![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har altid hatt lyst til å dra på ferie til Dubai. I desember har jeg fri fra skolen og tenkte at dette kansje kunne være ideelt om jeg fikk med en kompis.
Jeg drev å kikket litt rundt på DY sine sider igår for å se på prisene til Dubai, det var ca 4000kr t/r. Jeg sammenlignet dette med SAS sine priser og fikk kjempelyst til å reise ned med SAS da dette bare var litt dyrere og da får jeg fly med A343 kontra B738 til DY. Jeg så også at det kostet ca 10 000kr totalt om jeg flyr economy ned og business tilbake, og det fristet sykt! Jeg kunne fly SAS (KRS-CPH-DXB) ned og LH/SAS (DXB-MUC-OSL-KRS) tilbake. Er dette en grei rute mht flyseleskap og service? Hva ville dere anbefalt av andre ruter til samme destinasjon? Får jeg business hele veien tilbake hos LH om jeg flyr DXB-MUC-OSL-KRS og biletten er kjøpt hos SAS? (Hvis ja, så er jo dette alt for billig!) Hvor mye poeng kan jeg tjene med EBB kortet mitt (jeg fikk ikke til å regne på dette hos SAS)? Last edited by Robin882; 06-09-2010 at 01:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som trofast Skyteam flyver ville jeg gått for KLM. Da kan du også fly Forretningsklassen på hjemreisen til 10200 kr.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Vedr. bonuspoeng - se http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=71799 Jeg ville tatt SK/LH fremfor KL. BA har tilbud t/r OSL-DXB for kr 12000, så det er mulig du kan få en Y/C-kombi (eller Y+/C) for under 10.000 kr dersom det er lov til å kombinere (men da får du jo ikke utreise KRS). Mulig du må ringe dem.
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flyr du Emirates fra London/Heathrow kan du forøvrig få testet deres A380. Du kan få interlinebilletter med SAS/Emirates fra OSL-LHR-DXB. Denne ruten kan anbefales, selv om LHR (T3) er en elendig flyplass/terminal etter min mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Hvordan er det med poeng på en slik tur? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Du kan få poeng på CO eller UA-kortene. De har sikkert avtale med noen andre også (men ikke SK/BA/KL) Ville heller fløyet i C-klasse med LH enn i turist med EK A380.
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Emirates har sin egen ordning - Skywards.
EK er å foretrekke på en sånn rute. Der er du garantert ett bra fly (ja, setekomforten i A330ene er overlegen). Eller så er ikke KLM å forakte. Men å fly den ruta med Norwegian tviler jeg på kan være særlig behagelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Selv om EK har et bra economyprodukt, så hadde jeg valgt biz hos Lufthansa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Man for vel og merke ikke statuspoeng med UA/CO når man fly med Emirates, men grunnpoeng.
Et annet alternativ er å fly med Qatar Airways (via Doha) eller Etihad (via Abu Dhabi). En annen spennende mulighet er å fly fra Oslo til Istanbul, og videre fra Istanbul til Dubai med Singapore Airlines (Boeing 777-300). Da får man poeing innenfor Star Alliance også. Last edited by KrisFlyer; 08-09-2010 at 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() Ang. Etihad så blir det fort dyrere da jeg må til LHR fra KRS først. A346 fra EY er jo et av mine favorittfly, så skal jeg fly EY må det nesten bli med en A346, og de flyr vell bare fra LHR i Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
21. desember, kanskje ikke-dagen for flyreiser? | DCHalvorsen | TripReports | 4 | 03-02-2019 02:39 |
Hjelp til å finne business til og economy fra Dubai | SudCaravelle | Reiseforum | 8 | 01-02-2012 09:01 |
Tur til Kr.Sand idag. | Yankee | Småprat | 1 | 24-06-2011 09:46 |
Fly til Dubai med SAS t/r fra Norge , fra 3980,- | sail4fun | Reiseforum | 2 | 26-02-2009 20:21 |
Heliteam Harstad til Kr.sand | catocontrol | Flyforum | 1 | 22-03-2006 08:42 |