![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Orient Thai skal lease åtte ex-CO MD82 for å bruke på sitt LCC-selskap One-Two-Go. MD82 ersatter 757-200.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,310
|
![]()
Så bilde av en på airliners.net... Ikke pen - men det er jo ikke MD sin skyld...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
her er'n: http://www.airliners.net/open.file/897113/L/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
Den bemaling er da ikke værst. Får af en eller anden grund flyet til at se kortere ud end SK's MD82
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,310
|
![]()
Liker ikke små korte fly...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]()
Åh hvad, 380 er da meget pæn selvom den er kortere end 340-600
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,310
|
![]()
Men som flere av oss snakket om på siste Fly&Vin... A380 blir først pen når de strekker den og kaller den A380-1200...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
A380 blir ikke pen før de gir den en nosejob! Og dere som snakker om at Boeing ikke kan noe om esteteikk....hallo...har dere sett 757?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]()
MD82'en har et av det mest orginale fargeskjema jeg har sett så langt på en MD. Jeg synes det ser meget elegant ut!
Farger og layout på fly synes å gå i epoker. På syttitallet var det "hockey stick " som gikk igjen , på åttitallet ble det "type" Iberia layout, så kom det "type" BA layout på nittitallet og nå virker det som selskapene kappes om å være oppfinsomme for å tiltrekke oppmerksomhet. Design på fly er ikke billig. Designerne tar seg godt betalt. I min tid i NA kunne vi velge mellom 10 forskjellige alternativer på våre 737-300. Prisen ble lagt inn i kjøpsprisen på flyene , men det var ikke billig. Øvrige ni alternativ vi ikke valgt skal jeg ta bilde av og legge ut på forumet i løpet av neste uke som en kuriositet. De har ikke vært vist offentlig tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Kan noen forklare hvorfor noen Md-80'er har Dc-9 hale og
andre MD-80'er har sin egenartete hale ???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,310
|
![]()
Uansett... Denne kan de ikke ha betalt mye for...3-åringen til sjefen må jo være billigere enn designselskapene!?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
MD-81/2/3 ble levert i begynnelsen med DC-9 halen. Senere da MD-87/88/90 ble lansert fikk disse det som ble kalt "Beaver tail" flat hale, og en litt høyere finne over tailplane.
Dette var noe som McDD gjorde for å bedre aerodynamikken, og spare fuel. Selve "Beaver tail'en" kunne MD-81/82/83 operatører få ettermontert, noen som Continental tok seg ikke råd til det, mens SAS og Finnair bl.a. gjorde det. Tror ikke det var snakk om mer enn 1-2% bedring av fuelburn.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Takker for god forklaring
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
http://www.plane-spotter.com/Gifs/DC-9-41_Royal-Scandinavian.gif http://www.plane-spotter.com/Gifs/DC-9-41_LN-RLP-white.gif http://www.plane-spotter.com/Gifs/DC-9-41_SE-DDS.gif Dessverre sitter bl.a. Scandinavian Design Group og vokter på de utkastene de gjorde for Braathens og Widerøe som ikke ble valgt av klienten. Skulle også gjerne sett de andre designforslagene som ble laget før SAS gikk for dagens skjema. JA, OJB vil vil GJERNE se de forkastede designforslagene for Norway Airlines. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]()
CK
Mitt digitale kamera bestemte seg for å ta kvelden denne uka. Jeg skal få det fikset slik at jeg kan legge ut bildene av 737'ene med komentarer over helgen. EB Slik jeg kjenner noen av designselskapene tror jeg faktisk at Orient Thai har betalt rimelig mye for den designen som her er avbildet. Det er jo litt artisteri ute og går på denne kjerra så den er nok blant de med høyere "honorar" til designer vil jeg tro. Det var dette med smak og behag på layout da. Det er alltid kjekt å utveksle synspunkter her.javascript:smilie(' ![]() javascript:smilie(' ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,310
|
![]()
Jepp.. Smak kan man egentlig ikke ha noen fasit på... Meninger derimot kan man ha...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Den sølvfargede SAS DC9-41 hadde de jo flygende en periode. Jeg har bilde av den fra Sola. Så den bare den ene gangen, så det var vel bare en kort periode den var slik!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Uppenbarligen hade SAS fyra silverfärgade DC-9or som flög omkring då det begav sig:
http://www.airliners.net/open.file/287345/L/ Förövrigt tycker jag att Orient Thais "artistiska" utseende är rätt cool. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,310
|
![]()
Det fantes vel et par sølvfugler hos SAS i en periode der man vurderte metall-look for å spare vekt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai Airways får ikke selge pakkereiser-> Nå får de det allikevel | jameson82 | Reiseforum | 2 | 29-03-2012 18:52 |
Orient Thai confirms Sukhoi Superjet 100 order | CebPac | Flyforum | 2 | 05-08-2010 13:52 |
NORTHWEST ORIENT | OJB | Flyforum | 3 | 22-04-2007 14:08 |
Ref. Ukens Bilde / Thai Orient | RolfL | Flyforum | 21 | 30-01-2005 15:28 |
Orient Thai Airlines i Billund | Bll spotter | Flyforum | 10 | 23-12-2004 23:27 |