![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Jeg skal til Usa i oktober og da hadde jeg tengt å prøve å få kjøpt et AT&T eller T-Mobile simkort fohåndsbetalt datatrafikk. Dette for å bruke i min opplåste ikke jailbreaka iPhone. Er det noen som vet om dette går?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Visstnok går det ikke med AT&T prepaid-kort i normale Iphones, men muligens i opplåste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Det er jo en normal iPhone med telenor, men uten låsing til abonementet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
AT&T claimed ihvertfall at det ikke går med vanlige kontantkort-SIM-kort i en iPhone (because of all the features in an iphone...) til kunden foran meg i køen i en lokal AT&T-store forrige uke - men det så ut til at det gikk fordi personens phone var opplåst utenfor USA. (Alternativet, såvidt jeg fikk med meg, siden det strengt tatt ikke var min business - var å tegne abonnement - og fordi credit check ikke vil gå gjennom for de fleste utlendinger vil det så krevd et $500 deposit).
Men det så ut til at det gikk for personen foran meg i køen, visstnok fordi den var ulåst. Men låser ikke Telenor telefonene til seg - selvom du ikke har bindingstid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Om jeg får låne litt av tråden til å spørre om noe så vil jeg stille følgende spørsmål:
Kan jeg, nå etter at min bindingstid med AT&T har gått ut etter to år, bruke min telefon i Norge eller må jeg latterlig nok jailbreake min egen telefon selv om jeg har gått ut bindingstiden til AT&T?
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Etter litt eksperimentering så er ikke forrige post lenger aktuell
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Både NetCom og Telenors iPhones er låst til operatøren, men ved utløpet av bindingstiden får du ved å henvende deg til dem oppgitt en kode som låser dem opp for bruk med andre operatører.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kan alltid be om og få låse opp telefonen, selvom du har bindingstid. Bindingstiden gjelder abbonomentet, og ikke telefonen
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AP vil stanse Norwegians bruk av crew fra USA og Thailand | BraathensSafe1985 | Flyforum | 2 | 03-10-2016 23:00 |
USA tar i bruk automater for reisende fra visumfrie land | Dag Viking | Reiseforum | 1 | 20-02-2014 16:59 |
iPhone GPS - USA | CFN_001 | Reiseforum | 4 | 27-01-2011 15:17 |
OT: Bruk av laptop i USA | Embraer | Flyforum | 4 | 30-09-2008 23:16 |