Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-08-2005, 23:59   #1
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default SK DC10


Hei!

Jeg tør påstå at SK gjorde en tabbe da de byttet ut DC10 flåten med B767.
Hvorfor ble denne beslutningen tatt?? Og hvem tok den?? Når ble den siste DC10 faset ut og hvor mange hadde de i flåten?

Vesentlig mindre pax og cargokapasitet og et dårligere produkt vil jeg si!
Noen som har innredningsbilder fra SK DC10?
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2005, 00:20   #2
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: SK DC10

Nå begynte vel DC-10 flåten å dra på årene, så å beholde dem hadde vel ikke vært noen god løsning på lang sikt. Om det var riktig å velge 767 foran MD-11 vil vi aldri vite sikkert. Er det noen som husker om SAS hadde bestillt MD-11, for så å avbestille dem, eller om de bare vurderte dem?
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2005, 01:36   #3
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,875
Default Re: SK DC10

Quote:
Originally posted by MD11

Hei!

Jeg tør påstå at SK gjorde en tabbe da de byttet ut DC10 flåten med B767.
Hvorfor ble denne beslutningen tatt?? Og hvem tok den?? Når ble den siste DC10 faset ut og hvor mange hadde de i flåten?

Vesentlig mindre pax og cargokapasitet og et dårligere produkt vil jeg si!
Noen som har innredningsbilder fra SK DC10?
Diesel 10 begynnte baade aa dra paa aarene og var kostbare i drift. Faktisk saa "reddet" 767ene SAS sin langdistanse ruter paa den tiden.....En nordmann ved navn Kjell Fredheim fikk et aar paa aa forbedre resultatene ellers ville Intercont bli lagt ned. Og ved hjelp av 767ene klarte han aa snu hele operasjonen. Til aa begynne med var 767ene veldig velykket, selv reiste jeg hver tredje uke til USA, og paa den maaten testet 767ene opp mot DC-10ene....og personlig synes jeg ikke at 767ene var noe daarligere, paa Business var de klart bedre, og 2-3-2 paa turist var aa foretrekke...

SAS har allitid rotet med Cargo.....saa at kapasiteten ble mindre spillte liten rolle saa lenge Cargo ikke klarte aa fylle 767ene engang (med unntak FBU-EWR og Laks) Her i Seattle hadde de alltid ledig kapasitet....

Det eneste som forsvant var Foerste Klasse, men det hadde hverken SAS eller Skandinaver noe forhold til....husker godt min siste 1-Class med SAS CPH-LAX Alene! i foerste klasse kabinen (Resten av flyet var smekkfullt, og som standby ble jeg plassert paa 1 klasse) dette var ogsaa en av de siste avgangene med Diesel 10 til LAX, foer det ble 767.....

Det er helt korrekt som LCH paapeker, SAS bestillte MD-11 og avbestillte dem.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 17-08-2005, 06:02   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,327
Default Re: SK DC10

MD11 ble bestilt og så avbestilte man de i et politisk trekk for å få adgang til å fly på flere byer... Da svarte American med trussel om å avbestille 100 SAAB 340...
EB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Premiair DC10-10 peace Bilder & foto 4 02-07-2008 00:12
NW DC10 SQ 777 Flyforum 5 05-01-2007 14:53
DC10 MD11 Flyforum 0 11-12-2006 19:20
NW DC10 MD11 Flyforum 1 08-08-2005 23:22


All times are GMT +2. The time now is 18:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.