![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Holder på å hjelpe en med noe billettbestillingen til SFO og SYD. I forhold til hennes reisemål så er det desidert billigst å bestille en billett t/r OSL-SFO med KLM/AF og en ny billett med UA fra SFO til SYD. Bortover turen har hun flere dager i SFO så der er det ingen problemer med videreforbindelser. Tilbaketuren vil hun ha drøye 6 timer på SFO fra United maskine lander fra SYD til AF maskinen tar henne videre til CDG.
Dere som kjenner USA, hvor lang tid bør en ha mellom to ankomst og avgang når en må ta ut bagasje og sjekke inn på nytt ? Må en gjennom imigrasjon og slike ting på SFO. Har selv aldri vært i USA så jeg er lite kjent med forholdene. Vil anta at drøye 6 timer på SFO må være tilstrekkelig, men jeg tenkte for sikkerhetsskyld at det er greit å høre med noen av dere som kjenner forholdene.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Det bør være mer enn nok. Sist februar hadde vi kun 60 min for immigration og toll med KL til SFO, for så videre å dra til HNL med NW. Dra bagasjen fra International arrival til til NW-domestic skranken og levere bagsjen.
Ritignok var vi sjekket inn videre allerede. Så 6 timer er mer enn nok. Men en må "inn i landet først". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det er som SQ777 sier ikke noe problem. Og allt vil jo foregaa i den internasjonale terminalen. Etter Immigrasjon og toll (som begge gaar greit i SFO) er det opp rulletrappe eller heis aa sjekke inn paa nytt. Dette gaar greit paa rundt 90 minutter, da tar jeg hoeyde for koer etc.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Man kan si mye om det å ankomme og å reise fra USA i fly - strømlinjeformet er kanskje et av de ordene jeg ikke ville bruke. Likevel, med 6 timer burde man ha god margin. Opplevde senest torsdag 28.07 at CO039 (OSL-EWR) var to + timer forsinket på avgang fra OSL. I tillegg til dette måtte vi mellomlande på Stewart Air Force Base for å få mer fuel før vi endelig kunne ta siste hopp til i EWR. Selv med slike komplikasjoner ville vi rukket immigrasjon og toll og nådd videre forbindelse i løpet av 6 timer (vi ble vel totalt litt i overkant av 4 timer forsinket så vidt jeg husker). Likevel var jeg godt fornøyd med at vi hadde kjøpt sammenhengende billetter OSL-EWR-MCO og ikke valgt absolutt billigste løsning når vi sto på bakken på Stewart Air Force Base og ventet i det som virket å være en evighet på mer fuel...Valget vil avhenge av hvor risikovillig man er, og det er vel kanskje mulig å sjekke historikken på flyet fra SYD-SFO slik at man har en følelse for om dette er noe som ofte er i rute eller ikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takk for kloke svar. Da er billett bestilt for vedkommende. Det ble OSL-AMS-SFO med KL. Så noen dages stopp i SFO og deretter videre til med UA til SYD. Returen 6 dager senere går fra SYD til SFO med UA. Så 6 timers stopp i SFO før ferden går AF til CDG og videre til OSL. Hele morroen kom på 12700 kroner.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Fine med å reise til SYD via USA er at en da får 2PC i billetten, totalt 64 kg, mot 20 kg ved å reise via Asia. På "Jorda Rundt" bør en alltid reise østover først og får da med det PC i billettten på hele rundreisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
og fra 1.september reduserer KL/AF/NW og CO PC til 2x 23 kg......
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flybytte Stavanger | jb1 | Reiseforum | 3 | 06-01-2016 07:11 |
Flybytte på Gatwik | grindstein | Reiseforum | 5 | 22-11-2009 13:41 |
Flybytte på Heathrow | LN-FOC | Reiseforum | 9 | 01-09-2009 13:08 |