![]() |
|
![]() |
#1 | |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]() Quote:
Det var ikke mye til ingress i denne artikkelen, men det er bra at de som har mulighet til å nå langt og har erfaring og motivasjon nok til å ta på seg slik kan sette alle kluter til når det er noen som trenger hjelp! ![]() Relatert link fra nordmenns landing på Antarktis: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=17104
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() Last edited by seilfly; 14-09-2010 at 20:48. Reason: Relatert link lagt til |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
(Det må være spennende/ubehagelig å ligge på båre når crew/ambulansepersonell bærer denne opp trappa?)
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]()
Relativt bratt trapp ja!
![]() Forøvrig - er det så kaldt der at man må ha heatere (?) i hver hjulbrønn? Er det den hydrauliske oljen som ikke tåler kulda i såfall? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Aner ikke - det ser slik ut på bildet (så det faktisk ikke før du nevnte det!)
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,573
|
![]()
Det er den hydrauliske oljen som gir utfordringer.
Det er ulike oljer typer på markedet , f.ks. Tellus og Transaqua. Disse oljetypene tåler temperaturer ned mot 30grader , men problemet er at hydrauliske oljer ved ca minus 5 grader får økt viskositet som nede ved 30minus grader gjør at oljen er svært stiv og tykt flytende. Ved å holde hjulbrønnene oppvarmet sørger man for å holde oljen rimelig oppvarmet slik at man får inn understellet etter takeoff utten særlige problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,739
|
![]()
Takker for fyldig og oppklarende betraktning om hydraulikkolje og kulde!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Helnorsk amerikaner i Blue Angels | ThePlanespotter1 | Småprat | 9 | 28-12-2012 17:51 |
En ensom Amerikaner | LN-HKA | Bilder & foto | 3 | 19-09-2011 18:55 |
Norsk Orion i Antarktis | Desk pilot | Flyforum | 5 | 08-01-2007 16:54 |
OT: Amerikaner på ville veier i Drammen | Trety | Flyforum | 5 | 05-04-2006 08:20 |
Liten amerikaner på besøk i Tromsø | tosfreight | Flyforum | 19 | 28-05-2005 00:56 |