![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi fikk en meget bra pris på t/r OSL-NCE via CDG med KLM/AFR.
Siden vi plutselig fikk en uke ekstra ferie, reiste vi med RYR fra TRF til BLQ en uke tidligere, for å toge til Firenze, Pisa og Toscanakysten. Dermed benyttet vi ikke outbound flight, med det resultat at inbound flight ble automatisk kansellert. Nye billetter fra NCE ble dermed med SK. Vi fikk informasjon om at vi kunne få refundert skatter og avgifter på KLM/AFR billetten, noe som utgjorde 1400 av 1700 kr. Hvordan er reglementet på refusjon ved no-show? Vi snakket med en serviceinstillt AFR ansatt som sa at dette ikke var noe problem, men hva sier folk her? Har man rett på noe refusjon på Economybilletter ved no-show?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Minus fuel-tillegget (YQ) som er blandet inn i det beløpet tipper jeg. Litt avhengig av hvor det er kjøpt. Har du kjøpt hos WIAS tror jeg du får YQ også, ta kontakt direkte med dem. Er det kjøpt med AF/KL-billettnummer så må du henvende deg til dem (en eller annen plass), evt. til reisebyrået dere har brukt. Husk at de også tar et gebyr for refusjonen. Lykke til.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Billetten ble handlet gjennom KLM sine nettside.
Fare composition er: Fare amount: NOK 300 Tax/Fees/Charges: NOK 792YQ 119ZN 543XT Total amount: NOK 1754
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Fra klm.com: Quote:
KLM har online-refund-skjema hvis jeg ikke husker feil. Forsøk å søke/lete litt på sidene deres. Worst case får du ingen ting, best case får du igjen en del.
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Det stemmer det - uansett hvilket flyselskap som flyr. Skjønner ikke at AF ikke refunderer YQ også. Du flyr ikke, ergo bruker de ikke fuel på deg.
Regner med du får tilbake de 119ZN + XT. Forøvrig er XT ingen tax i seg selv, men summen av mange forskjellige taxer. Det er visst bare "plass" til tre taxcoder i en del systemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Topp. Takk for informasjon. Refund request er sendt inn.
Jeg har prøvd å lese meg klok på dette, men hvorfor blir inbound flight automatisk kansellert når en er no-show på outbound flight. En har da betalt for hele billetten? Jeg vet at dette er som en kontrakt, og at kontrakten sier at billetten skal benyttes i den sequence som den er kjøpt til. Likevel sliter jeg med å forstå logikken bak dette. Noen som kan utdype?
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Giver man ikke besked, så vil returen vel oftes blive slettet. Forklaringen er vel at vilkårene siger at man skal bruge billetterne i rigtig rækkefølge og når man ikke har benyttet udrejsen, så slettes både ud- og hjemrejse da rejsen ikke er startet.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Refusjon ved ubrukt billett hos Wizz air | krølle | Reiseforum | 2 | 26-07-2019 07:37 |
Refusjon ved nedgradering | ThePassenger | Reiseforum | 9 | 26-03-2015 22:38 |
Refusjon av avgifter | LN-TIB | Reiseforum | 7 | 15-10-2010 14:55 |
Refusjon av avgifter ved bonusreise | TG923 | Reiseforum | 2 | 06-06-2010 23:47 |
Refusjon av billett | cjobakk | Flyforum | 11 | 24-07-2009 16:11 |