![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
Det aner meg at det blir stille fra en del 'Airbus-fans' fremover ...
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,391
|
![]()
Ikke noen bombe akkurat, var som forventet faktisk siden Airbus har hatt nok å stri med med sin A380 produksjon som sikkert har tatt all oppmerksomhet til det som kan krype å gå av ingeniører hos Airbus.
Vil tippe på at det kommer flere slike meldinger fremover ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Et drøyt år er vel ikke så ille det vel? Det pleier alltid å bli forsinkelse med nye flytyper. B787 skulle vel vært i passasjertrafikk allerede?
Dessuten så blir vel A350 enda mer drivstoffeffektiv enn B787, for ikke å snakke om at den er finere å se på ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]()
In other news:
Alt dette er omtrent like overraskende som at A350 ikke er i rute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Skadefryd er jo fint - men den går begge veier, må jeg innrømme !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]()
Slutt å klag, vær heller litt mer optimistiske..!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
gustavf sitt innlegg forteller i grunn det meste... A380 var superforsinket, og Boeing lo høyt. Helt til 787 ble like forsinket. Og nå er A350 forsinket. Business as usual i grunn. Eneste nye er kanskje at Boeing ikke viser like åpenlys skadefryd?
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann!
En liten forsinkelse er ikke noe big deal saa lenge de faar et godt produkt naar de er klare... ![]() BTW: B787 kan vel ikke klassifiseres som en "liten" forsinkelse, men jeg tror blir et meget bra fly naar det er klart for service... ![]() Quote:
![]() A350-800/-900/-1000 er stort sett stoerre modeller sammenlignet med sine tilsvarende B787-8/-9... og mulig -10 motparter, men ikke noedvendigvis mere effektive. De alle oppgir maximum rekkevidde paa over 8000 nm, 15% til 25% forbedring, men ikke noedvendigvis over hva, og tiden vil vise hva de kan gjoere med full nyttelast... Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]()
Boeing= ekte fly
Airbus= Fransk nitendospill Men ifra spøk til revolver. Er vel egentlig ingen stor bombe dette. Er det noen sinne lansert en ny jetliner som faktisk har klart utviklings/byggeprosessen og testflyvninger uten forsinkelser for kundene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,912
|
![]()
Er det Statsbygg som legger utviklings pipe-linen for flyfabrikker? Eller er det NSB?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,838
|
![]()
Og nå har også Airbus nedjustert produksjons ramp-up for A350
http://www.bloomberg.com/news/2010-0...chos-says.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,112
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
Det var vel omtrent da de begynte å bruke kompositter ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
Finnes det ett fly som noen gang har vært ferdig utviklet og levert innen den først satte tidsramme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Lenge før A350 er på vingene er det fortsatt uklart når leveransen av 787 skjer...og da snakker vi ikke akkurat noen dagers forsinkelse...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,557
|
![]() Quote:
Nå er det sikkert noen som er metallurger her på forumet som kan si noe mer enn det jeg kjenner til av avanserte metaller og kompositter og utfordringene med å bruke dette i samme konstruksjon. Både A380 , B787 og A350 bruker omfattende mer kompositter enn tidligere flytyper. Vi snakker her om en teknisk revolusjon som tilsvarer det som skjedde da Comet'en så dagens lys på slutten av førtitallet med denne generasjon flytyper. Det er meget mer komplisert å gjennomføre testing og utprøving(fjerning av barnesykdommer) enn ved tidligere flytyper. Her skal avanserte metaller og kompositter samt avansert digital elektronikk fungere etter strenge kriteria. Denne teknologiske verden er helt ny og det er svært utfordrende for ingeniørmiljøene hos fabrikantene koblet sammen med en forutsigbar produksjon. End user (flyselskapene) setter så store krav til effektivitet og produktivitet hos fabrikantene med nye flytyper med den følge at hver nye flytype blir en teknologi strekk. Av og til for langt i forhold til utviklingen. Da er det rimelig forståelig at forsinkelser inntreffer. Dette må ikke bli en "pissing contest" her på forumet om hvem som synes den ene fabrikanten er bedre eller verre enn den andre. Det kaller jeg en fjortis diskusjon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]() Quote:
Jeg mener aa huske aa ha lest et sted at 747 var godt forsinket ogsaa ... Den var jo ogsaa et megaskritt i utviklingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus A380 - status og driftssetting | LTH | Flyforum | 321 | 27-03-2025 12:00 |
Comac ARJ-21 aka 909 - status og driftssetting | LN-AFG | Flyforum | 71 | 27-03-2025 10:52 |
Boeing 787 - status og driftssetting | Discus | Flyforum | 782 | 26-11-2024 20:04 |
Airbus A350-941 | HenningVideoSpotter | Spotteralerts | 2 | 21-03-2014 12:17 |
Airbus A350 nytt !!!! | LN-OSS | Flyforum | 7 | 16-04-2005 16:37 |