![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kikket litt på http://www.listalufthavn.no, og ser at det har blitt lagt til en del.
- Flyplass- og hinderkart - Bemanning av tårn på forespørsel - Info om bane og feiemaskiner - Evervsflyvning etter avtale I tillegg så står det oppført på siden at kategori 6 brann og redning er tilgjengelig på flyplassen, og at høyere kategori kan ordnes ved avtale i godt tid. Det meste av dette er lagt inn nå i juni/juli. Er det noe som skjer der borte? En snikende gjenåpning, og en prøve på å henvende seg til vip-/chartermarked? Såvidt jeg vet så er Kjevik kategori 7, stemmer det? Ellers, er det noen som vet om det i det hele tatt er folk som jobber med drift av selve flyplassområdet der borte? Edit: Ligger forresten også bilder der av to stk Gulfstream samtidig på plassen i juni. Last edited by LN-GBM; 16-07-2010 at 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() Og her er et bilde jeg tok i går. Tatt fra Nordberg fort med utsikt over plassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Har vel alltid vært en del småfly-/luftsportsaktivitet på plassen. Maks avgangsvekt (uten dispensasjon) som er tillatt på plassen for øyeblikket er 5700kg, sammen med maksimum 9 passasjerer i følge operativ instruks. Flyplassjef Tore Albrektsen er vel mannen som styrer og steller der nede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er flyshow neste helg, F16, Orion, C-130J, Vampire, Spitfire osv kommer
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var klar over stevnet, og jeg har selvfølgelig tenkt meg dit.
![]() Jeg var mer nysgjerrig på det daglige stellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Er nok ingen som jobber fast på flyplassen, men en tidligere ansatt jobber noen få timer i uka med litt ettersyn av flyplassen.
Eierne ønsker mer trafikk, (les inntekter), for det koster en del kroner i året å drifte plassen. Det er nok ingen planer om noen gjenåpning, men heller ønske om mer bruk både av GA trafikk og litt store fly i ny og ne. Har du noen gode forslag til hva som kunne gi mer inntekter på plassen hadde nok eierne satt pris på gode forslag. Angående bemanning av tårn og brann/redninng og feiemaskiner er nok det myntet på eventuelle vip-/chartermaskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SVG: Skjer det noe spesielt med bane 11/29 i dag? | Twin Otter | Småprat | 5 | 28-04-2012 18:28 |
Skjer det noe på OSL nå? (WF landet med teknisk problem) | Twin Otter | Småprat | 16 | 09-07-2011 13:53 |
Skjer det noe i Oslo denne uka? | Thomas | Flyforum | 1 | 26-03-2008 18:38 |