Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-09-2010, 14:16   #1
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

SAS Doble Eurbonus-grunnpoeng i år igjen?

I fjor hadde Eurobonus en kampanje som ga doble grunnpoeng i en periode ved flygning i business og/eller economy extra rundt nyttår (husker ikke helt når dette startet og sluttet). Dette var en grei måte å rekvalifisere til status på dersom man ikke lenger flyr veldig mye utenlands. Jeg lurer selvfølgelig på om dette om en liknende kampanje vil komme i år - noe de som vet kanskje ikke vil svare på. Men sånn historisk sett: Har SK hatt slike/tilsvarende kampanjer tidligere (noe som kanskje kan tolkes som et lite tegn på at det kaaanskje vil komme i år også)?
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2010, 15:42   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Doble Eurbonus-grunnpoeng i år igjen?

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
I fjor hadde Eurobonus en kampanje som ga doble grunnpoeng i en periode ved flygning i business og/eller economy extra rundt nyttår (husker ikke helt når dette startet og sluttet). Dette var en grei måte å rekvalifisere til status på dersom man ikke lenger flyr veldig mye utenlands. Jeg lurer selvfølgelig på om dette om en liknende kampanje vil komme i år - noe de som vet kanskje ikke vil svare på. Men sånn historisk sett: Har SK hatt slike/tilsvarende kampanjer tidligere (noe som kanskje kan tolkes som et lite tegn på at det kaaanskje vil komme i år også)?
Denne hører til i reiseforumet.

Uansett tror jeg ikke SAS vil kjøre en slik kampanje i år, ettersom det har blitt lettere å kvalifisere seg til sølv- og gullkort i form av antall flyvninger (20 for sølv og 35 for gull). Samtidig har etterspørselen etter Economy Extra/Business blitt langt bedre - og dermed er det flere som også kvalifiserer seg med poeng.

SAS har imidlertid nylig gitt doble ekstrapoeng til Storbritannia og Irland, samt ekstrapoeng for de som klarer å gjette hvor mange flyvninger de kommer til å ha med SAS i perioden juni-september.
Old 15-09-2010, 16:57   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Vel, FlightDeck, det er nok ikke dette som er grunnen.

I fjor var det en bølge med bonusprogrammer som kjørte kampanjer på elite kvalifisering, inkludert SAS. I år har ingen gjort det og siden SAS ofte ser mye på hva andre gjør, kan jeg garantere at det ikke blir en slik kampanje i år
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2010, 17:56   #4
view
ScanFlyer Gold

Jeg kjenner ikke til at SAS har hatt en slik kampanje før den i fjor, og jeg tror ikke det blir noen årlig greie. Mest av alt var fjordåret preget av et vanvittig fall i forretningsreisende, som igjen betydde mange færre status medlemmer. Det var også i fjor at mange som bare nesten klarte å rekvalifisere til gull fikk beholde kortet likevel.

Ville ikke satser på at det gjentar seg med mindre det kommer en ny finanskrise. Best å fly det du trenger i år
view is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules