Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 05-08-2010, 11:26   #1
LN-KRF
ScanFlyer Molded

Thomas Cook Barnefrie charterfly til Syden?

Kom over denne linken, er dette noe som alle er fonøyd med å lese eller er dette helt idiotisk?

Kjør debatt!

http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3756623.ece

Charterselskapene arbeider med planer om å sette inn egne fly der det ikke blir anledning å ta med barn under 12 år.

Last edited by LN-KRF; 05-08-2010 at 11:29.
LN-KRF is offline  
Old 05-08-2010, 11:38   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Barnefrie charterfly til Syden?

Ikke barnefamilier, hva er det da? 16-20åringer som skal på fylla?
Vet ikke helt hva som høres mest plagsomt ut
Dag Viking is offline  
Old 05-08-2010, 11:41   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Hvis det er et marked for det, så kjør på! Nå plages jeg sjelden av barn ombord i flyet, men som tilhenger av det frie marked så må det være opp til flyselskapene å bestemme om de vil ha enkelte barnefrieflygningen eller ikke, og hvis mange nok ønsker å betale ekstra for dette så blir det en vinn-vinn situasjon for både de uten barn, de med barn og flyselskapene.

Men kanskje også pensjonistfrie fly kunne verdt en ide?

Last edited by Someone; 05-08-2010 at 12:40.
Someone is offline  
Old 05-08-2010, 11:56   #4
O_K_
ScanFlyer Silver

Så lenge transportvolumene er såpass store at det ikke begrenser noen grupperingers alternativer i vesentlig grad så er slike oppdelinger positivt etter min mening. Det øker muligheten for å tilpasse produktet til en målgruppe, og likesinnede har større tåleranse for "sin type" bråk.

16-20 åringer som skal på fylla klager skjeldent over andre fulle folk og bråk

småbarnsforeldre har vel generellt større aksept for at unger ikke alltid er lydløse

osv...

Selv hadde jeg trivdes best i et fly hvor alle var som meg, stille, fredlige og dannede Eneste problemet hadde vært at det ville gått tom for bedre drikkevarer før Danmark.
Old 05-08-2010, 12:07   #5
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Nå er det som kjent ingen menneskerett å fly (selv om enkelte BA-ansatte mener det motsatte), så dette må da være et genialt tiltak og tilbud til de som reiser på charter og samtidig vil unngå å utsette seg for unødvendig mas fra småbarn.
Blubird is offline  
Old 05-08-2010, 12:23   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Jeg er vel en smule inhabil etter å ha blitt far i fjor, men jeg må jo si at barn har vel stort sett irritert meg mindre enn diverse type medpassasjerer har gjort gjennom årene.

Men det er jo som Someone skrev at er det et marked for det så er det jo genialt.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline  
Old 05-08-2010, 12:31   #7
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Synes ikke det egentlig er dumt.
Nå har jeg selv reist både med og ut en barn. Yngste mann her fløy vært eneste år fra han var 6mnd, skjelden det var noe prob. Men hendte jo at unga stakk av og forstyrra andre pax. Nå har mine barn aldri vært av den grine typen, tvert om de har digga å fly.

Men etter at jeg har begynt å fly alene så skjønner jeg godt at folk kan irritere seg grønn over unger som hyler fra takeoff til landing. Og enkelte folk burde jo kunne snakka til unga sine når de klatrer fra sete til sete og bare lager faen skap....

Så vil nok vurdere charter igjen hvis de gjennomfører dette :P
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline  
Old 05-08-2010, 12:32   #8
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Jeg sier bare stakkars eremitter, og siden en er i det asketiske hjørnet (ja, eremitt og asket betyr akkurat det samme) hvorfor ikke forby alkohol og usunn mat om bord på en slik charter?

