![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hva gjør man når forloveren til en av forumets aktive skal arrangere en overraskelse? Da mobiliserer litt forumfolk og lager et lite forumtreff. Undertegnede påtok seg oppgaven med å koordinere dages første øvelse.
Jeg startet dagen med en tur nordover E6, og passering Olavsgård skjedde i tilnærmet CAT2-forhold ved 0830-tiden. Det lovet IKKE bra med tanke på senere ![]() Over til GA og møte med Madman før sikkerhetskontrollen, deretter inn i Gardermoen flyklubbs lokaler. METen (både i egen person og på diverse nettsteder) lovet opptørking og fint vær. Vi gjorde et best guess og forskjøv avgang fra 10 til 1045, et valg som viste seg å være helt riktig. Vi beveget oss ut i hangaren til flyet vi skulle fly ned til Kjeller. Ser at vi burde fjerne noe løst før vi taxer ut av hangaren. ![]() Hva sier du? Er det ikke det flyet? Flyet vårt står ute. Det var ULF vi skulle ut med, ja: ![]() Siden østre bane var stengt ble det en brukbar takse-tur over hele plassen. Lite trafikk og vi fikk dra fra 19L med en gang. I løpet av en time hadde det gått fra skydekke i knehøyde til flott sommervær: ![]() ULF kom seg den lille turen ned til Kjeller med 100% belegg og Madman bak spakene: ![]() På Kjeller ventet flere forumister: Someone, GustavF og jcnorway, så da overlater jeg resten av denne TRen til hovedpersonen. --- end of part 1 ---
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Pokker jeg ikke visste om dette... Hadde vært de ri løpet av 10 min med sykkel...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Der var den ja...
![]() Takk for at dere valgte å fly med ScanAir Events, og håper vi sees snart igjen. (Hvem sier det ikke starter nye selskaper og ruter fra OSL?? ![]() Nei dette var moro, og ser frem til resten av denne TR'en. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
----del 2-----
På Kjeller ventet som tidligere nevnt Someone, Gustavf, undertegnede og undertegnedes forlover. Jeg visste ikke at LN-ULF som kom inn for landing inneholdt forumister... Plutselig var det kjentfolk som steg ut av et småfly og da skjønte jeg tegninga. Discus, Learjet og Martin kom krabbende ut av flyet og var enige om at det hadde vært en bra tur selv om flighten ikke ga hverken EB-poeng eller BA-miles ![]() Fikk vite av Discus at det var en "gal mann" som var pilot. Mulig det ble en for brå oppvåkning for meg denne lørdagen for jeg klarte ikke å koble dette til "Madman" før etter landing på OSL ![]() Gjengen som kom luftveien til Kjeller tok landeveien til OSL med Someone som sjåfør. Den gutten lar seg ikke be to ganger når byr seg en mulighet for å kjøre BMW ![]() Her står LN-ULF m/pax klar for avgang. Etter å ha tatt sjekklisten så bar det avgårde fra Kjeller. Undertegnede i sete 0B, mens forlover og GustavF tok setene 1A og 1B. Dermed ble det 100% belegg for ScanAir på returen også. Her rett etter avgang fra Kjeller. ![]() Her sees Østensjøvannet helt i toppen av bildet og Lambertseter "sentrum" midt i bildet. Nytt kjøpesenter er under bygging og åpner i høst. Mellom det nye kjøpesenteret og Østensjøvannet bor både GustavF og undertegnede. ![]() Her passerer vi Tryvann på vei mot OSL. ![]() Her nærmer vi oss OSL og siden tårnet ville bli kvitt oss fra radaren så fort som mulig så slapp vi strafferunder ![]() ![]() 2 stk CO, 1 stk TG + 1 US stod og koste seg da vi rånet rundt på tarmac ![]() ![]() Og her har vi parkert og Madman sjekker at vi ikke kastet opp eller ødela flyet underveis ![]() ![]() På OSL ventet Someone, learjet, Martin og Discus. For å sikre seg så ble også undertegnede merket med navn og adresse i tilfelle jeg skulle forsvinne i løpet av dagen. ![]() Fikk vite at opprinnelig plan var å besøke RAMP'en oppe i tårnet, men han hadde blitt syk og da fikk man heller ha det besøket tilgode. Etter lunsj på Peppes på Jessheim satte man kursen til Harald Huysman Karting på Alnabru hvor man fikk testet kjøreferdighetene. Min forlover og Someone (aka. BMW-gutta...) var de som knivet om beste tid hele veien. Mulig at learjet eller Martin sitter på bilder av dette som kommer i denne TR'en etterhvert. Etter litt go-kart så satte man kursen hjem til Learjet som hadde sendt bort både kone og barn. Og slik kvelden utviklet seg så tenker jeg det nok var like greit de slapp å bevitne det som skjedde ![]() Det ble både grilling og drikking utover kvelden. GustavF hadde vært innom Ryanair Outlet Store på TRF og sikret seg litt portable drikkevarer ![]() ![]() ![]() Etter å ha testet GustavF sine "drinker", i tillegg til diverse kjØLig drikke og vin dukket det opp en flaske med Tequila på bordet. Husker at jeg testet 3 shots, deretter gikk sikringene hos undertegnede. Hva som skjedde etter det får noen av de andre svare på. Det eneste jeg husker var dette: ![]() ![]() Oppsummert: Scanair Event Management leverer varene så det holder både i lufta og på bakken! Kunne ikke hatt et bedre utdrikningslag. Stor takk til Discus, Someone, learjet, GustavF, Martin og min forlover som organiserte dagen! En spesiell takk til Madman som stilte som pilot, learjet som stilte kåk og inventar til disposisjon, og ENGM_RAMP som stilte tårnet til disposisjon, men som dessverre ble syk (vi får ta omvisningen en annen gang).
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 15-08-2010 at 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]() Quote:
![]() Det hørtes ihvertfall ut som han nesten har søkt om skillsmisse allerede... ![]() BTW: Kanskje Fellowship er presten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Burde vært det, kanskje ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Må først få lov til å takke alle innvolverte for en hyggelig kveld. Her er et par bilder fra meg også:
![]() Knyttnevetesten i 1F på LN-ULF ![]() Brudgom, Gustav og forlover på veg avgårde. ![]() ...og her er de nede på OSL. http://www.youtube.com/watch?v=BfmJZLoDFeQ
Et lite videoklipp fra første etappe av flyvningen, samt noen små biler som kjørte veldig fort.. Pga. fryktelige trange seter, måtte jeg stå over akkurat det *kremt* |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ser ut som at dagen ble bra, inntil lyset gikk JC, selv om en tårnvisitt uteble
![]() Men, fatt mot ![]() ![]() M
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Da fant man denne ja. Ha ha ha ha. Veldig bra.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
En klassiker dette her. Husker fortsatt ingenting av kvelden etter at sikringen gikk
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LN-ULF solgt | keenpilot | General Aviation og sjøfly | 2 | 19-05-2015 09:04 |
Dreamliner og LN-ULF lander på OSL Video | Kanon | Bilder & foto | 7 | 04-05-2012 15:13 |
Scanairs jomfrukalender 11. des | Discus | Reiseforum | 3 | 13-12-2009 08:40 |
Scanairs julenøtter 1989 | HansJ | Flyhistorisk forum | 6 | 13-05-2009 20:24 |