![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Nå sitter jeg og kjeder vettet av meg på kontoret så hva er vel bedre enn å lage en liten trip-report!
Jeg hadde noen dager i Riga i mai og prøvde ut Air Baltic for første gang. Siden de har wet-leaset noen maskiner fra Carpatair, var jeg heldig å få prøvd ut en F70 fra de også på vei nedover. Vi begynte i gullstuen på OSL med ett par øl ![]() Deretter var det BT160 som ble flydd med F70. Maten og serveringen var jeg imponert over på denne turen som tok 1 time og 20 minutter. ![]() En liten titt inn foran ble det også ved ankomst: ![]() Kvelden ble med å prøve litt øl og dagen etter var det en rundtur i byen for å se hva den kunne by på. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Restaurant Salve er verdt å prøve en gang! Maten var nydelig.
![]() ![]() Så var det på tide å komme se hjem: ![]() Dette er 757 og Fokker-land: ![]() ![]() Fant denne flotte saken i loungen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plassen var OK ![]() ![]() Helt grei sandvich: ![]() Etter en time eller noe var vi tilbake på OSL. ![]() ![]() Konklusjon: Air Baltic er ett herlig selskap og Riga er en by jeg gjerne besøker igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Takk for god TR - kjekt for oss andre som har nok en kjedelig dag på kontoret :P Skal selv prøve Air Baltic for første gang i september, men det blir nok i economy...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Takk for fin rapport og fine bilder. Jeg er enig i at serveringen var imponerende for en så kort tur.
Var selv en tur til Riga i begynnelsen av juli, og er positivt overrasket både over byen og AirBaltic. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette så meget bra ut! Har lyst til å prøve Riga selv
![]() ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så ut som en hyggelig tur! Har lyst til å komme meg over dit en tur selv
![]()
![]() |
#7 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Takk for kommentarer! Riga er fantastisk bra for en weekend og ett godt alternativ til de Skandinaviske byene. Prisene er latterlige i forhold til det vi er vant til i nord, spesiellt på mat og drikke.
Jeg skal ha en tur i september og igjen fly Air Baltic og bo på Reval, nå Radisson: http://www.radissonblu.com/latvijahotel-riga |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har du prøvd Elizabete tidligere? Er noget spent på om ryktene stemmer om høyere standard der enn på storebror borte i gata.
Forresten, gå en tur innom restauranten som ligger noen få meter til venstre for Salve i forhold til hvor du står og knipser bilder. Husker ei navnet i farten. Gåseleveren der er fantastisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Nei, jeg var ikke innom Elizabete, men Flightdeck mener i en tidligere tråd at dette er ett like bra hotell om ikke bedre, så den må kanskje prøves neste gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så ut som et herlig måltid du fikk på tur til Riga. Meget bra at Air Baltic (Carpat) serverer med så stor stil på en så kort flight!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bare ut av interesse & litt pirk: Nå er jeg langt fra å bli gullkunde hos SAS, men har vært innom business class loungen til SAS på OSL noen ganger. Den ser helt lik ut som det som vises på bildet, og jeg forstod det dithen at Scandinavian Lounge (som vel ligger innenfor business lounge'en) er for gullkundene og er hakket bedre enn business loungen. Har jeg misforstått noe, eller er utformingen av loungene mer eller mindre identiske?
Forøvrig så synes jeg rapporten var interessant lesning. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, du besøkte Business-loungen - og altså ikke gullstuen! Uansett, loungene likner fælt på hverandre - selv om de ikke er likt utformet, TOS. Scandinavian-loungen har stillesone, skjermede arbeidsplasser, "møtebord" og diverse bøker til utlån.
Takker ellers for fin rapport - omfattende måltid på utreisen, men rart at det var så mye mindre på returen? airBaltic er et snodig selskap, som på den ene siden har Business Class, Business Lounge og statuskort - og på den andre siden stadig henter inspirasjon fra Ryanairs gebyrmanual. Ellers er jeg enig med deg: De baltiske byene kan anbefales på det varmeste - og økonomisk sett er de et langt bedre valg enn de skandinaviske! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Vi gikk inn til gullstuen først og tilbake til business-loungen. Den største forskjellen er at det serveres sprit i gullstuen og det er jeg lite glad i
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er ikke bildet tatt i business loungen?
Uansett, flott rapport, så du kan godt kjede deg oftere på jobb ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Jo stemmer det. Det var endel flere gjester i den andre loungen så vi hoppet tilbake for å få mer "rom"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
En annen ting som ikke MÅ glemmes var at champagnen kom rimelig fort etter boarding og det i ekte glass og fullt som fy!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Glimt fra min tur til Arlanda 7. mai | GF1 | Bilder & foto | 9 | 07-06-2013 00:39 |
På tur til USA i mai | LN-BEF | Reiseforum | 21 | 29-04-2010 09:27 |
Oslo-Riga-Istanbul-Riga-Berlin-Poznan-Torp | FlightDeck | TripReports | 16 | 20-08-2008 14:10 |
OT; Tips til Riga-tur | Herlov | Flyforum | 4 | 05-01-2006 10:30 |