Last edited by LN-KGL; 05-08-2010 at 14:38.
LN-KGL is offline  
Old 05-08-2010, 12:38   #9
Toffen
ScanFlyer Blue

Høres ut som en god idé å få luket ut de gretne folka som ikke tåler å ha barn rundt seg på flyet. Håper bare at det er de som får de tidligste avgangene. Som fembarnsfar trenger jeg litt tid om morgenen for å komme meg til lufthavnen.
Toffen is offline  
Old 05-08-2010, 12:53   #10
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Tjae - hvis der er et marked for det så fint - selvom jeg hellere så at alle kunne vælge blandt alle afgange. Man kunne evt. starte med at lave en børnefri sektion ombord.

Selv har jeg aldrig oplevet de store problemer med børn ombord, men er nok også rimelig tolerant på det område, så længe barnets forældre forsøger at få barnet til at opføre sig ordentligt. Jeg har oftere oplevet problemer med børnenes forældre end med børn.

Men får vi så også charter-fly, hvor vi kan slipper for Hr. og Fru Charter, der har drukket 7 dåseøl og 5 Gammel Dansk inden afrejse - og fortsætter med at drikke og tale højlydt både sammen og til alle andre ombord uanset hvor meget man forsøger at slippe for det. Disse typer ville jeg da langt hellere slippe for - og kunne man vælge sådan et fly, så kunne det være jeg ville overveje en charterrejse engang
Old 05-08-2010, 13:26   #11
Stian
ScanFlyer Gold

De gangene jeg har irritert meg ombord i fly har det sjelden vært barn som har vært årsak til irritasjonen.
Som regel er det ungen menn i 20-årene som har den mest brautende og egosentriske oppførselen.
Stian is offline  
Old 05-08-2010, 13:51   #12
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Så kaldhjertet, kyniske, egoistiske og selvopptatte voksne noen ganger kan være. Bare forslaget får nakkehårene til å reise seg. Nå ble jeg faktisk litt forbannet, hvorfor skal et uskyldig barn med sine behov vike plassen for oss??? Barns rettigheter....say no more.
Old 05-08-2010, 13:59   #13
O_K_
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by ENGM 911 View Post
Så kaldhjertet, kyniske, egoistiske og selvopptatte voksne noen ganger kan være. Bare forslaget får nakkehårene til å reise seg. Nå ble jeg faktisk litt forbannet, hvorfor skal et uskyldig barn med sine behov vike plassen for oss??? Barns rettigheter....say no more.
Jeg er helt uenig, det å legge opp til mer tillpassede flyginger tror jeg er en bra plan. La barnefamiliene slippe tenåringene på fylletur osv. Mulighetene til å tilpasse ting som meny, underholdning (film) og andre aspekter ved flyreisen øker om man snevrer inn gruppen som er med. Tror dog kanskje heller veien å gå hadde vært å lage egene familiefly, istedenfor egene familiefrie fly.

Ingen bør vel egentlig vike plassen, for det går såpass tett med fly nedover at man fint kan legge enkelte "temaer" på noen av flyene, slik som de har gjort med noen av hotellene der nede.
Old 05-08-2010, 14:00   #14
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Thomas Cook Re: Barnefrie charterfly til Syden?

Thomas Cook plasserer normalt barn og barnefamiliene i den fremre seksjonen i kabinen, der det også er opplegg for babycradles.
Men reiser man til f.eks PMI midt i skoleferien, så er det fort 100-150 småtasser ombord, av de 405 som reiser, og da blir det jo litt "aktivitet" ombord. (Kanskje er utfordringen størst for de kabinansatte, med drikkevogner/matvogner som skal frem..?)

Men VING har hatt suksess med sine SUNPRIME-hoteller, som er barnefrie, i motsetning til SUNWING, som absolutt er barnevennlige, så hvem vet - kanskje kommer det barnefrie fly også - skjønt jeg tviler....

En av primærgruppene til Thomas Cook og andre er jo nettopp barnefamiliene, som vil ha en skreddersydd løsning der man slipper å måtte improvisere underveis.

