![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fant denne på Akam, vil aknskje hindre bruk uten tillatelse? http://www.akam.no/artikkel/17814
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det finnes også muligheter til å legge skjulte lag på bildene slik at du får en rapport fra leverandøren om noen har rappet det og lagt det ut på et nettsted. Praktisk, men du kan miste noe av kvaliteten.
Scandinavian Aviation Photography har med hell brukt produkter fra Digimarc
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
For de som blir utsatt for slikt simpelt "tjueri" er selvsagt problemet enormt, men sånn generelt sett, er dette et så stort problem at man skal oppfordre til at folk begynner å legge signaturer i bildene? Driver en del med skipsfoto, ikke kommersielt riktignok, og innenfor den sjangeren har vi en suverèn fotograf (hvis navn skal være unevnt), som driver og legger nesten transparente signaturer i bildene. Personlig gidder jeg nesten ikke å gå inn på web-siden hans bare for å kikke på bilder en gang. Skal det legges en signatur i et bilde, må det kunne være lov å oppfordre til at man begrenser seg til en liten en nederst i et av hjørnene da vel? Blir jo så trist å se på ellers....
![]() Databaser med flybilder hadde blitt triste greier hvis alle bildene skulle hatt signatur.
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Tyveri av bilder og annet på internett er et stort problem. På linje med elendig sannhetsgehalt i informasjonen, men det er en annen sak.
KGL har opplevd at hans spotterguider havner både her og der. Scandinavian Aviation Photography som jeg og AndreasE. driver har funnet igjen bilder på de utroligste steder (også hos meget kjente og seriøse aktører som har selgere som tar en spansk en). Digimarcs løsning er fin fordi den ligger bak bildet og tar adressen der bildet havner og legger den i en database med link. Lett og finne banditten med andre ord.
![]() |
#5 |
www.lch78.net
|
![]()
koster denne Digimarc-løsningen noe da? for gratis er den vel ikke?
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Legge ut bilder | Glean EBG | Bilder & foto | 7 | 14-05-2013 18:18 |
Legge inn bilder | Rossiyskie Avialinii | Flyforum | 3 | 11-02-2007 18:13 |
Legge inn bilder | ErikB | Flyforum | 8 | 18-03-2006 17:38 |