![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Kom igjennom seleksjonen på rygge nå nettopp og har nå påbegynt utdanning ved luftforsvarets befalskole kjevik.
Har lyst til å starte å pugge sjekklistene på saab safari flyet allerede nå. Er det noen der ute som har mulighet for å sende meg disse listene eller finnes det noe sted på internett hvor jeg kan finne dem? Mvh Rosenberg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Thomas?
Jeg har ikke de, men kanskje seilfly har noe? Han fløy vel det på bardufoss...
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Thomas her ja.
Kan jo høre med han. Hadde vært greit og fått tak i dem. Mye å lese ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Grattis med inntaket da! Hvor mange kom igjennom? Får vel en travel høst du da, men er nok verdt det
![]()
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Var godt å komme inn, men det er fortsatt langt igjen. Skal fullføre befalsutdanningen her på kjevik til januar og derifra går det mot bardufoss. Da er det uttaksflyging,
Er igjen 20 stk fremtidige flygere nå... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Nesten 20 år for seint her ja
![]() Flyet til Nedre Romerikket flyklubb (NRFK) Saab Safir LN-LFK er nesten samme modell som Saab Safari MFI-15 så jeg tror sjekklistene skal være RELATIVT like. Jeg linker den under men vil ikke garantere at den er lik. (Jeg har ikke vært i forsvaret) Ønsker alle fremtidige flygere som leser denne lykke til! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Kom du deg inn forresten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Artig med sjekkliste, men den er helt forskjellig fra Safari-en, bare så det er klart
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Jeg fløy en sivil Saab Safarai på Værnes for endel år tilbake.
Hvis den enda er i flyklubb miljøet i Norge eller Sverige kan du vel leie den noen timer og samtidig pugge sjekklista. Synes å huske den var et enkelt og greit fly, men vi hadde fallskjermer spent fast på ryggen for det var artig å fly akro med den typen. Registrerings nummeret var SE-FIR.
![]() |
#10 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Fant jammen bilde av det flyet jeg nevnte ovenfor.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Endel år tilbake ...,skal leses som 40!SE-FIR ble registrert LN-SAD på Værnes Flyklubb juni 1983.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
![]() Jeg fløy Safiren på Svensk registrering. Den er tilbake i Sverige nå ser set ut til..? Bildet var visst fra 1988.
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Apropos... LN-SAD bodde i en del år på Rygge, borte ved det som den gang het Borg flyklubb. En trivelig kar som eide den, tidligere jagerflyger og SAS-kaptein. Dessverre ikke lenger blant oss. Benyttet den til nöje og til å lære sin datter å fly. Mener bestemt at også hun fikk seg en flykarriere blant gråmalte luftfartøy. Akk, minner om fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Saab Safari og F16 | orhel | Bilder & foto | 3 | 13-05-2012 18:38 |
BOO Bodø Havn: F16 og Saab Safari - Oppvisning 12 mai | orhel | Spotteralerts | 0 | 12-05-2012 10:25 |
SAAB Safari checkliste? -LFS | LN-GAB | Flyforum | 3 | 07-08-2010 00:47 |
Bilde av LFS patch? | seilfly | Samlerhjørnet | 0 | 26-01-2010 02:32 |
*Bodø Air Show: Detaljfotografering av SAAB Safari* | seilfly | Bilder & foto | 12 | 27-09-2008 17:10 |