren tilfeldighet? Jeg trodde egentlig at maskinene rullerte!?
Kanskje jeg får den i morgen og ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dersom du ser her;
http://data.flight24.com/airplanes/LN-NOW/ så ser du at -NOW som du sier har trafikkert mye fra TRD siste tiden ![]() Noen som vet noe om denne maskinen er stasjonert til TRD? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
|
![]()
Ingen maskiner er fast stasjonert noen steder. Det er nok bare tilfeldig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
De har "midlertidige" (men forsåvidt tilfeldige) baser, av min erfaring. F.eks er min "kjære KKJ" på "ARN-base" for tiden, men plutselig trengs den et annet sted og får en "ny" tilhørighet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som det blir sagt her, rulleres det hele tiden. Men ofte går samme maskin samme rutene noen dager/uker i strekk før det dukker opp nye individer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da er det vel som jeg trodde - at de rullerer. Dessverre forsvinner nylukta fort. Første turen var 16. september og da luktet den fersk og ny. Det gør den ikke lenger
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
LN-NOV flydde fast på TRD i flere? uker før den ble byttet med LN-NOW for ikke lenge siden... Det varierer hvor lenge flyene er på de forskjellige basene.
http://data.flight24.com/airplanes/LN-NOV/ http://data.flight24.com/airplanes/LN-NOW/
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Scanflyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
critical mind
|
![]()
Norwegian har ikke fast base for sine fly. Så ingen register er knytted til en spesielt flyplass. Likevel har man en fiks antall nattstoppende fly for de diverse flyplasser og disse er også fiks fordelt mellom -300 og -800.
En fiks base-tildeling kan gi ikke samme fordeler som e.g. en LH drar nytte av. Her er også andre viktige funksjoner delt, og en fly som er basert i MUC, ikke bare har fiks operativ base i MUC, denne fly er også crewed fra MUC og ansvaret for all vedlikehold ligger i MUC.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS MD-maskiner | Kugalskap | Småprat | 6 | 09-06-2013 12:04 |
Har LN-RPU byttet base? | Star Flyer | Småprat | 1 | 29-03-2012 21:24 |
Hvilke DY maskiner? | jameson82 | Register- og ATC-Forum | 2 | 29-10-2010 18:11 |
Hvorfor har DY base i Polen? | sarpingen87 | Flyforum | 7 | 01-12-2009 19:15 |
Nesehjulet har satt seg fast på tvers, men piloten har nerver av stål .... | Tikkaani | Flyforum | 3 | 10-04-2007 20:38 |