Tally-Ho
Tally-Ho is offline  
Old 05-08-2010, 14:15   #15
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Quote:
Originally Posted by O_K_ View Post
Jeg er helt uenig, det å legge opp til mer tillpassede flyginger tror jeg er en bra plan. La barnefamiliene slippe tenåringene på fylletur osv. Mulighetene til å tilpasse ting som meny, underholdning (film) og andre aspekter ved flyreisen øker om man snevrer inn gruppen som er med. Tror dog kanskje heller veien å gå hadde vært å lage egene familiefly, istedenfor egene familiefrie fly.

Ingen bør vel egentlig vike plassen, for det går såpass tett med fly nedover at man fint kan legge enkelte "temaer" på noen av flyene, slik som de har gjort med noen av hotellene der nede.
Du har faktisk et poeng der kompis, familiefly lyder bedre i mine ører enn "familiefrie/barnefrie".
Old 05-08-2010, 14:44   #16
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Tar man fulle folk i betraktning så er det vel egentlig ikke så dumt med "familie fly". Er desverre endel som er søpla før de kommer på fly og unger trenger strengt talt ikke oppleve sånne ting heller. Så forslaget har vel flere positive sider ved seg, hvis man ser på det
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline  
Old 05-08-2010, 16:28   #17
OJB
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Tar man fulle folk i betraktning så er det vel egentlig ikke så dumt med "familie fly". Er desverre endel som er søpla før de kommer på fly og unger trenger strengt talt ikke oppleve sånne ting heller. Så forslaget har vel flere positive sider ved seg, hvis man ser på det
Dette er jo å snu situasjonen på hodet!
Det er vel ikke barna som er problemet , men snarere voksne folk som ikke kan oppføre og beherske seg.
Her er det rimelig klart for meg at det er de voksne som må ta ansvar og sørge for å ikke være drita fulle og dermed forulempe andre, det være seg både barn og voksne.
Noen som har hørt om eksempelets makt?

Vi kan være rimelig enige om at barn og ungdom ikke trenger å oppleve påvirkede personer som forulemper øvrige reisende.

Den andre siden av av saken er jo at voksne foresatte har kustes på ungene slik at de ikke går i fri dressur ombord.
Ordet hensyn er vel noe som man bør lære seg.

Det er merkelig at med knappe 5 mill. innbyggere her i landet at det ikke skulle gå an.
Min erfaring med reising på fly er at andre nasjonaliteter ute i verden greier dette utmerket.
Så får man huske på den gangen man irriterer seg over et spebarn som gråter at neste gang er det kanskje din tur å være forelder til et spebarn.
OJB is offline  
Old 05-08-2010, 16:35   #18
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Dette er jo å snu situasjonen på hodet!
Det er vel ikke barna som er problemet , men snarere voksne folk som ikke kan oppføre og beherske seg.
Her er det rimelig klart for meg at det er de voksne som må ta ansvar og sørge for å ikke være drita fulle og dermed forulempe andre, det være seg både barn og voksne.
Noen som har hørt om eksempelets makt?

Vi kan være rimelig enige om at barn og ungdom ikke trenger å oppleve påvirkede personer som forulemper øvrige reisende.

Den andre siden av av saken er jo at voksne foresatte har kustes på ungene slik at de ikke går i fri dressur ombord.
Ordet hensyn er vel noe som man bør lære seg.

Det er merkelig at med knappe 5 mill. innbyggere her i landet at det ikke skulle gå an.
Min erfaring med reising på fly er at andre nasjonaliteter ute i verden greier dette utmerket.
Så får man huske på den gangen man irriterer seg over et spebarn som gråter at neste gang er det kanskje din tur å være forelder til et spebarn.
Takk for et meget fornuftig innlegg! Jeg er 100% enig.
TOS is offline  
Old 05-08-2010, 16:37   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

!!! Støttes 100%.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline  
Old 05-08-2010, 18:14   #20
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Absolutt!!!
RWY 24 is online now  
Closed Thread

Posting Rules