![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I forbindelse med Star Mega DO II, planlegger jeg å utsette returen med ca en uke og tilbringe mellom fem og åtte dager i Seattle / Washington området.
Planen er å leie en bil etter DO'et og finne på noe artig. Eneste preferansen er et par dager i Seattle og omegn. Har aldri vært nord for San Francisco og er relativt åpen for alt! Kunne gjerne tenkt meg en liten road-trip. Har forstått det slik at det er mange her med mye erfaring fra området og alle tips (severdigheter, restauranter, barer, byer og småsteder, naturopplevelser osv.) mottas med takk ![]()
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire Last edited by LNv22; 16-09-2010 at 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Tilbrakte nærmere en dag på National Air and Space Museum Steven F. Udvar-Hazy Center på Dulles airport i 2009. Men må nok få med meg dette også! Lurer også litt på å kjøre til Vancouver...
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det kommer an på hvor glad du er i å kjøre bil og i hoved trekk vil jeg anbefale enten Nordover (Vancouver og Vancouver Island med mere - masse flott natur - litt naturfly (sjøfly)) eller sydover via Portland mot SFO - absolutt langs kysten.....årstid spiller liten rolle (det regner uansett
![]() Jeg har mye erfaring både sydlige og nordlige alternativer ned til detalj informasjon om Kaffebarer, Mikrobryggerier, utsiktspunkter, turløyper, hoteller, resturanter, puber med mere) Vi møtes mest sannsynelig på Paine Field - men inntil den tid ta gjerne kontakt via PM så for epost adresse utveksling. Mvh Finn Erik
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Var der i April. Stoppet ikke i Portland. Kjørt i regn og tåke i knehøyde southbound i hele Oregon og godt inn i California. Indre vei oppover var derimot i strålende vær.
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Et par fine kjøreturer jeg har gjort:
Kjør til Everett, deretter Highway 2 østover til Monroe, ta så sørover på gjennom Carnation og Fall City. Etterhvert kommer du til Snoqualmie, og du befinner deg i Twin Peaks. Du kan ta en natt eller et måltid på Salish Lodge & Spa, som er hotellet fra TV-serien. Flott natur og mye å se på. Etter Snoqualmie er det en kjapp tur på Interstate 90 tilbake til Seattle. (Eller du kan gjøre en kjapp variant - tur/retur Snoqualmie på Interstate 90) http://en.wikipedia.org/wiki/Snoqualmie_Falls En annen fascinerende tur er å kjøre rundt hele Mt. Rainier. Kjør "clockwise" på vei 410 og 123. Når du har "passert" fjellet, ta så til høyre og du kan kjøre til Paradise som er et utsiktssted med restaurant og visitors center oppe i sydsiden av fjellet med fantastisk utsikt over Washington State og Oregon. Fortsett så vestover og spis lunch i jernbanevognrestauranten i Elbe (hvis den er der enda, det er noen år siden jeg gjorde denne turen). Nå kan det forresten hende at du skal dit så sent på året at Paradise og veien dit er stengt for sesongen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seattle - Vancouver - Seattle med leiebil | akira | Reiseforum | 5 | 24-06-2014 21:57 |
Køln m/omegn | AirbusTrond | Reiseforum | 6 | 01-04-2014 16:44 |
Bilbao m/omegn | AirbusTrond | Reiseforum | 13 | 16-04-2013 17:41 |
Freddasbilder fra Seattle og omegn - april 2009 | LN-MOW | Bilder & foto | 3 | 14-04-2009 07:37 |
sommerferie i detroit og omegn.. | petru26 | Reiseforum | 2 | 15-12-2008 06:00 |