![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
To milepæler i juli for DY:
1. De passerte 12 millioner passasjerer på de siste 12 måneder, og sjansene er dermed store for at de også passerer 50%-streken i forhold til SAS Group. 2. Den andre informasjonen er hentet fra OSL sine websider, og det er at Norwegian for første gang også har flere månedsflighter enn SAS fra den flyplassen. På 12 måneders rullerende tall har Norwegian jevnt og tritt øket fra rundt 25 000 flighter pr. år ved utgangen av 2008 til litt over 30 000 flighter ved utgangen av juli. Tilsvarende startet SAS med det dobbelte av Norwegian ved utgangen av 2008 (50 472 flighter) og er i dag bare snaue 9 000 flighter foran Norwegian. Det var ikke bare som vanlig i antall passasjerer på OSL DY var et hestehode foran SAS, men også i antall flighter.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men yield og RASK er ikke så positivt, ned hhv. -8% og -12%. Noen som ser om det vil slå dårlig ut i forhold til de økonomiske sider?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser faktisk bedre ut for juli enn apr i år
juli Yield 0.54 -8 % RASK 0.46 juni Yield 0.54 -16 % RASK 0.42 mai Yield 0.51 -14 % RASK 0.39 apr Yield 0.51 -19 % RASK 0.36 - % er i forhold til tisvarende mnd i 2009 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Med andre ord, ref Branseruds oversikt, så er jo både RASK'en og yielden på rett vei! Bra!
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden det henvises til E24-artikkelen i første post her, så viser det godt hvorfor man ikke alltid skal stole på journalisten når det gjelder deres omgang med og analyse av tall - her et sitat:
Quote:
Jeg regner med at det er stor sjanse for at Ole Martin Skaug er venstrehendt? De venstrehendte har deler av språkdel flyttet til høyre hjernehalvdel med større avstand til matte og de logiske senterne i venstre halvdel, men mye nærmere det kreative og artistiske. Hvis jeg nevner noen kjente venstrehendte tror jeg dere vil forstå i hvilken retning jeg beveger meg: Leonardo da Vinci, Michelangelo, Pablo Picasso, Marilyn Monroe, Greta Garbo, Jimi Hendrix, The Everly Brothers, George Michael, Robert Plant, Paul McCartney, Kurt Cobain, Charlie Chaplin, Tom Cruise, Peter Ustinov, Dan Aykroyd, Kåre Conradi, Nicole Kidman, Robert DeNiro, Bruce Willis, Gerald Ford, Ronald Reagan, George H.W. Bush, Bill Clinton, Barack Obama, Benjamin Netanyahu, Ehud Olmert, prins Charles, prins William, Alexander den store, Julius Caesar, Ted Koppel, Nadia Hasnaoui, Jay Leno, Jack-the-Ripper, Johan Cruyff, Pelé, Diego Armando Maradona, Larry Bird, Martina Navratilova, Jimmy Connors, John McEnroe, Rafael Nadal, Barry Bonds
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg er glad jeg er høyrehendt og ikke skjønner hva du forsøker å si. Du må slutte å skrive med lillehjernen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med passasjerrekord! | haavig | Flyforum | 0 | 05-08-2012 09:24 |
AES med passasjerrekord | seatsniffer | Flyforum | 0 | 13-01-2009 10:35 |
NORWEGIAN MED PASSASJERREKORD I MARS | sail4fun | Flyforum | 10 | 06-04-2006 01:02 |
Lufthansa med passasjerrekord i første halvår | TG923 | Flyforum | 0 | 12-07-2005 17:09 |
Lufthansa med passasjerrekord i fjor | MD90 | Flyforum | 3 | 12-01-2005 09:35 |