![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Under min reise fra JFK-SFO igår, skjedde noe meget spesielt. et par timer ut i flighten ble front galley stengt av. Det ble satt opp et gittergjerde, og et off duty crewmember som hadde klappsete, stod vakt mens både pilot og co-pilot benyttet toalettet! Noen som kjenner til om dette er standard prosedyre på UA etter 11 september?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Jepp skulle tru det er standard ja.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
På DL så ble det satt catering-cart på tvers av åpningen mellom cabin og galley når det var crew-bytte ATL-AMS siste jeg fløy.
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Var den vakta bevæpnet med en M16 også eller??
Only in the USA! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
Latterlig, rett og slett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Etter 9/11 er dette rimelig standard, ja. Aa kalle det latterlig synes jeg imidlertid er noe droeyt ... Det var altfor lett aa kapre fly foer - med slike prosedyrer forhindrer man ihvertfall at uvedkommende tar kontroll over maskinen. Og saa langt har dette faktisk vaert et de faa virkemidlene som har vaert effektive. Hvor mange kapringer har det vaert av amerikanske fly siden 2001?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
At de ikke ønsker pax i fremre galley når de har døren åpen er jo fornuftig i og med at det er krav om låst dør til cockpit. På DL (A330) skjedde dette veldig diskret, eneste grunnen til at jeg oppdaget det var at jeg skulle på toalettet og ble bedt om å gå på det andre fordi de skulle ha crew-change og benytte toalettet.
![]() |
#8 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Dette gjøres av alle amerikanske selskaper, og å unnlate å gjøre det er vel et grovt avvik. Det finnes flere varianter, noen bare står der i egen høye person, andre setter tralla foran etc.
Bemerk at piloten aktiverer et lys og et pling i kabinen når naturen kaller. Kort tid etter dette gjør kabinpersonalet seg klart til å passe på. Én av de forsvinner som regel inn i cockpit mens kaptein/styrmann gjør sitt fornødne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Først og fremst har kapring av amerikanske fly bestandig vært så uvanlig at det er vanskelig å bruke statistikk som bevis. Dessuten er det etter 2001 gjort så mange endringer i sikkerhetsrutinene, at det er umulig å plukke ut en enkel endring og si at denne har hatt effekt, selv om endringene som helhet har hatt effekt. Kanskje har endringene i toalettrutinene noe for seg, kanskje er det et lite effektivt tiltak. Å bruke statistikken for å hevde det ene eller andre, blir imidlertid litt tynt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Selv paa ferryflighter er dette et krav, selv om jeg klarte aa lokke dem ut engang jeg dro igang kaffetrakteren med ekstra velduftende kaffe ..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Legal Eagle
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, i tilfelle uforutsette omstendigheter - og det kan vaere saa uskyldig som at doera gaar i vranglaas ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
757ene til UA har en en gitter contraption foran rad 1, mens bussene og stoerre fly bruker man carts, men det er ikke stengt i ett par timer, kun en kort tid mens pilotene er paa ramma. Paa PS servicen OPen tok er F dassen foran og da stenger man ikke av galley ett par timer
Latterlig? Vel, vil vel paastaa at det er latterlig aa kalle slik sikkerhet latterlig. Naar titalls av kollegene dine mistet livet ved at en 757 og en 767 ble styrtet i hhv WTC og i ett jorde i Pennsylvania, er det kanskje litt smart med litt sikkerhet. Cockpit doerene har ogsaa blitt forsterket etter 9/11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Stengte også av galley med en tralle når vi fløy United A320 fra IAD - SXM. Virker som en normal rutine i USA.
Kom til å tenke på at kanskje selvmordet Egyptair B767-300 kunne vert unngått om det var en fra kabinen som måtte inn i cockpit mens styrmann var på do. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå var det vel ikke såveldig mange kapringer av amerikanske fly för 9/11...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Samtidig? Ja, da er det en bemerkelsesverdig hendelse.
![]() Dette er vel prosedyrer som bare amerikanske selskaper driver med. Personlig synes jeg det er å overdrive noe voldsomt. Hva blir det neste? At pax må bøye seg frem med armene over hodet ved crewbytte? Og CA bevæpnet med bazooka?
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men 9-11 var det vel fire kapringer samtidig, og det er vel en gjentagelse av denne tragedien man vil unngå - med alle nødvendige virkemidler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enig. Jeg er lei av at all amerikansk security er "latterlig". Det er fortsatt ikke 100 %, men jeg tror vi kan være enige om at man ihvertfall forebygger der man kan, og det ihvertfall ikke forringer sikkerheten!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KRS-AMS-JFK-SFO Delta Business Elite | WooAa | TripReports | 17 | 23-08-2013 08:48 |
SFO-JFK-AMS-KRS Delta/KLM Business | WooAa | TripReports | 5 | 28-08-2012 17:21 |
First Class Lufthansa og United, inkl domestic Premium Service JFK-SFO | Hawkboy | TripReports | 43 | 07-09-2010 22:01 |
SVG-FRA-EWR-JFK-SFO-LAX-PHL-LGA-JFK-FRA-SVG i C, F og Y | B777ER | TripReports | 13 | 08-08-2009 22:33 |
Alvorlig hendelse med ubuden gjest inn i landingskøen på JFK | Herlov | Flyforum | 0 | 31-07-2009 10:29 |