![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Må si herr Kjos stadig overrasker i lavmål:
http://www.aftenposten.no/okonomi/in...cle3734828.ece La oss håpe for mannens verdighets skyld at han er totalt feilsitert... |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var dråpen som får meg til å legge den mannen i skuffen med MoL
Lurer på hvorfor SAS ikke går hardere ut MOT denne fyren? og HVA får denne fyren i det hele tatt til å gå ut med slike utspill? MEN, det er ikke det første medieutspillet som kommer fra den kanten, og blir garantert ikke det siste. Tydeligvis gjør man det man kan for å få spalteplass, sjøl om det blir på totalt lavmål. Siste rest av velvilje til Kjos fra min side forsvant i dag. Beklager |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Tror SAS vinner på å dempe reaksjonene...... |
|
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her mister Kjos mye troverdighet hos meg iallefall. Hadde han hatt noen 787'er som kom, så kunne vi ha snakket.
Greit nok at en MD80 ikke er like miljøvennlig, men på en annen måte kan man ha råd til at flyet står parkert når det ikke er peak-hours. Antar det større etterspørsel på morgen og ettermiddag. Å fly med en halvfull 737-800 er ikke spesielt "miljøvennlig"...
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. Last edited by GFL; 17-07-2010 at 14:20. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Dette er lavmaal, Kjos. Naa mister du mye respekt hos meg. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har hatt respekt for det Kjos har fått til, men må si at jeg har fått et litt annet inntrykk av mannen i det siste. Det blir mer og mer Ryanair-takter, med informasjon som blir vinklet til beste fordel for talende part, og mer drittslenging. Det er ikke måten å overbevise meg på i alle fall.
Det er greit nok at flyene hans er miljøvennlige, men om man flyr med 100 pax i en -800 kontra i en -500... |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
La inn samme artikkel i tråden "kaste stein i glasshus" men det er vel like greit at denne diskusjonen fortsetter her..
Det er jo trist at Kjos begynner å bli så useriøs. Og verste er at folk med litt flyskrekk som leser den artikkelen sitter igjen med "SAS flyr eldgamle søppelfly med standard som de verste i Afrika." Og vil dermed kjøpe billetter med andre selskaper basert på en useriøs uttalelse fra Kjos. |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Slutter meg til flertallet her. Kjos skal være forsiktig så han ikke mister medietekket sitt. I Norge er jo det også slik at det som kommer fort opp i mediene, også fort kan gå ned. Et dårlig PR-messig utspill, i mine øyne.
Dessuten skal man være forsiktig av å skryte at det er så fryktelig miljøvennlig å fly nordmenn billg på unødvendige storbyferier til Krakow og Praha. Jeg tror ikke passasjerene er nevneverdig av CO2-utslipp, åkke som. |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi får se på lønnsomhet når klimakvotesystemet slår inn i EU i 2012.
Den som ler sist ler best. Norwegian bytter ut fly hele tiden, men ikke akkurat mange nye fly på bestillingslisten til SAS. Forøvrig henger ingen av regnestykkene helt sammen i denne artikkelen, og at både Norwegian sine gamle -300 og SAS sine MD er "søppel" kan vel alle være enige om. For å skyte fra hofta: MITT inntrykk er at dette forumet består hovedsak av gamle SAS ansatte som har lite annet å gjøre på jobb og ellers enn å henge her og er hjernevasket pro SAS og mener alt var så mye bedre før ... gjesp! |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Herr Kjos : dette blir jo bare mer og mer tullete
