![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() Quote:
Spennende for Evenes som etter mange år igjen får disse passasjerene i transfer. Noen som kjenner til om de blir å bruke -100 eller -300?
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,723
|
![]()
Iflg. wideroe.no så blir det:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,177
|
![]()
Spennende! Synes det skjer veldig mye bra rundt WF for tiden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Det var ikke den første ruta jeg hadde forventa åpna, men flotte greier!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Spennende? Det som skjer er jo at WIF reduserer antall seter fra Evenes til Bodø.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,283
|
![]()
Alt nytt er spennende.....
![]() Hvis skagen og svolvær skal dele fly, blir det da ei rute ala SKN-SVJ-BOO? Last edited by Polaris; 08-09-2010 at 10:56. Reason: *kremt* blandet Leknes og Svolvær... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Jeg tror det er som følger: I dag flys det BOO-SVJ-LKN-BOO. Denne endres til BOO-SKN-SVJ-BOO, og i tillegg setter man opp BOO-LKN-BOO med eget fly (som det står i artikkelen). ANX-EVE-BOO erstatter ANX-SKN-BOO og jeg regner med denne også erstatter EVE-BOO som i dag går med -300 og som kommer ferry fra TOS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Dette høres ut som et langt mer fornufting oppsett for en utenforstående, som har ganske så mange flygninger på deler av disse rutene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,329
|
![]() Quote:
Kan jo være at det er mer riktig i forhold til behovet?
__________________
Bare en passasjer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]() Quote:
Man skulle tru at behovet fra EVE i mye større grad er til TOS enn til BOO. Fly er jo faktisk et godt alternativ til latterlige 1100kr t/r med hurtigbåt Harstad-Tromsø. I Narvik er det vel flere som har behov for en bodøtur, men enn så lenge har de jo ei egen lita flystripe. Minnes for øvrig den game BU-ruta TOS-EVE, men det er vel ikke akkurqat marked for denslags lengre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,283
|
![]()
Mnja, tror jeg allikevel ville valgt båten og havne midt i Harstad sentrum - i stedet for fly og havne 1 time ut i ødemarka utenfor Harstad
![]() (Jepp jeg innser jeg er noe påvirket av å ha vokst opp med flyplassen 5 minutters gange unna, og at normen egentlig er omvendt. Hehe.) Perplekst det der - for å ta et lite "real-life" eksempel. I forbindelse med studiet mitt innen bærekraftig energiutvikling skal vi besøke et tidevannskraftverk i Harstad. Det koster 1100kr (870 kroner med studentrabatt) for 3,25 timer med båt tur/retur Harstad. Senere skal vi forhåpentligvis også få et besøk på Melkøya for å beskue CO2-lagringen, det koster rett under 800 kroner tur/retur TOS-HFT (ca 40-50 minutter) med Widerøe til omtrent samme tidspunktene som hurtigbåten til Harstad går. Heia Widerøe, Veolia kan ta seg en bolle! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() Quote:
Vil tro flesteparten av de som reiser med morgenflyet fra ANX har Oslo som endestasjon, slik at det vil vel være 30+ seter å selge videre til Bodø. Quote:
__________________
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Til de to siste innleggene er det det å si, at Veolia har "bæsja på leggen" med nye hurtigbåter i kompositt, det har jo vist seg at de ikke tåler vann en gang... Truverdigheta til de kommende båtene er med andre ord lita, dessuten går de saktere enn dagens båter. Effektivt betyr dette at fly TOS-EVE kommer til å bli et bedre alternativ enn det er i dag. Ellers er jeg selvfølgelig enig i at det ikke er superpraktisk å måtte dra 45km fra Evenes til Harstad, men så forferdelig langt er det da heller ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() Quote:
![]()
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() Dersom du bor 5 minutter gange unna flyplassen, betyr det 20 minutter + med buss eller 10-15 minutter kjoeretid til hurtigbaatkaia i Tromsoe. Evenes - Harstad sentrum tar 35 minutter med bil eller taxi. Saa heldigvis ett smart alternativ for to byer og distriktene rundt (og selvsagt skattebetalerne) slik at man har en flyplass istedetfor en braata. Hadde man bare lagt ned Framnes, hadde oekonomien sett enda bedre ut |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,283
|
![]()
Tommy, i hvilken del av den posten påstod jeg at verden skulle innrette seg etter meg? Tvert i mot, skrev jeg ettertrykkelig at jeg var klar over at det jeg er vant til ikke er normen - men at det nå en gang er noe jeg ER vant til. Jeg vurderer min tid og mitt liv ut i fra de holdepunkter jeg har, sånn sett blir hurtigbåten totalt sett det mest realistiske tilbudet for en hver reisende mellom Tromsø og Harstad.
For uheldigvis har ikke resten av verden like mye penger som Tommy tydeligvis har, og ikke sjans å betale den taxien/leiebilen ;-) (Gitt at man reiser f.eks 16.00) Og du tar feil - det tar nøyaktig 8 minutter med buss med 2-3 min gange til hurtigbåtkaia fra meg ![]() Last edited by Polaris; 09-09-2010 at 19:48. Reason: Mer utfyllende svar etter at jeg kom meg fra iPhone til pc ;) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Polaris, ferdig med off topic debatt, i tillegg har ikke Tommy mer penger enn resten av verden, langt ifra.. Hurtigbaaten er svinedyr, selv med studentrabatt. Ser at tidsberegning ikke er en styrke i foerste posten din uansett.
![]() Dersom denne ruten kommer paa bekostning av frekvens mellom EVE og BOO, er dette slett ikke noen god nyhet. Er det noen som kan avkrefte/bekrefte? For distriktene er det mye viktigere med EVE-BOO frekvens enn at forsvaret paa ANX kan rekke EVE-OSL paa en fornuftig maate. Det er garantert ikke 37 personer paa Andenes som skal til Oslo hver dag... Men dersom dette kommer i tillegg, er det jo selvsagt positivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Frekvensen EVE-BOO endres ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Andenes Kalitta 747F | BU767 | Spotteralerts | 3 | 21-08-2016 18:14 |
God fredag fra Andenes | robertaas | Flyforum | 6 | 24-07-2015 13:21 |
To selskap ønsker å drive regionale flyruter Andenes- Bodø og Andenes- Tromsø | LCH78 | Flyforum | 14 | 02-01-2008 16:31 |
BX med problemer på Andenes i dag | Redcap | Flyforum | 3 | 06-11-2006 15:25 |
Andenes bør bli regional storflyplass | LN-BIZ | Flyforum | 0 | 11-04-2005 08:25 |