Sakset denne i fra forum på Aftenposten: Det er kanskje de samme flyverene i Norwegian som pga økonomi ikke følger bakkemannskaps anbefaling av deice fordi det oppserveres rim på vingene? Jeg flyr ofte med Norwegian, men håper å slippe unna de pilotene som velger økonomi framfor sikkerhet. Og ja, jeg vet MEGET godt hva jeg snakker om. Ikke at det skjer så veldig ofte, men det vitner om ett dårlig sikkerhetsmiljø. Når det gjelder Kjos påstand om at han betaler for vekten på flyet når det lander, er det selvsagt feil. En bør sjekke med Avinor, så vil de bekrefte at det er startvekt det betales for.... Til Oslo Lufthavn flyr Norwegian med flest 737-300, noen rundt 20 år gamle. Motorene på disse flyene blir transportert med FLY-cargo til Kina for vedlikehold. Norwegian har også en policy om å bruke høy fart for å nå divere slot-tider, slik at utslippene på en Norwegian 737-300, er høyere enn nødvendig (kalkulert med kort flytid selvfølgelig pga økonomi). Fra Norwegian Air shuttle, som de heter, la om driften i 2002, har flåten deres sluppet ut MER CO2 enn mange andre konkurrenter. Dette fordi Kjos ha hatt en policy om å leie inn fly som slipper ut mye CO2 pr kilometer Kjos refererer forøvrig til MD-80, MD-81, og MD-82. Disse brukes i noen grad av SAS, men ingen slike fly har base i Norge. Norwegian derimot har nettopp leid inn en gammel 737-400 som har motorer og en konfigurasjon som fører til høye utslipp. At det aktuelle flyet ble holdt igjen i Frankrike pga inspeksjoner, sier vel sitt. Hvem ønsker å fly med et inneigd fly fra ett flyselskap som kun har nettopp 1 gammelt fly? Jeg vil nøle med å sette meg i Thor-Airs 734 i alle fall. Dagens hilsen til Kjos: Slutt med dette svada tullet. Fly fly, ikke lei inn useriøse selskaper. Kom med FAKTISK statistikk, ikke framtidige planer. |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
'Soeppel' er uansett litt droeyt - dette er alle driftssikre og veloverhalte flly, selv sammenlignet med operatoerer andre steder i verden som flyr med langt nyere fly - men de er ikke siste modell, det er klart.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Å kalle Scanair forum for et "gamlehjem" for SAS ansatte som enten har lite å gjøre på jobb eller har jobbet i SAS, burde være nok til å få deg kastet ut av forumet en tidsbegrenset periode. Her havnet du i samme skuff som MoL og Kjos. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Begynner'n å bli litt svett nå som SAS comback er faktum, men å falle ned på Mol nivå hadde jeg ikke trodd at han skulle.
|
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Overraskende å komme med en slik uttalelse, dersom
det viser seg å stemme - og han ikke har blitt feilsitert. Slike sleivspark, faller bare på sin egen urimelighet.
#16 |
Newcomer
|
![]()
Kjoser'n har jo noen eldgamle 737-300 som han flyr rundt over Norge med.
|
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Om Kjos er rett sitert i avissaken så er dette bomskudd uten like. Jeg er helt enig med flertallet her inne som "advarer" Kjos mot å komme med litt for mange og (tilsynelatende) litt for lite gjennomtenkte utspill. Jeg har veldig liten sans for slike utspill.
Når det gjelder det som saken, nemlig bruk av differensierte avgifter for CO2, så er det en fornuftig utvikling. |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette er en håpløs påstand, og noe av det teiteste som er skrevet på Forum i lang tid. Posten er rapportert til Moderators....
|
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hehe, for en dust Kjos er. Bare fordi han har noen nye 737-800 så har han enda flere 737-300 om jeg ikke snakker feil nå. Som sagt over her, han faller i samme skuff som MOL og ikke å snakke om Jobs fra Apple nå...
|
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Tittelen hadde blitt Sas flyr med søppel mens DY dumper det her ![]() Sry, kunne ikke dy meg, men ser dessverre slik ut på SVG fra tid til annen, en av lcc'enes baksider |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NRK spør Bjørn Kjos; Så reis med SAS, da | C130 | Småprat | 13 | 15-07-2017 17:24 |
Kjos: –SAS flyr med søppel! | Robbiedeluxe | Flyforum | 24 | 27-09-2010 11:20 |
Denne flytypen tok SAS ut men andre selskap flyr fortsatt med SAS sine Dash 8-Q400 | Twin Otter | Flyforum | 5 | 25-03-2010 11:36 |
Kjos flyr høyt, og nå fra Alta! | Gunnar | Flyforum | 21 | 21-01-2010 11:00 |